Skocz do zawartości

Wyraźnie zrywniejszy na zimnym silniku, dlaczego ? (m54b25)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dlaczego na zimnym silniku auto jest wyraźnie zrywniejsze i dużo lepiej przyśpiesza ? Nie mówię, że jak złapie temp. to źle jeździ ale to już nie to samo i wyraźnie czuć różnicę a chciałbym aby przyspieszał wtedy tak dobrze jak np. rano po odpaleniu auta. Jedni twierdzą, że to normalne i zawsze tak jest na zimnym zaś inni, że coś jest nie tak. Więc jak to jest, zna ktoś powód takiego spadku dynamiki po złapaniu odpowiedniej temp. przez silnik ? Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelkie pomocne odpowiedzi :wink:
Opublikowano

taka ciekawostka, znajomy ma E36 323i i na zimnym silniku (odrazu po odpaleniu) wykrecil do 100km/h lepszy czas o 0.5s... :mad2: Wiec cos w tym musi byc...

 

 

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

to zupełnie normalne, dokładnie chodzi tutaj o ssanie i o temperaturę powietrza, tj. gdy silnik jest zimny to wszytsie jego elementy tez sa zimne i dlatego powietrze ktore dostaje sie do silnika także jest zimne i ma inna gestosc przez co wchodzi go nieco wiecej niz gdyby bylo cieplejsze. Mam nadzieje ze ci troche pomoglem, a jak chcesz uzyskac takie efekty na cieplym silniku to :

1. chip

2. odpowiedni stożek, dobrze odizolowany od ciepłego silnika....

Opublikowano

Witam

Sterownik ( komputer ) w momecie kiedy silnik jest zimny nie zbiera informacji z czujników, dopiero zaczyna zbiera informacje jak silnik złapie niedużą temp i jesli którys z czujnikow bedzie niesprawny sterownik przyjmuje dlaniego średnią wartośc, auto bedzie sprawnie jezdzic ale bedzie miało ciut gorsze osiagi.

Opublikowano
a moim zdaniem to subiektywne odczucie dlatego że auto na zimnym silniku duzo lepiej reaguje na gaz a nie ma wcale wiekszej mocy. z czego sie to bierze? komputer przy zimnym silniku dawkuje wiekszą ilość benzyny w stosunku do powietrza(bogatsza mieszanka) i przy każdym ruchu pedałem auto jest bardziej "posłuszne". Jednak to wszystko za cene ilości zuzytej benzyny. Jednak przy wduszeniu pedału do oporu... silnik napewno lepiej bedzie przyspieszał przy ciepłym silniku... pozatym... nikt normalny nie kreci zimnego auta do oporu..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.