Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zacznę od opisu tego co zrobiłem:

Podłączyłem do wiązki pod konsola przy dźwigni hamulca awaryjnego przełączniki szyb - jest napięcie w kablach, po naciśnięciu któregokolwiek z nich słychać pstrykanie w module komfortu. Wyciągnąłem kostkę do elektryki drzwi. Niestety podłączonych jest tam tylko 6 kabli z 10 potrzebnych - 4 brakujące powinny prowadzić do przełączników szyb z drzwi. 3 kable prowadzą do siłownika zamka, 2 do mikro wyłącznika, 2 do silniczka szyb i tu jest właśnie problem. Dodam, że mam el. szyberdach i zawsze działa, natomiast traci mi się napięcie z tych kabli do drzwi. Naciskam przełącznik szyby leci 12V a nawet 13V lecz tylko przez sekundę - minimalnie silniczki tylko drgają. Sprawdzałem je pod prostownikiem i działają bez problemów. Ktoś miał już może taki problem? Dlaczego traci się napięcie na tych kablach - czy może być uszkodzony przełącznik szyb? Czy instalacja szyb jest pociągnięta do jakiś bezpieczników lub przekaźników? Jeśli tak to gdzie? Sprawdzałem moduł a nawet dwa i jest w porządku.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
dodatkowych przekażników tam nie masz. Wszystko to co ma być jest tylko w module (przekażniki) Czekaj ale nie pasuje ci tylko instalacja którą masz w drzwiach??? Ta która idzie w części kości w słupku ma brakujące przewody??? Ja w E34 jak zakładałem elektryczne szybki to zakładałem z wiązkami drzwiowymi. Wszystko się zgadzalo i śmigało jak należy. A moduł komfortu masz taki jaki powinien być? Obsługuje tylne szybki?
Opublikowano
moduł komfortu mam z auta, w którym były wszystkie el. szyby. mój tez obsługuje, a co do przewodów to w słupku mi brakuje (czterech do otwierania lub zamykania szyby z przycisku w drzwiach) wiązki w drzwiach w ogóle nie miałem i przełożyłem ją
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Czy naprawdę nikt nie miał takiego problemu? Założyłem w przodzie elektrykę i nie miałem żadnych problemów. Sprawdzałem teraz druga stronę z tyłu i tu to samo - nacisnę przycisk szyb, poleci napięcie, minimalnie drgnie silniczek i stop. Chciałbym sprawdzić instalację ale bym musiał ściągnąć dywanik. Ściągał może już ktoś? Jak to zrobić żeby nic nie uszkodzić?
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
jak składałem u siebie drzwi i nie był podłączony przełącznik w drzwiach to ten koło ręcznego jak dobrze pamiętam zamykał ale nie otwierał czy odwrotnie, jakoś tak, podobne objawy co u Ciebie. sprawdż to.... :doh: :doh: :doh:
KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Opublikowano
jak składałem u siebie drzwi i nie był podłączony przełącznik w drzwiach to ten koło ręcznego jak dobrze pamiętam zamykał ale nie otwierał czy odwrotnie, jakoś tak, podobne objawy co u Ciebie. sprawdż to.... :doh: :doh: :doh:
KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Opublikowano

ale jakmiałby nie być podłączony? Mam podpięte obie kostki (czarna i biała) do przełączników na środku konsoli. Jak naciskam przełącznik tylnich szyb to normalnie pstryka w module (tak samo w przypadku przodu) i puszcza napięcie do silniczka szyb, tylko że przez ułamek sekundy :/

 

Niech ktoś mi też napisze jak zdjąć ten dywanik dobrze to sprawdzę po kablach

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
odetnij wyłącznik, jest na dole drzwi i jak szyba opada to go załącza przy końcu. może coś z nim :roll:
KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Opublikowano

przyciski w drzwiach musza byc zamontowane ! inaczej da sie tylko domykac szyby. podaj napiecie na silnik bezposrednio , zjedz szyba do polowy i zobacz czy chociaz domyka. jeden sygbal sterujacy jest puszczony przez tylnie wlaczniki po to zeby modul nie swirowal jak ktos z tylu bedzie chcial otwierac a z przodu zamykac szyby.

 

wlacznik - krancowka jest tylko do domykania szyby - tzn do wykrycia calkowitego zamkniecia. bez niego modul podaje caly czas napiecie na silnik jesli trzymamy przycisk. moze to spowodowac spalenie sie silnika. krancowka informuje modul ze szyba dojechala i odcina zasilanie silnika po okolo 2 sekundach pomimo ze dalej trzymamy przycisk.

 

byly 2 rodzaje instalacji - 1 tylko grube kable i druga z mala niebieska wtyczka z cienkimi kabelkami.

 

i jeszcze jedno z bialej wtyczki musi byc podlaczona masa na brazowym (ewentualnie brazowym z pomaranczowym paskiem) do przyciskow. odlaczana jest przyciskiem blokady w konsoli srodkowej. ale gdyby to swirowalo moglbys nadal sterowac z konsoli srodkowej.

 

p.s. moja miala orginalnie tylko przednie szyby w pradzie, modul zostal seryjny a obsluguje tylnie rowniez, rowniez domyka wszystkie po zamknieciu i trzymaniu kluczyka w pozycji zamknij.

Opublikowano
przyciski w drzwiach musza byc zamontowane ! inaczej da sie tylko domykac szyby. podaj napiecie na silnik bezposrednio , zjedz szyba do polowy i zobacz czy chociaz domyka. jeden sygbal sterujacy jest puszczony przez tylnie wlaczniki po to zeby modul nie swirowal jak ktos z tylu bedzie chcial otwierac a z przodu zamykac szyby.

