Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Znowu zwaliłem pokrywę zaworów z racji nagłego rozklekotania się mojego M40 i niedowierzania, że idealnie chodzący M40 nagle zmienił się w traktor. Wynikły z tego pewne pytania :P

 

1. Czy to, że naciskając mocno śrubokrętem po kolei wszystkie dźwigienki od strony popychaczy, w jednej z nich jest luz, a reszta nie drgnie, oznacza że dany popychacz jest do wymiany? U mnie to jest drugi popychacz od przodu silnika. Ma luz chyba z milimetr, trudno ocenić, w każdym razie się rusza.

 

2. W jaki sposób wymienić popychacz(e) bez wyciągania wałka i skąd wziąć/jak dorobić/kto mi może pożyczyć narzędzie do wciskania zaworów? Trzeba ustawić daną krzywkę wałka do góry? Proszę o instruktaż, bardzo mi zależy na tym, żeby jednak nie ściągać wałka.

 

3. Czy da się ocenić stan wałka bez jego pomiarów? Bo mój naprawdę wygląda jak nowy, tzn gładzie grzywek są idealnie równe, srebrne, świecące i jak nowe i wszystko wygląda pięknie :P

 

Ogółem nabrałem optymizmu i liczę, że wymiana popychaczy przyniesie rezultat :D

Opublikowano

1. moim zdaniem puka ten popychacz na którym jest luz... nie trzyma on według mnie ciśnienia oleju i przy nacisku "konika" stuka w denko swojego kanału...

2. poszukaj na forum... ktoś zamieszczał zdjęcie takiego urządzenia które sam sobie wyspawasz w garażu. A robi się to tak, że naciskasz zawór i wyciągasz konika bokiem... popychacz masz na wierzchu

3. wałek pracuje na krzywkach pewną tylko częścią powierzchni... jeśli na bokach krzywki nie masz progów to powinno być ok...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
Dzięki. A jak ustawić wałek przy danym zaworze, żeby tłok w tym cylindrze na pewno nie był u góry?

 

Kilka sposobów:

Obserwując suwy w silniku: ssanie - tłok idzie na dół ( otwarty ZS)

spręzanie - tłok idzie do góry (zamknięte zawory)

praca - tłok idzie na dół (zamknięte zawory)

wydech - tłok idzie do góry (otwarty ZW)

 

Patrząc jak pracują zawory i rozpoznając w jakiej częsci cyklu znajduje się silnik ustawisz sobie tłok na samym dole np. koniec ssania - poczatek spręzania, lub koniec pracy i początek wydechu.

 

Druga metoda - odkręcasz świece - wkładasz drut i obserwujesz czy dochodzi do denka tłoka

 

Pzdr,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.