Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzisiaj wyskoczył mi taki komunikat Bremsflussigk prufen" oznacza on ze poziom plynu hamulcowego spadl do minimum, zauwazylem przy parkowaniu ze zostawiam jakies kropki po drodze, stanąlem na chwile i po tej chwili zrobiła sie większa plama, zastanawiam sie co i jak mogło sie do tego przyczynić ? poszedł jakiś wężyk z płynem, dodam że jeszcze nie sprawdzałem tego, dopiero jutro wejde na kanał ale przestraszyłem się że to coś poważnego, jak myślicie ?
Opublikowano

na 99% plamy które zauważyłeś to woda z klimatyzacji :D , poprostu tak jest i tak ma być...

co do niskiego stanu płynu hamulcowego to zapewne najnormalniej w świecie masz już w dość słabej kondycji klocki hamulcowe, co spowodowało dość mocne wysunięcie tłoczków z zacisków, a zaciski zostały wypełnione płynem hamulcowym, dlatego też stan płynu zszedł poniżej minimum i wyświetliło komunikat.

Oczywiście zdecydowanie polecam sprawdzenie szczelności wszystkich elementów hydraulicznych układu hamulcowego.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
...ale dziwne ze tak samoistnie ???

No właśnie układ przewodów hamulcowych nie jest całkowicie bez ruchu... są tam odcinki, które cały czas podczas jazdy pracują – przewody elastyczne.

 

Jeżeli jednak sprawa jest związana z płynem hamulcowym, a nie plamami zw. z klimatyzacją, to nie zdziwiłbym się, gdyby u Ciebie wystąpiło coś, przed czym ja przypadkiem ustrzegłem się – i to dzięki wymianie opon... Po prostu po zdjęciu kół zauważyłem zmęczenie elastycznych przednich odcinków łączących nieruchome części z zaciskiem – są to elementy, które po prostu muszą kiedyś skończyć się, bo bardzo ciężko pracują – zginanie i ruchy/drgania od pracy zawieszenia oraz skręcania kół (w przypadku przednich węży).

 

Wątpię, żeby sztywne przewody były powodem wycieku.

 

Tu namiar na mój niedawno utworzony temat:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=83550

 

... w E34 z przodu są gumowe, z tyłu metalowe...

z tyłu w E34 również są elastyczne odcinki – i to po dwa na stronę

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Klocki przod i tyl sa nowe, allcar to nie jest woda z klimy wczesniej tego nie mialem , nagle mi wyskoczyl sprawdz stan plynu hamulcowego i w tym samym czasie zauwazylem plamy do tego pedal hamulca jest dziwny jak sie go wciska wiec to raczej zwiazane z hamulcami ,

 

zmęczenie elastycznych przednich odcinków łączących nieruchome części z zaciskiem – są to elementy, które po prostu muszą kiedyś skończyć się, bo bardzo ciężko pracują – zginanie i ruchy/drgania od pracy zawieszenia oraz skręcania kół (w przypadku przednich węży).

ile te elementy mogą kosztować jak by co , ale może być optymistyczna wersja że po prostu coś sie poluzowało i płyn wyciekł, bo już nie wiem co mam myśleć:(

Opublikowano (edytowane)

Na pewno najpierw musisz zlokalizować rozszczelnienie – gdyby to był np. tak jak u mnie – do wymiany przedni przewód elastyczny, to w ASO koszt (sprawdziłem przed chwilą) do E39 (tak samo zresztą jak w moim przypadku do E34) to ok. 165zł za sztukę

Od przedwczoraj prowadzę poszukiwania tych węży i muszę je jednak kupić w ASO (Bawaria Motors) – bo niestety szeroka oferta np. InterCars jest często przede wszystkim po prostu kłamstwem!!! Ze wszystkich węży jakie tam mają na liście (a niektóre brałem pod uwagę, np. FebiBilstein lub ATE, ok. 40zł/szt), proponują jedynie tą taniznę 4MAX (czy jak to się tam nazywa) – pod czym kryje się jakaś enigmatyczna polska jakość. Przez telefon usłyszałem jasno odpowiedź, że nie sprowadzą mi dwóch przednich przewodów FebiBilstein, skoro w magazynach mają 4max!

 

Uczciwie też przyznam, że w innych podobnych miejscach, w których starałem się znaleźć „markowe” przewody - sytuacja jest taka sama

Nie wiem oczywiście, czy w przypadku E39 byłoby tak samo (najlepiej to sprawdź, w razie potrzeby)

 

Co zrobić... na szczęście w Bawaria Motors Katowice nadmuch klimatyzacji jest akurat przy kasie – przynajmniej miło się dokonuje płatności ;)

 

pozdrawiam

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

OK, sorry ale miałem taką cichą nadzieję że w sumie to nie problem co się stało, ale szkoda że się pomyliłem.

W takim razie niestety nie pozostało mi nic innego jak radzić tak jak pozostali, nie używać auta aż sprawdzisz i ustalisz tą nieszczelnośc w układzie hamulcowym.

Co do części, oczywiście oryginalne najlepsze, ale spróbujcie (Solaris520) dowiedzieć się o części do waszych aut w firmie CARIX, wystarczy wposać w googlach "carix hamulce" i juz macie ich stronę, ta firma od dawnych czasów zajmuje sie tylko układami hamulcowymi i naprawdę wiele w swojej ofercie posiadają. Polecam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano (edytowane)
...CARIX, wystarczy wposać w googlach "carix hamulce".... Polecam.

