Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pytanie może i śmieszne, ale w zasadzie nie wiem jak wyregulować temperaturę przy włączonej klimie, bo tak normalnie to jest za zimno.

 

Mam do regulacji temperaturę, siłę nawiewu, na kratce kropeczki niebieskie ... .. . czerwone . .. ... no i jeszcze z każdego nawiewu I O.

 

Pytanie jak regulować klimę aby nie chłodziła tak mocno. Czy ustawić temperaturę wysoko? na ile? na 21C nadal za zimno jak wieje na skórę.

 

Chodzi mi też o to żeby nie marnować czynnika itp najefektywniej ją wykorzystać.

 

Dzięki i pozdro

Plodz1

Dylematy
Opublikowano
jak masz climatronic to najpierw patrzysz na kapie jaka jest temperatura powietrza na zewnatrz auta, np; jak temp na zewnatrz jest 30 C to klime spróbuj ustawić na 27/ 28C. zawsze trzeba ustawiać nieiwelka różnice, bo zawsze w kabinie mamy dużo wieksza temperature niż na dworzu.
Opublikowano
jak temp na zewnatrz jest 30 C to klime spróbuj ustawić na 27/ 28C.

 

Kolego skoro chcesz miec w samochodzie temperature 28 stopni to po Ci w ogole klima?

Przy 28 stopniach w samochodzie mozna sie udusic z goraca.

 

W upalne dni wsiadam do samochodu ustawiam 16 stopni i nawiew na max az sie schlodzi a potem juz w zaleznosci od upodoban, ale ok. 18/19 stopni - kratki boczne w bok na szyby a srodkowe na 3 niebieskie kropeczki i do gory tak by skierowane byly w sufit - w aucie jest chlodno a mnie nie wali tym zimnym powietrzem po rekach.

Opublikowano

tak tylko trzeba uwzglednic kilka kwestji:

 

1 każdy ma inne odczucia ja np nie lubie jak mi wieje zimne powietrze, przy 16 C, jak dla mnie nie jest to zbyt przyjemne.... i swoja droga to musisz mieć coś słabo działajacą klime że przy różnicy kilku stopni nie jest w stanie schłodzić do odpowiedniej temperatury...

 

2 kolega pytał jak ustawić najefektywniej a nie tak żeby kima chłodziła jak najszybiciej..... i jeszcze jedna kwesta jak mam do przejechania trase około 200km to nie ustawie klimy na 16C bo po kilu minutach jest zimno jak cholera, za to ustawiam około 4 C mniej niż na kapie i jest git, jak schłodzi do tej temp. to sama sie wyłaczy :8)

 

Oczywiśnie nie każdy musi się ze mną zgodzić... każdy sobie rególuje po swojemu :wink:

Opublikowano

Oczywiscie nie mam caly czas temperatury ustawionej na 16 stopni bo wowczas zgadzam sie - jest za zimno.

 

Ale nie wyobrazam sobie by w lecie ustawiac klime na np. 26 stopni - tyle nawet w zimie przy ogrzewaniu nie mam bo jest po prostu straszny upał...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ogólna zasada klimatyzacji - nie za duża różnicą temp. bo będzie nieprzyjemnie. Oczywiście są tacy co lubią 18 C przy 30 stopniowym upale, ale większość ludzi dobrze się czuje w granicach 24-27, zależnie od wilgotności. Uważam, że początkowo można chłodzić na maksa, ale tylko przez kilka minut jesli chcemy się ochłodzić. Dla komfortu termicznego na dłuższą metę nie powinno się ustawiać poniżej 23 - 25.

Dla zimy 26 to jest sauna, ale wtedy są zupełnie inne warunki na zewnątrz i inny ubiór.

Spora część osób ustawia na 20 bo tak ma z regułu w domu w zimie :) ale skutkiem tego mogą być zatoki i katar; klimatyzacja samochodowa działa na freonie, a to znaczy, że mocno przesusza powietrze w kabinie i jeżeli masz 28 stopni, a sucho to często jest przyjemniej niż 22 z większa wilgotnością.

pozdrawiam

Opublikowano

Ja np jeżdżę zawsze z temperaturą 21 - 23 stC.

I tak się zastanawiam skąd się bierze to skręcanie automatycznej klimatyzacji po wejściu do auta, żeby niby szybko schłodziła wnętrze - przecież automatyczna regulacja temperatury ZAWSZE schłodzi do wymaganej najszybciej jak to możliwe (faktycznie w e9x jest możliwość ustawienia intensywności nawiewu). Takie obniżanie temperatury na wejściu świadczy wg mnie o niezrozumieniu zasad działania klimy z automatyczną regulacją temperatury i kierunków nadmuchu.

A przecież dopłata jest spora ;-)

 

No i oczywiście mogę się mylić. W każdym razie widziałem już różnych magików od automatycznej klimy - np jeden z kolegów ustawia minimum temperatury, wyłącza wentylator i przymyka kratki. Pozdrawiam go serdecznie.

Opublikowano

z tym schładzaniem to w sumie masz rację - urządzenie zawsze powinno dążyć do uzyskaia zadanej temp. ale niektóre sterowniki, mogą byc ustawiane tak, że im większa delta T tym szybciej próbują ją zlikwidować.

Nie znam się za bardzo na klim. samoch. ale w przypadku instalacji wodnych (biuro, hotel) mając nadmiar mocu chłodniczej w urzadzeniu schłodzisz szybciej - teraz tylko pytanie czy faktycznie sprężarka działa w innym trybie w takich przypadkach.

Opublikowano

znajomy kupił klimę do sklepu i facet z serwisu mówił mu żeby ustawiał temp. max o 4st. niższą jak na zewnątrz bo można dostać szoku termicznego a zwłaszcza starsi ludzie mogą zasłabnąć przy dużej różnicy temp.

 

 

Mam pytanko jakie są zasady użytkowania klimy , tzn. chodzi mi np. czy samochód można zapalać i gasić z włączoną klimą czy ją trzeba wcześniej wyłączyć :?:

Opublikowano

Z tego co gdzieś zasłyszałem to klima powinna być wyłączona chwilę przed postojem, aby coś tam odparowało, czy woda zleciała - pojęcia nie mam, ale chyba po to żeby nie było mokro i nie rozwijały się różne takie, gdzybki itp.

 

Ale lepiej gdyby się jakiś spec wypowiedział.

 

Pozdro

Plodz1

Dylematy
Opublikowano

Klima mozna wylaczyc przed zatrzymaniem auta, zeby wlasnie nie dostac szoku termicznego. Lecisz w trasie ,

18-20 st w aucie, a wychodzisz na zewnatrz i masz 35 stopni w sloncu. Organizm zle znosi nagle wahania temperatury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.