U mnie wygląda to tak:

czarno czerwony kabel (17) i niebiesko czerwony (3) idą do silnika szyby. W zależności od tego czy nacisnę na środkowym przycisku góra lub dół to idzie napięcie na odpowiednim kablu ale niestety tylko przez ułamek - to się dzieje po obu stronach z tyłu. [wiem, że się powtarzam]

Mam jeszcze dwa kable: żółto niebieski (4) i brązowo pomarańczowy (2) one poprowadzone są do mikro wyłącznika.

Później są tylko trzy i idą do siłownika zamka.

Brakuje czterech kabli, które powinny iść do przełącznika.

Napisałeś, ze przyciski w drzwiach muszą być zamontowane. Dążę do tego, ale nie wiem jak zdjąć wykładzinę, żeby puścić te cztery kable z przełączników do sterownika pod siedzeniem. Szarpałem ją trochę ale boje się, że mogę ją uszkodzić lub później nie założę jej jak była.

Wiesz może jak są te kable z przełączników z drzwi podłączone do modułu?

A co do sterownika to mam seryjny - przód działa bez problemów, domyka szyby na kluczyku oprócz szyberdachu :( co również by się przydało.

Mam tez drugi moduł, który obsługuje 4x szyby i na nim wszystko to samo poza zamykaniem drzwi.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
powiedz mi jaka masz instalacje, na grube kable czy z mala wtyczka? zeby podniesc dywanik trzeba zdjac kanape i odkrecic przednie fotele (wystarczy je uniesc). dywanik jest w polowie pod fotelami laczony, wiec spokojnie go wyjmiesz w calosci.
Opublikowano
raczej grube kable, ale nie wszystkie - w sumie są dwa rodzaje do kostki pociągnięte. Mam dużą kostkę ok. 10cm
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

W tej dużej kostce jest miejsce na małą ale jej nie ma. Z przodu w dużej np. miałem tą małą kostkę z kablami, ale nie było w ogóle do niej nic podłączone.

U mnie te kostki są białe, w nowszych BMW widziałem, że są już czarne.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

ja wysiadam....

mam pomysł :idea:

jak podpinałem carsoftem swoją to tam jak dobrze pamiętam mogłem otwierać i zamykać szyby z peceta, podepnij i sprawdż może to pokaże.

KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Opublikowano

carsofta mogę mieć, ale nie mam czym podpiąć auta pod komputer niestety

 

to zdjęcie wtyczki z przodu, z tyłu jest prawie taka sama.

http://images29.fotosik.pl/228/a3c6a05631101b8e.jpg

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Flash miałeś rację, w kostce idącej do tylnych drzwi jest mniejsza niebieska z cienkimi pinami. Odpowiedziałem z pamięci wcześniej, że nie mam. Są tam kable do przełączników szyb. Zostaje mi teraz przerobienie wtyczki. Potrzebne mi będą piny ale nie wiem jaki rozmiar. Może ktoś się zna i pomoże: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=61_0522&hg=61&fg=15

chyba będę potrzebował 8 pinów oznaczonych numerem 5, tylko jaki rozmiar???

Jak już jestem przy tym temacie to może ktoś zna numer katalogowy białej kostki i tych dwóch kabli co do niej idą - przy halogenie? Urwał mi się kiedyś i chciałbym to w końcu tez normalnie podłączyć.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
piny w bmw sa takie same wszedzie. wiec jesli potrzebujesz duzy to wezmiesz z jakiejkolwiek innej kostki, lub jesli male to np z kabli zegarow. ja akurat mialem pod reka inna instalacje z jakiegos bmw i targalem z niej.
Opublikowano
tylko, że ja nie mam żadnej instalacji zbędnej, chciałem zamówić w Aso - ale tam kilka rodzai jest
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
podjedz gosc ci pomoze napewno, a moze przez telefon ci doradzi? mi czesto bardzo trudne do wytlumaczenia rzeczy zamawiali bezblednie.
Opublikowano

wygrzebałem starą wtyczkę do pompy wtryskowej i wyciągnąłem te piny. Mam teraz jeden mały (duży) problem - centralny działa awaryjnie i pali mi jeden z bezpieczników pod kanapą z centralnego właśnie. Myślę, że gdzieś się mogło zwarcie zrobić lub źle podłączyłem kable. W tej małej wtyczce miałem 6 kabli, zgadzały mi się kolory tylko trzech, które podłączyłem. Przełącznik jeszcze nie działał, do wyboru zostały mi trzy: biały w żółte kropki, brązowy z żółtym paskiem i chyba brązowy z czymś tam. Przełącznik szyb w drzwiach działał tylko przy podłączeniu białego kabla lub brązowego z żółtym. Podpiąłem ten biały. Nie zgadzały mi się tez kolory kabli idących do mikro-wył. w dużej kostce ale skoro szyby działały to nic nie zmieniałem (te kable oryginalnie były podłączone).

 

Flash jak podłączyłeś u siebie te kable z małej kostki :?:

I po co jest ten mikro wyłącznik :?: (jak go nacisnę to przestaje silnik szyb pracować i już nic się nie da zrobić, normalnie gdy jest podpięty to tylko ta blaszka się styka z mechanizmem na końcu opuszczania szyby, ale ten biały przycisk w nim nie jest przyciskany)

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.