Skocz do zawartości

Chcę wejść do rodziny :) kupując E32. Pomocy przy kupnie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim, chcialbym sie pochwalic, gdyz nadszedl wielki moment w moim zyciu – decyduje sie na zakup pierwszego bmw, e32.

 

Duzo czytalem, ogladalem, dowiadywalem sie na temat tego modelu, no ale nic nie zastapi przeciez zbiorowej wiedzy forumowiczow ;) Totez chyle czola przed towarzystwem i prosze o porady przy kupnie tej jakze szlachetnej siodemki.

 

Biore pod uwage dwa silniki: poczciwa rzedowa 6-tke, ta wieksza, t.j. 3.4 (735i) oraz trzylitrowa widlasta osemke. Z tego co wiem, ze wzgledu na prosta i sprawdzona budowe, M30 jest ‘nie do zdarcia’, a ewentualne naprawy sa duzo tansze niz w przypadku znacznie nowoczesniejszej aluminiowej V8-mki, ktora na dodatek szwankuje troche czesciej. I tu pierwsze pytanie – jak wyglada to w praktyce? Ktory silnik cieszy sie u was wiekszym uznaniem?

 

Kolejna sprawa, jak porownacie osiagi tych silnikow? Czy to prawda, ze 735 przyspiesza minimalnie szybciej (ok. 0.2 sek), za to rozpedza sie do mniejszej predkosci (230) niz troszke mocniejsza V8?

 

Na jakie elementy powinienem zwrocic szczegolna uwage przy ogledzinach E32? Wiadomo, ze sa rzeczy na ktore zawsze trzeba patrzec: rdza, szczeliny, szyby, praca silnika, dzialanie skrzyni, drobiazgi itp. – to w przypadku kazdego auta. Ale czy e32 ma jakies specyficzne potrzeby / niedomagania?

 

Nastepna rzecz to finanse. Ciekawa rzecz, ze ze wzgledu na niski popyt e32 mozna kupic za male (zeby nie powiedziec smieszne) pieniadze. Ze trzeba o nie potem dbac i wkladac pieniadze, to jasne, ale zawsze lepiej kupic tanio i dalej inwestowac niz kupic drogo i tez inwestowac :) Tyle ze dostrzegam ze za 6-8 tys. (czasem wiecej) ludzie sprzedaja nieraz graty, podczas gdy czasem mozna za 5-6 tys. kupic swietnie zachowany egzemplarz. Czy to tylko zludzenie zoltodzioba czy zgodzicie sie ze mna?

 

Bede wdzieczny za rozwianie moich watpliwosci, jak i wszelkie inne sugestie. Pozdrawiam ;]

Opublikowano

no powinieneś sprawdzić całą elektrykę, BMW niestety miało z tym dość duże problemy, nie jest drogo w naprawie ale jest pretekst do zbijania ceny, na zawiechy nie patrz bo i tak będą całe do wymiany, dobrze żeby chociaż tył był dobry. klima jak koleś mówi że trzeba napełnić to można przyjąć że trzeba włożyć minimum 1000zł żeby to uruchomić (samo napełnienie starym gazem kosztuje 500zł o ile wogóle znajdziesz warsztat który ma lewe źródłatego gazu).

 

Korozja - jedynym dopuszczalnym miejscem gdzie może być korozja to przednie błotniki, jeśli korozja jest na tylnych błotnikach to już tego dobrze nie zrobisz i bedzie tylko gorzej, generalnie jakakolwiek korozja na tym aucie oznacza że element był uszkodzony zawsze i w każdym przypadku.

 

Sprawdź czy zegary nabijają kilometry bo to dosyć częsta przypadłość że tego nie robią.

 

Zapal światła otwórz z lewej strony pod szybą skrzynkę z bezpiecznikami i poruszaj modułem LKM jesli światła będa gasły moduł LKM jest do wymiany / naprawy (wystarczy poprawić luty).

 

Acha BMka musi jeździć prosto, jak nie jeździ daj sobie spokój z tym autem.

 

No i najważniejsza sprawa Bmka którą kupujesz musi cię urzec, jak na nią spojrzysz pierwszy raz bedziesz wiedział że to właśnie tą chcesz i żadną inną.

 

nie kupuj niczego z gaem 2 generacji, to poprostu nie pojedzie i prędzej czy później wygeneruje masę kosztów z przepływomierzem. Jeśli myślisz o gazie w tym aucie to tylko sekwencja inaczej beziesz mocno zawiedziony.

 

Hmm silnik - musi chodzić idealnie równo, jakakolwiek nierówna praca bezie oznaczałą duże inwestycje.

 

Jeśli beziesz powoli ruszał i automat będzie szarpał przy zmianie biegów to oznacza to problemy ze spadkiem momentu obrotowego, a to już jest temat rzeka i często bardzo trudno dojśc co jest przyczyną.

 

Zobacz jakie reflektory ma auto jeśli jest BOSCH to super bedzie dobrze, jesli jest Hella (80% przypoadków) to możesz liczyć jeszcze koszt wymiany na BOSCHa używanego, chodzi o to że wszystkie Helle maja wytopiony odbłyśnik, bo jest plastikowy a BOSCH ma metalowy.

Opublikowano

Tak jak pisałeś,cena zupełnie nie odzwierciedla stanu auta,są auta w idealnym stanie które kosztują mniej od tych w nie najlepszej kondycji,wszystko zależy od właściela auta,jeden chce szybko sprzedać auto i wystawia niższą cenę,drugiemu zbytnio nie zależy i chce za auto więcej,oczywiście stan techn.też się liczy.Co do przednich lamp,niczego się nie obawiaj,kolega masło piszę,że odbłyśniki w Boschu są metalowe w mijania(już też ktoś coś takiego pisał),pierwsze słyszę,przerobiłem już ok 10 par lamp(ringi lub black hella) w Boschach i Hellach są plastikowe odbłyśniki,o stopienieu się odbłyśnika nie ma mowy.Co do liczników kręcących się do jakiegoś tam przebiegu(299960),to zatrzymywały się w e32 do końca 88 roku,póżniej było ok.

Jeśli chcesz do auta wsadzać gaz do lepiej nadaję się do tego 3.5 m30 i nie chodzi o to,że v jest gorsze,ale,że gaz będzie tańszy do m30.Osiągi i spalanie na podobnym poziomie.

Nur bmw e32
Opublikowano

ja bym poszukał samochodu w stanie bdb nie okreslajac konkretnego silnika .

 

czy to bedzie 735 czy v8 - to nie ma wikszego znaczenia - 3.0v8 bedzie napewno najekonomiczniejszy - na ceny napraw nie ma co patrzec bo silnik m60b30 kupisz nieznacznie drozej niz m30. ogolnie jak bedzie chodzil to nie ma roznicy w kosztach ( 2 swiece wiecej )

Opublikowano
Z moich własnych doswiadczen,poniewaz wczesniej miałem 3 litrowa rzedowke a teraz mam 4 litrowa Vke moge ci powiedziec,ze jesli sa jakies problemy z praca silnika o wilele latwiej dojsc problemu w 6stkach...mniej elektroniki.Gdybym miał do wyboru obie w pieknym stanie 3.5 rzedowke i 3.0 Vke wziałbym chyba rzedowke.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.