Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Temat już kiedyś się przewijał ale rozwiązania problemu nie znalazłem więc mam do co bardziej obeznanych forumowiczów pytanie i prośbę o rozwiązanie mojego problemu.

E46 mam już od 2 lat, jakiś rok temu zrobiłem tzw chip tuning- zwiększyłem moc do 146 km i moment obrotowy do 324 NM, przy okazji wymieniłem przepływkę bo okazało się na hamowni że miał niecałe 100 KM. Jednak od tamtej pory kiedy poczułem wzrost mocy (wcześniej nie miałem możliwosć przy wadliwej przepływce) mam problemy z falującą mocą w przedziale obrotów od 2000-3000 na każdym biegu ( nie wliczając 2 pierwszych bo są zbyt dynamiczne by odczuć różnicę). Objawia się to następująco: przyspieszamy na 3 biegu (tam tak mocno tego nie czuć), przy 2500 zmieniam na 4 bieg- samochód przyspiesza, przy ok 2100 obr jest turbodziura, samochód jakby chamował, po czym znowu przyspiesza by przy 2300 znowu odczuć wyraźny spadek mocy, po chwili przyspieszenie i przy 2700 powtórka. Powyżej 3000 obr nie ma takich objawów.

Jest to bardzo drażniące zwłaszcza przy wyprzedzaniu.

Czytałem że może ma to związek z zaworkami AGRu ale byłem w warsztacie zajmującym się BMW i tam gość powiedział że to nie będzie mieć większego znaczenia, a problem tkwi gdzieś przy turbinie. Zanim jednak udam się na wizytę wolałbym wiedzieć co nieco na ten temat by nie zapłacić za rzeczy których nie potrzebuję- dlatego za wszelkie sugestie będę wdzięczny i ew. sam odpowiem na niektóre pytania związane z e46.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.