Skocz do zawartości

BMW Compact 205/55 R 16. Czy nie za wielkie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wczoraj do mojej Bawarki założyłem letnie oponki 205/55 R 16 na oryginalnych felgach 16 bmw (Flachstern-Styling). I zastanawiam sie czy nie sa za wielkie :? Dziwnie sie prowadzi na koleinach mi prawie ze kierownice z łap wyrywa. I zastanawiam sie czy nie zmienic na inne. Ale wole sie poradzic forumowiczow. Czy złe prowadzenie moze byc spowodowane tym ze mam wszystkie amortyzatory do wymiany? Czy przez to ze te koła są za wielkie?A moze jest inna przyczyna.

 

Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy złe prowadzenie moze byc spowodowane tym ze mam wszystkie amortyzatory do wymiany?

 

To na pewno :)

 

Co do opon - za duży rozmiar ocierałby o nadkole... Jeśli tak się nie dzieje, rozmiar opon, prawdopodobnie, jest odpowiedni...

Trzeba też patrzeć na średnicę koła w stosunku do oryginału - może być przekłamanie na prędkościomierzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba też patrzeć na średnicę koła w stosunku do oryginału - może być przekłamanie na prędkościomierzu.

 

 

 

Czyli co? jak miałem 15 zimowe to zle ze mam teraz 16 letnie? Jak to przekłamanie na predkosciomierzu? jade 70 a pokazuje 50? zaczynam żałowac ze załozyłem takie koła :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar jest OK, chociaż fabrycznie w compaccie na 16-kach były 225/50. Szerokie kapcie faktycznie źle wpływają na prowadzenie w koleinach, ale te nie są zaszerokie. Źle też wpływają wszelkie luzy no i kiepskie amortyzatory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? jak miałem 15 zimowe to zle ze mam teraz 16 letnie? Jak to przekłamanie na predkosciomierzu? jade 70 a pokazuje 50? zaczynam żałowac ze załozyłem takie koła :mad2:

Jeżeli średnica koła pozostała ta sama, ewentualnie nie różni się od fabrycznej więcej niż ok. 3% to jest OK.

Zamiast żałować zmień amortyzatory, zrób geometrię podwozia, zobacz jak się jeździ, a potem sioę prozekonasz czy dobrze zrobiłeś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Trzeba też patrzeć na średnicę koła w stosunku do oryginału - może być przekłamanie na prędkościomierzu.

 

 

 

Czyli co? jak miałem 15 zimowe to zle ze mam teraz 16 letnie? Jak to przekłamanie na predkosciomierzu? jade 70 a pokazuje 50? zaczynam żałowac ze załozyłem takie koła :mad2:

 

Zależy jaką miałeś wysokość profilu na zimówkach.

Na zimówkach pewnie miałeś 195/65 R15 i jak założyłeś 205/55 R16, to wydaje mi się, że wszystko jest ok.

Aż tak dużego przekłamania nie będzie, może być w granicach 5km/h,(możesz to sprawdzić na GPS) jaka jest różnica między twoim prędkościomierzem a wskazaniami GPS-u.

Nie masz czego żałować.

 

Pozdrawiam

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki miałem 185 na costam R 15. To juz jest raczej duza róznica. Na tej str http://www.miata.net/garage/tirecalc.html sprawsdzałem to mała jast róznica predkosci. Bardziej boje sie o własciwosci jezdne. Ale moze zeczywiscie spowodowane jest to przez te amortyzatory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimówki miałem 185 na costam R 15
:duh: :duh: :duh:

Sorry, ale na tak postawione pytanie NIE DA SIĘ sensownie odpowiedzieć. Nie wiesz, jaki miałeś rozmiar zimówiek, ale wiesz, że masz do wymiany amortyzatory. To najpierw wymień te amortyzatory, potem sprawdź, DOKŁADNIE jaki miałeś rozmiar zimówek, potem sprawdź jaki rozmiar w 16 calach będzie odpowiednikiem, załóz takie, albo niewiele się różniące, przejedź się, a jeżeli nadal będzie coś nie tak to zadaj konkretne pytanie.

Każda inna kolejność da w efekcie kolejne nic nie wnoszące dyskusje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Zimówki miałem 185 na costam R 15. To juz jest raczej duza róznica.

 

185/ na ile, bo nie napisałeś jaka wysokość profilu ( te coś tam ma znaczenie)

A co do szerokości, to normale, że w koleinach wyciąga Ci auto i musisz co chwile korygować tor jazdy.

Jeżeli chodzi o amorki (przedewszystkim te z tyłu), to są do wymiany, ale w przypadku gdy mocono odchyla ci samochód na zakrętach (jazda slalomem). Duże znaczenie maja też sprężyny.

Pojedź na stacje diagnostyczną i tam sprawdzą Ci amorki, zapłacisz za diagnozę około 30 zł.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zimowówki miały oznaczenie 185/65R15

 

Jak dla mnie to miałeś wąskie opony i zwyczajnie była mniejsza przyczepność i usterki zawieszenia nie dawały o sobie znać w takim stopniu jak teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam w swoim Compactie zimówki 185/65/15 a letnie oponki 225/50/16.Przekłamań licznika nie stwierdzono, co do komfortu jazdy i naszych dróg to jest tragedia.Objawów takich jak u Ciebie nie mam.Jak napisali koledzy sprawdź: wyważenie,geometrię, zawias.Według nakleiki informacyjnej w moim BMW,rozmiar opony w moim Compactie największy dopuszczalny to taki na jakim jeżdżę.Kwestia przyzwyczajenia i brania poprawki na koleiny i tym podobne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.