Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jade sobie autostradą, przystaję na stacji benzynowej, po chwili ruszam, wyświetla się problem ze skrzynią biegów. Po chwili prędkość obrotowa silnika rośnie, a prądkoś samochodu maleje. Auto staje i wcale nie chce jechać. Laweta i do domu, ale na drodze zostaje plama pleju. Wepchnołem samochód na podnośnik i nie widać jednoznacznie skąd wyciekł olej, komputer też nie wyświetla błędu, oleju w skrzyni jest tyle, że jak wykręcam korek to chce wylecieć. Proszę o jakieś

sugestie co mogło sie stać

Opublikowano
jesli mówisz o e39 530d w automacie , to słabym punktem jest połączenie konwentera z pompą olejową. W obudowie pompy oleju jest panewka oraz uszczeniacz -zimering,całkiem możliwe ,że właśnie z tego miejsca poleciał olej.
Opublikowano
tak jest to e39 3.0d 2003r. Coś już gdzies słyszałem o tej panewce, wiesz może jaki jest koszt części, aby to naprawić. Prosiłbym o jakieś namiary gdzie można zamówić części i ewentuaalnie jakiś schemat tej skrzyni. Robiłem już ZF, ale do tej GM nie mogę nic znaleźć.
Opublikowano
a jak długo czeka się na taka instrukcję, a może podzielisz się z kolegą w celach edukacyjnych, chętnie postawię dobre browarki
Opublikowano
Witam ponownie, właśnie wyciągnołem skrzynie i mam pytanie jak zdignozować tą usterkę, czy muszę ją teraz całą rozebrać?
Opublikowano
tak dokładnie, konwenter jeszcze jest w samochodzie, moge go zaraz zdjąć, mam jeszcze problem bo nie wiem dokładnie jaka to jest skrzynia. Na tabliczce Gm 7 520 854 i nr części 96024854
Opublikowano (edytowane)

masz skrzynie GM A5S390R (5L40E) montowana była od 09/02-09/03 roku

 

5L40E oznacza

 

5=5 Forward Speeds

L= Longitudinal (Rear Drive)

40= Relative Torgue Capcity

E=Electronic Control

Edytowane przez Grzegorz Burlinski
Opublikowano
szyjka konwentora jest lekko porysowana na szerokości 1cm. Czy muszę zdjąść pierwszą część obudowy skrzyni, aby sprawdzić tą panewkę i jej obudowę? Cały czas nie wiem czy muszę rozbierać skrzynie?
Opublikowano

narazie nie rozbieraj, ale jesli szyjka konwentera jest porysowana to i panewka jest do kitu, postwaw skrzynie w pionie , odkręc miske olejową zdemontuj filtr oleju, wez klucz 13 odkręć obudowe pompy jest tam 7 śrub,i delikatnie ciągną w góre zdejmiesz obudowe wraqz z pompą oleju.

Jeśli chodzi o wymiane panewki to trzeba rozebrac pompe , ale jesli tego nigdy nie robiłes to no niewiem . Może wyslij gdzieś gdzie naprawiaja skrzynie niech wymnienia panewke, konwenter tez do naprawy lub uzywany kup, bo nowy to koszt 4700zł. w ASO.

Za uzywaną obudowe z pompa chca 1800zł. Więć możesz pobawić się ze swoja. :D

Jak bedziesz chciął wiem kto ma taka dobra obudowe, dam Tobie namiar tez szukałem kiedyś takiej obudowy, ale kupiłem tanio nową skrzynie więc odpusciłem sobie obudowe i pompe.

Opublikowano

Texamatic 7045E kup 9 litrów, poziom sprawdzisz odkręcają srube typu trox z lewj strony skrzyni zaraz nad miska olejową pod przewodami olejowymi, wlewaj olej aż sie bedzie przelewał przez ten korek potem musisz właczyc silnik dac na P i wlewac olej do momentu kiedy zacznie sie wylewac z tego orworu po tej srubie ale zakręc dopiero jak silnik bedzie miał temp 35-50 C wtedy bedziesz wiedział czy ma stan OK.

 

Pamietaj i uwazaj jak bedziesz montował skrzynie ,zeby nie uszkodzic pompy oleju.

Opublikowano
jeszcze raz dziękirozebrałem tą pompę widać teraz, że ta panewka jest nieźle porysowana. Ciekawy jestem czy to będzie powód awari skrzyni. Ma ktoś może namiar do zakładu, który porządnie zregeneruje ten konwektor?
Opublikowano
panewka musi byc gładka bez rys i tak samo szyjka konwentera, osobiscie nie polecam zadnej z naszych firm które regeneruja takie tematy, ja po takiej regeneracji musiałem zdejmoeac skrzynie ponieważ konwenter miał bicia i bujało całym samochodem, uczucie jak na statku dosłownie jeszcze raz do bani regeneracja w polsce, niektórzy koledzy z tego forum regenerowali konwentery w holandii, musisz popytac. A tak na marginesie to wole uzywany niz regenerowany w polsce oczywiście.Takie jest moje zdanie i napeno nic nowego w tym temacie nie wniosłem. :mrgreen:
Opublikowano
Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie, dlaczego pompa nie pompuje dalej? Oleju wyciekło tylko trochę, a wydaje mi się, że powinno wszystko wylecieć, a może przez tą nieszczelność na panewce nie potrafi już dajel pompować?
Opublikowano
jeszcze nie złożyłem, czekam na części, zastanawiam się tylko, czy po tym uszkodzeniu, jeszcze przed rozebraniem, nie powinno cały czas wylewać oleju?
Opublikowano
oleju mam około 7litrów. Mamjeszcze jeden problem, spalone tarczki biegu wstecznego, czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.