Skocz do zawartości

Problem z czujnikiem oleju!!!! :-(


czarnydjwojtek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Mam problem z żółtą kontrolka od oleju w E46 330D. Mianowicie na poczatku jak kupiłem to zapalałą mi się żółta kontrolka tak po paru sekundach od uruchomienia silnika i po paru sekundach gasła i było oki. Znajomy powiedział żeby wymienić czujnik stanu oleju który znajduje się w misie olejowiej , noi oczywiście tak zrobiłem , ale to nie pomogło. Teraz jest tak że jak uruchomie silnik nie zapala się tak żółta kontrolka po kilku sekundach tylko po kilku kilometrach , i jak się zapali to już nie zgaśnie tylko swieci cały czas , nawet gdy zgasze silnik to dalej swieci dopiero gdy znowu włącze zapłon to gaśnie , i znowu ujade jakiś kawałek i się zaświeca ponownie!!! :-( Jęsli się już ktoś spotkał z takim czymś i wie jak to naprawić to prosze o odp. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien go i po klopocie ale bardzo zle robisz ze jeszcze tego nie zrobiles bo jak masz problem z ukladem smarowania to nie ma przebacz robisz albo placzesz i tez robisz :)tyle ze silnik a nie czujnik albo pompe oleju :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za rzadkiego!!! :wink: jakoś tak mi sie napisało!!! Ale dalej nie wiem co dolega mojej BMW ??? :cry: Jesli ktoś ma jakieś pomysło to niech się podzieli bo normalnie głupieje!!! ;-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci jeszcze nie gasnie po wymianie czujnika to jest cos zlego z pompa oleju ale napisz cos co juz zrobiles bo tak to nie zabardzo mozna Ci pomoc bo ze zalejesz innym olejem silnik to nie ma wiekszego wplywu cisnienie musi byc w obiegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak narazie to wymieniłem tylko dwa czujniki oleju!!! czujnik pomiaru oleju i czujnik cisnienia oleju!!! a znajomy mi mówił że jeżeli bym zalał gęstym olejem silnik to bedzie długo trzymać cisnienie i może się wogóle nie zaświecać!!! bo kontrolka zaswieca mi sie teraz tylko po nagrzaniu silnika!!! z rana moge zrobic z 50 km i nic a dopiero gdy zaczne jeździć po rozgrzaniu to bardzo czesto mi sie zaświeca żółta kontrolka od oleju i gaśnie dopiero gdy zgasze auto i uruchomie zapłon od nowa!!! nie mam pojecia co to może być!!! a pompa do oleju to droga?? jeszcze myśle czy może czujnik jest cos walniety bo jest nie orginalny tylko w zamienniku?? Jeśli ktos wie coś na ten temat to dajcie znać!! pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam moj brat w 315 mial walnieta pompe jest tam taki jak by cylinderek i dostal lekkiego oporu i przestala dzialac pompa po wymianie jak reka odja podobny efekt mial jak ty wtedy 700zl kosztowala sama pompa ale to byly inne czasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podłącze się do tematu z takim pytaniem :

czy mając za niskie ciśnienie oleju (na co może wskazywać pomarańczowa dioda od oleju zapalająca się zaraz po uruchomieniu silnika) są jakieś typowe nieprawidłowości odczuwalne dla kierowcy np: spadek mocy , zwiększone spalanie czy cokolwiek innego ?

 

Przymierzam się do wymiany na początek czujnika ciśnienia oleju ale być może on jest sprawny wiec stad moje powyższe pytanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podłącze się do tematu,W nowo zakupinej e-46 1,9 benzyna po wszelkich wymianach i sprawdzeniu na kompie(brak błędów),po przekreceniu kluczyka na zapłon nie pali sie na czerwono kontrolka oleju,Gdy oruchomie silnik to po 10 sek. i na 10 sek.zapala sie żółta kontrolka oleju.Podczas jazdy nie wystepuje to zjawisko.Co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu,W nowo zakupinej e-46 1,9 benzyna po wszelkich wymianach i sprawdzeniu na kompie(brak błędów),po przekreceniu kluczyka na zapłon nie pali sie na czerwono kontrolka oleju,Gdy oruchomie silnik to po 10 sek. i na 10 sek.zapala sie żółta kontrolka oleju.Podczas jazdy nie wystepuje to zjawisko.Co to może być?

 

Mam identyczny problem, obawiam się że pompa zaczyna siadać, ale zaczne od czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam szukac kabelka którego ktoś "wypiął" celowo z czujnika?

 

:shock: albo jest do wymiany cały czujnik, albo popmpa oleju poprostu ledwo dyszy, jeżeli jest to sprawa czujnika to calkowity koszt zamknie się w 100 zł, jeżeli pompa to już znacznie gorzej u mnie są identyczne objawy i zaczne od wymiany czujnika, broń Boże nie bierz się za wymiany jakieś żaróweczki, przecież jak piszesz zapala się a po 10 s gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki.ale na kompie nie pokazalo żadnych błedów,a jak by czujnik padł to by chyba cos pokazało?

 

Czujnik może przerywać, sam piszesz że zapala się na 10 s i potem jest OK nic złego się nie dzieje to i komp błędu nie wykryje, czujnik trzeba wymienić a jeżeli to nie pomorze i objawy będą się utrzymywać trzeba zobaczyć pompę oleju,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale skoro zaróweczka jest oki i stawiasz na poczatek na czujnik to to,ze przy wlaczonym zaplonie nie swieci sie na czerwono i tylko przy uruchomionym sielniku zapla sie i gasnie na żółto lampka,to wina moze byc tego czujnika?Bo najgorzej teraz mnie zastanawia to,ze wlasnie nie ma rakcji czerwonej lamki przy wlaczonym zaplonie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale skoro zaróweczka jest oki i stawiasz na poczatek na czujnik to to,ze przy wlaczonym zaplonie nie swieci sie na czerwono i tylko przy uruchomionym sielniku zapla sie i gasnie na żółto lampka,to wina moze byc tego czujnika?Bo najgorzej teraz mnie zastanawia to,ze wlasnie nie ma rakcji czerwonej lamki przy wlaczonym zaplonie.

 

a jak niby miała by być ta reakcja, żólta lampka oznacza albo niski poziom oleju albo spadek ciśnienia, czerwona to że oleju jest jak na lekarstwo i należy natychmiast zatrzymać samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no tak ale skoro zaróweczka jest oki i stawiasz na poczatek na czujnik to to,ze przy wlaczonym zaplonie nie swieci sie na czerwono i tylko przy uruchomionym sielniku zapla sie i gasnie na żółto lampka,to wina moze byc tego czujnika?Bo najgorzej teraz mnie zastanawia to,ze wlasnie nie ma rakcji czerwonej lamki przy wlaczonym zaplonie.

 

a jak niby miała by być ta reakcja, żólta lampka oznacza albo niski poziom oleju albo spadek ciśnienia, czerwona to że oleju jest jak na lekarstwo i należy natychmiast zatrzymać samochód

 

Jak przekręcasz kluczyk przed uruchomieniem silnika to powinny świecić dwie kontrolki na czerwono pomiędzy licznikami, jedna z akumulatorem, druga od oleju. Obie one gasną jak odpalisz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.