Może się przyda – wprawdzie najbardziej oczywiście będę spokojny z powodu zakupu ASOwego.

Przyznam jednak, że mocno zdenerwowały mnie te rozmowy z hurtowniami, które wypisują sobie w ofercie znane nazwy, a okazuje się, że próbują ubrać klienta w (moim zdaniem) NoName’a, z podtekstem, że jest się głupkiem, jeżeli chcę się kupić coś markowego, skoro można mieć np. „4max” za darmo...

 

OK, sorry ale miałem taką cichą nadzieję że w sumie to nie problem co się stało....

Wiesz, często takie rady są wybawieniem – bo po prostu okazują się trafną diagnozą :)

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Eacja Marek, co do tych przewodów, miałem akurat na myśli metalowe fragmenty wychodzące z pompy i idące do tyłu.

 

My bad :oops:

 

PS uważaj na dłonie i oczy, płyn hamulcowy jest mocno żrący.

Pozdrawiam, Jawor

Opublikowano
...uważaj na dłonie i oczy, płyn hamulcowy jest mocno żrący.

 

Tak – to bardzo cenna uwaga :cool2: – przy pracy z płynem hamulcowym trzeba uważać na siebie i samochód (lakier i całą resztę)

 

Pozdrawiam :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

No Panowie po 2 godzinach grzebania w garażu, doszedłem co było nie tak :( sprawdziłem najpierw płyn hamulcowy mam max, dodam że klocki przód i tył są nowe więc to też nie wchodzi w grę, wiec to nie to, ten wyciek to prawdopodobnie klima tak jak kolega wyzej zdiagnozowal;) a okazało sie że czujnik w przednim lewym kole ułamał sie delikatnie i wypadł..i ot całe zamieszanie, w poniedziałek pojade do mechanika aby założyli mi nowy czujnik i mam nadzieję że po kłopocie...a 2 sprawa nie związana juz z tym tematem to wyświetlił mi sie kolejny komunikat abym sprawdził światła cofania, a światła normalnie świecą...więc co to może być :( ??

 

Pozdrawiam !!

Opublikowano

Cieszę się że moja pierwsza diagnoza okazała sie trafna, dla Ciebie znaczy brak problemu a dla mnie pełną satysfakcję :dance:

 

Co do komunikatu o żarówkach, cóż, trudno jednoznacznie odpowiedzieć, po pierwsze musisz mieć pewność czy po włączeniu biegu wstecznego włączają się obydwa światła cofania (w prawej i w lewej lampie). Jestem niemal przekonany że problem jest w żarówce.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
Tak obydwa sie włączają sprawdzane ! :( dodam że wcześniej ten komuniakat się nie wyświetlał, dopiero po tym jak mocno przyhamowałem aby sprawdzić hamulce...
Opublikowano
Witam.Co do żarówek,to miałem to samo w E34,tyle że z tylnymi światłami.Komunikat był od czasu do czasu ruklicht,a oba świeciły.Po pewnym czasie ok.pół roku jedno zgasło,a w drugim gdy delikatnie postukałem w żarówkę przerwał się wolfram.U ciebie też może raz stykać,a raz nie.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
...Wiesz, często takie rady są wybawieniem – bo po prostu okazują się trafną diagnozą :)...
Cieszę się że moja pierwsza diagnoza okazała sie trafna, dla Ciebie znaczy brak problemu a dla mnie pełną satysfakcję :dance: ...

no proszę – kolejny dowód na to, że zawsze trzeba brać pod uwagę różne rzeczy :)

pozdrawiam :)

 

P.S.

Odn. przewodów elastycznych – sprawdzałem dzisiaj, CARIX niestety również poleca polszczyznę (w przypadku części do BMW na patriotyzm mnie nie stać ;) )

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Allcar komunikat brzmi: "Rucklicht prufen", niestety mam poprzepalane pixele na wyswietlaczu i moge tylko sie domyslac ze to jest wlasnie napisane...dopiero we wrzesniu dam zegary do naprawy :( Pozdrawiam .
Opublikowano
Allcar komunikat brzmi: "Rucklicht prufen", niestety mam poprzepalane pixele na wyswietlaczu i moge tylko sie domyslac ze to jest wlasnie napisane...dopiero we wrzesniu dam zegary do naprawy :( Pozdrawiam .

wymień zarowki od wstecznego i zobacz czy styki nie sa nadpalone , tak na przyszłość jak zaświeci sie jakikolwiek komunikat "Licht prufen" to wymieniaj parami , bo prawdopodobieństwo ze w przeciągu paru dni /tygodni padnie druga żarówka a one maja z góry określony czas świecenia.

Opublikowano
Mowisz zeby wymienic te zaroweczki nawet gdy teraz obydwa swiatla swieca ? komputer bmw po prostu czuje ze moga sie spalic i uprzedza ? :) jak dla mnie bomba ze takie rzeczy moze samochod przewidziec...
Opublikowano
a co oznaczaja te slowa nebelicht bremsbelag

przeciwmgielne / klocki hamulcowe ( nelellicht bremsbelag = przeciwmgielne klocka hamulcowego :roll2: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.