Skocz do zawartości

Gdzie kupię przetwornice do tylnych lamp Hella po liftingu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

potrzebuję wskazówek i pomocy gdzie i za ile można kupić

dwie przetwornice do tylnych lamp diodowych po liftingu firmy Hella?

Moje auto (E39 sedan) jest z 96 roku, lampy kupiłem z 2002

i potrzebuję przetwornic.

Edytowane przez Ratovnik
Opublikowano

Tak, wyciąłem, ale musiałem wyciąć inaczej i więcej niż jest to we wskazówkach, które znalazłem, do tego musiałem przypiłować trochę lampy z tyłu, ale pasują idealnie. Teraz przetwornice, bo z opornikami chyba odpuszczę.

Póki co założone mam nadal stare:-).

Opublikowano
Nie mam pojęcia... A czy nie jest to kwestia przeprogramowania LCM tak, żeby komp nie pokazywał przepalonej żarówki jak będzie mniejsze, ale nie zerowe obciążenie??? Czy jesteś pewny, że muszą być przetwornice? Przecież LED-y nie mają szczególnych wymagań napięciowych...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Właśnie dzisiaj o tym myślałem, ale żeby komputer nie pokazywał przepalonej żarówki to jedno, a drugie to kwestia żeby diody nie dostawały za dużo prądu i nie migotały, słyszałem, że mogą się przepalić z nadmiaru napięcia.
Opublikowano

Poczytaj sobie o diodach:

 

http://felektr.katalogi.pl/Jakie_napi%C4%99cie_i_pr%C4%85d_diod_LED_Odp:_pr%C4%85d_do_20mA,_a_napi%C4%99cie_zale%C5%BCy_od_koloru!-t3937.html

 

Tam jest kilka ciekawych informacji na temat diod LED. Dobrze byloby wiedzieć jak są połączone elektrycznie diody w lampie i jakiego napięcia potrzebują, ale nie sądzę, że innego jak 12V, a migotanie to może być efekt "testowania" obwodu przez komp pokładowy czy przypadkiem żarówka nie jest przepalona. Przy normalnych żarówkach może być tego nie widać, a przy diodach już tak i stąd migotanie. Najlepiej byłoby zmierzyć miernikiem napięcie we wtyczce jednego z obwodów u kogoś kto ma auto po lifcie...

Na pewno problemem będzie komunikat o przepalonej żarówce, a będzie taki bo diody o porównywalnej "ilości" światła pobierają około 15 x mniej prądu/mocy... LCM nie "czując" właściwego obciążenia na danym obwodzie wyciąga wniosek, że żarówka się przepaliła i stąd komunikat...

 

P.S. Zapomniałem Ci napisać, że oszukiwanie LCM opornikiem to bezsens...W LEDach chodzi o oszczędność energii, trwałość i szybkość reakcji... Zastosowanie opornika powoduje, że w pierwszej kwestii wracasz do punktu wyjścia, bo to co oszczędzisz na LEDach, stracisz na oporniku aby LCM/komp nie zgłaszał przepalenia żarówki

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś próbowałem się dowiadywać czy można kupić same przetwornice i niestety klapa.Na niemieckim forum wyczytałem że ktoś od nich dzwonił do przedstawiciela firmy HELLA i powiedziano że tych przetwornic nie można kupić osobno :? .

 

Ja sam zanim kupiłem komplet ,miałem tylko lampy,ale że w rachubę nie wchodziły jakieś tam oporniki to je sprzedałem i kupiłem komplet z przetwornicami.

Edytowane przez piotrek1
Opublikowano
Jeśli takowe występują rzeczywiście w autach po lifcie, a LCM jest taki sam to tak... Czy jesteś pewien, że występują?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli takowe występują rzeczywiście w autach po lifcie, a LCM jest taki sam to tak... Czy jesteś pewien, że występują?

 

Po lifcie jest inny moduł świateł nie są już potrzebne przetwornice.

Opublikowano

Do piotrek1:

 

a jaki jest cel ich zastosowania w autach sprzed liftu? Zmiana napięcia, czy "oszukanie" LCM/kompa poprzez zwiększenie obciążenia (opornik)?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do piotrek1:

 

a jaki jest cel ich zastosowania w autach sprzed liftu? Zmiana napięcia, czy "oszukanie" LCM/kompa poprzez zwiększenie obciążenia (opornik)?

 

I to i to.Diody potrzebują mniej prądu a co za tym idzie lcm widzi spaloną żarówkę bo nie ma określonej oporności,tak jak kolega napisał wyżej bez przetwornic po czasie mogą się spalić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat związany z tymi lampami to chyba tzw. temat rzeka :-)

 

Ja już temat przerobiłem wzdłuż i szerz.Właśnie żeby nie było problemu Hella przygotowała kompletne Kity i po kłopocie,beż żadnego druciarstwa

Opublikowano
A co zmienia przeprogramowanie modułu LCM? Co się zmienia w porównaniu do starego?

 

To masz opisane: jak założysz LEDy, to one z racji ok. 15 x mniejszej mocy s widziane jako przepalone żarówki... Chyba, że w grę wchodzi inne napięcie, ale to mógłby ktoś sprawdzić i podać na forum...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Czyli pozostaje kupić cały komplet lamp z przetwornicami, hmmm.

Lampy już mam przygotowane, wszystko jest wycięte, spiłowane i pasuje jak ulał, tylko brak przetwornic...

Opublikowano
W takim razie mam prośbę do posiadaczy aut po liftingu, czy ktoś wie, albo może sprawdzić jakie jest dokładne napięcie na wtyczce do lampy tylnej w sedanie?
Opublikowano
Podobno jak się ma zamontowane przetwornice w lampach z przodu (xenon) to nie mrugają lampy diodowe z tyłu. Czy to prawda?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.