Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem ze skrzynią biegówmam taki przypadek że jak auto zimne to zasówa bez problemu jak natomiast sie rozgrzeje to jakby tarcz się ślizgała -czy to możliwe?z tego co wiem to podobno sprzęgło jest olejowe ?jaka może być przyczyna ?niedawno wymieniałem chłodnice czy ilość oleju w skrzyni ma na to wpływ?

pomocy czy czeka mnie wymiana skrzyni?

Opublikowano
Wymień olej i filtr i zobacz co wtedy oczywiście olej w skrzyni. Myślę, że masz stary olej dlatego po rozgrzaniu robi się rzadki i nie wpływa gdzie powinnien
Opublikowano

A ja myślę, że masz skrzynię do remontu. Hydraulika do kosza. szkoda kasy na wymiany oleju. Używana, którą kupisz może być taka sama.

Czy to nie ty pisałeś te posty o paleniu gumy?!? Nie godzi się śmiać, ale przyznam szczerze, ciężko się opanować.... Pal dalej gumę na dwudziestoletnim automacie z przebiegiem 400 tysięcy :cool2:

Opublikowano
Hmm...chyba remont skrzynki dopiero nauczy cie szacunku do E32...czy da sie palic gume 735 E32...ile ty masz lat????Do takich manewrow kup sobie honde civic.
Opublikowano
Żadnym automatem nie można palić gum,,,, no chyba że chcesz go zepsuć

 

Pozwoliłem sobie siebe zacytować.... wybaczcie,,,, nie mogłem się oprzeć :twisted:

 

,,,możesz dolać olej jak jest za mało i zobaczyć

olej sprawdza się na zapalonym silniku jak jest jeszcze zimny,,, powinno go być mniej więcej w połowie,,,

,, możesz dolać przez bagnet,,,,

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano (edytowane)

hehe skąd ja to znam :-)

 

np. u mnie (na początek dziękuję koledze Banol za pomoc) remont skrzyni biegów wyniósł by prawie 3500zł :mad2:

 

powiem Ci co padło bo pozwoliłem sobie zrobić wycenę :-)

 

- Spalone wszystkie tarczki (komplet nowych to jest ok. 400-500zł

- Uszkodzony konwerter (do regeneracji) (400zł)

- rozsypana przekładnia :mad2: (koszt ok. 900-1000zł)

- komplet uszczelek (koszt ok. 400zł)

- filtr oleju i olej (koszt ok. 500zł)

- robocizna od 1000zł

 

a o to przekrój skrzyni

http://www.xgonin.ch/pict/LR/auto4.jpg

http://www.7-forum.com/modelle/e65/zulieferer/zf/4hp22.gif

 

 

czy ma sens remont skrzyni?? jeśli ktoś robi sobie perełeczke która będzie pokazowa to jak najbardziej.

 

poniżej zamieszczam linka do sklepu interenetowego z częściami do tej skrzyni biegów:

 

http://midparts.com.pl/index.php?cat_id=97

 

a tutaj co nieco o remoncie skrzyni

http://www.bimmer.info/~rickm/trannyrepairs.htm

Edytowane przez NIrVaNA
BMW 750i V12 E32 - Będziesz Mógł Więcej :)))
Opublikowano
ciekawy temat i jakby jedna z "najwiekszych" zagadek e32 :modlitwa:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
dziei za pomoc ale chyba bez wymiany skrzyni sie nie obędzie gdyż na dzień dzisiejszy mam tylko wsteczny i wyświetla mi usterke w elektronicznym sterowniku skrzyni biegów.czy jest jeszcze szansa coś uratować?ile kosztuje używana skrzynia do tego modelu?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżę temat bo mam podobny problem lub dopiero będę miał podobny problem w mojej 735 z 1989 roku.

 

Podczas gwałtownego przyspieszania skrzynia zaczyna ślizgać. Wydaje mi się, że na zimnym silniku to raczej nie występuje. Po rozgrzaniu gdy przyspieszam od zera, to po włączeniu 2.biegu skrzynia ślizga i czuć "załapywanie, wibracje". Na razie mi to nie przeszkadza w normalnej jeździe bo jest to po prostu niezauważalne, ale czuję nadciągający problem.

 

Proszę o porady i "diagnozę" na odległość (wiem, że nikt nie jest wróżką, ale z doświadczenia pewnie wiecie co jest przyczyną).

 

Dodam, że poziom oleju i jego zapach są w normie. wymieniany był 25 tyś km w zeszłą zimę (czerwony :roll: , no może troszkę zrobił się bursztynowy...)

Jazda na R jest całkiem w normie.

Czy wymiana oleju i filtra pomoże (jak sugerują niektórzy) czy jest to już problem z mechaniką skrzyni? Z tego co wyszukałem na forum mogą to być zużyte tarczki. Czy jeśli są to tylko tarczki to czy wystarczy tylko ich wymiana (uszczelki etc) czy trzeba się przygotować na kapitalny remont skrzyni- który oczywiście jest bezsensowny w moim przypadku bo koszt wynosi tyle ile obecnie warta jest moja babcia.

 

Spróbować wymiany oleju i filtra? czy to ma jakiś sens? Czy znacie domowy sposób na ocenienie jakości oleju w skrzyni? czy porównując próbkę oleju ze skrzyni do nowego oleju zauważę zmiany fizyczne, które mi pomogą w ocenie sytuacji, czy raczej "na oko" stary olej ma te same cechy co "nowy"?

 

 

Będę wdzięczny za porady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.