Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Tak przeglądam forum i niejednokrotnie natknąłem się na opis opon jako RF.

Z tego co sie orientuję (jeśli sie mylę to mnie poprawcie) to oznaczenie oznacza utwardzoną oponę na jej bokach.

A teraz pytanie: jakie są plusy takich opon? i jakie minusy?

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

Tez to kiedys mnie zaciekawilo, ale jakos zapomnialem zeby poszukac.

Teraz poszukalem i oto co znalazlem:

 

RF - (Reinforced = XL) opona wzmocniona o większej ładowności

 

a przy okazji wkleje juz wszystko, moze sie kiedys przyda.

 

BLT - (Raised Black Lettering / Letters) wypukłe czarne litery

 

BSW - (Black sidewall) czarne litery

 

EMT - (Extended Mobility Tyre) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie

 

DOT - (Department of Transportation) oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi obowiązującymi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez amerykański Departament Transportu. Obok znajduje się kod identyfikacyjny opony lub jej numer seryjny: jest to ciąg cyfr i liter o długości do 12 znaków.

 

DSST - (Dunlop Self Supporting Technology) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie

 

FP - (Fringe Protector) ochraniacz felgi, znany też jako (RFP, Rim Fringe Protector) lub MFS; oznaczenie stosowane przez Dunlopa

 

FUL - (Full Load) maksymalne obciążenie

 

HSF - (High speed use at full load) najwyższa prędkość użytkowania przy maksymalnym obciążeniu

 

HSN - (High speed use at normal load) najwyższa prędkość użytkowania przy normalnym obciążeniu

 

IL - (Load Index) wskaźnik maksymalnej nośności

 

IS - (Speed Index) wskaźnik maksymalnej prędkości użytkowania

 

JLB - (Jointless Nylon Bandage) bezkońcowe opasanie nylonowe, stosowane w oponach Dunlop

 

LR - (Low Rolling Resistance) niskie opory toczenia

 

LT - (Light Truck) znak postawiony przed rozmiarem opona wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów 4x4 i lekkich ciężarówek (oznaczenie USA)

 

MFS - (Maximum Flange Shield) ochraniacz felgi

 

M+S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych

 

NRM - (Normal load) normalne obciążenie

 

OWL - (Outlined White Lettering / Letters) białe litery

 

P - (Passenger) znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do osobowych (oznaczenie USA)

 

R - (Radial) opona radialna

 

RBL - (Recessed Black Lettering / Letters) czarne wklęsłe litery

 

RF - (Reinforced = XL) opona wzmocniona o większej ładowności

 

RWL - (Raised White Lettering / Letters) wypukłe białe litery

 

TL - (Tubeless Tyre) opona bezdętkowa

 

TT - (Tubed Type Tyre) opona dętkowa

 

XL - (Extra Load = RF) opona wzmocniona o większej ładowności

 

Niestety nie mialem, wiec trudno mi cos powiedziec, ale sadzac po opisie to chyba BMW to nie tir:)

Pozdrawiam
Opublikowano
No chyba raczej właśnie o RanFlat chodzi.... Ale rozpiska j0hnny'ego myślę że sie bardzo tez przyda :)
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

Może to coś wyjaśni:

http://www.opony.com.pl/technologie/technologie.asp?ID=363

 

przykładowe cytaty:

„...Technologia Run Flat pozwala na bezpieczne użytkowanie opon do określonego przebiegu i przy określonej prędkości pomimo utraty powietrza. W odróżnieniu od konkurencyjnych opon Run Flat, opony Bridgestone Run Flat mogą być montowane na standardowej feldze przy zastosowaniu standardowego sprzętu przeznaczonego do montażu opon niskoprofilowych...."

"...Powszechnie obowiązującym standardem dla opon Run Flat w Japonii jest możliwość bezpiecznego podróżowania na dystansie do 80 km przy prędkości do 90 km/h. Poza względami bezpieczeństwa technologia Run Flat zapewnia ekonomiczne zużycie paliwa oraz oszczędność materiałów. Fakt ten wynika głównie z redukcji masy pojazdu związanej z wyeliminowaniem koła zapasowego, co wpływa również na zmniejszenie zużycia materiałów potrzebnych do jego produkcji. ..."

 

pozdrawiam :)

 

p.s.

oprócz tego – nie tak dawno przerabiany wątek:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=81666&highlight=run+flat

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

ooo... dzięki wielkie za linka i podpowiedzi :)

pozdrawiam.

Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano

Co do minusów, to:

 

- polskie drogi księżycowe + RunFlat = brak komfortu (jeździłem trochę serią 1) i przyspieszona dewastacja zawieszenia

 

- brak wykwalifikowanych zakładów posiadających odpowiedni sprzęt do "obsługi" RF

 

PS. nie zauważyłem link'a p. Słonecznego, sorry ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.