Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

koledzy mam pytanie odnosnie wymiany oleju:

moje auto zalane jest Mobilem 5w50 E39 523i 235tys km

czy mozna zamienic olej Mobil 1 5w50 na Castrol Magnatec 5w40???

 

prosze o opinie dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
Z tego co sie orientuje to mozesz.Oba to syntetyki,a roznica pomiedzy 50 a 40 to jst temperatura pracy w jakich moga pracowac,im nizsza lliczba tym wiekszy zakres temperatur.Czyli w twoim przypadku na twoją korzyść :) Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :)
Opublikowano

Druga liczba oznacza lepkośc oleju w wysokich temperaturach.

Im większa tym olej nie traci swych własnosci w wyższych temperaturach.

 

Mroczeku czemu wymieniasz olej :?: Cos nie tak z tym Mobilem :?:

Oczywiście możesz zmienic, ale jeśli ten Mobil jest ok to po co kombinowac :?:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W instrukcji str.172 stoi:

cały sezon: 0W-X lub 5W-X gdzie X to 30, 40, 50

na lato może być: 10W-X

Czyli minimum na cały sezon 5W-30.

Jak wlejesz lepszy to nie zaszkodzi, ale:

- pierwsza cyferka odpowiada za gęstość w niskich temperaturach - im mniejsza tym olej rzadszy, zimny silnik łatwiej zapala i szybciej się nasmaruje.

- druga odpowiada za gęstość w wysokich temperaturach - im wyższa tym lepiej, bo lepsze smarowanie gorącego silnika i mniejsze zużycie części, ale większe opory tzn. mniejsza moc i większe zużycie paliwa.

Reasumując:

- jak silnik nówka to najlepszy 0W-30.

- jak zaczyna brać olej i nie wynika to z nieszczelności lub innych awarii (np. zaworu odmy, lania oleju ponad stan max. itp.) to lać gęstszy np. 0W-40, a potem 0W-50 potem 5W-50, 10W-60 itd.

Jeśli oleju nie bierze, to przy tym przebiegu 0W-40 wydaje się idealny - ale to nie znaczy, że inne wymienione na wstępie są złe i zaszkodzą silnikowi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10W-60 jest olejem stosowanym przeważnie w sporcie więc nie widzę potrzeby przechodzenia na taki w późniejszej eksploatacji.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
10W-60 jest olejem stosowanym przeważnie w sporcie więc nie widzę potrzeby przechodzenia na taki w późniejszej eksploatacji.....

:nienie: Źle mnie zrozumiałeś.

:arrow: Do twojego silnika z tym przebiegiem lał bym 0W-40 (na pewno jest lepszy od 5W-40 - zimny silnik smaruje lepiej, a gorący tak samo).

:!: 10W-60 podałem jako przykład oleju gęstszego i pisałem że gęstsze oleje stosuje się raczej przy bardzo dużych przebiegach i w uzasadnionych przypadkach (również 5W-50).

:idea: Zbyt gęsty olej w zdrowym silniku gorzej smaruje, bo trudniej dociera do dobrze spasowanych łożysk ślizgowych: panewki sworznie itp. oraz niepotrzebnie obciąża silnik co zwiększa jego zużycie i obniża osiągi.

:nienie: Co do marki oleju to z reguły nie zaleca się zmiany. I MOBIL i CASTROL to raczej dobre marki i nie masz żadnej pewności, ze zmiana jednej na drugą coś poprawi, a zaszkodzić może. Skoro może zaszkodzić (ale nie koniecznie), to po co ryzykować.

:!: Ważne również jest, żeby olej spełniał normy wymienione w instrukcji obsługi samochodu: ACEA A3 i B3. Na stronie

http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Audiences/Oil_Selection.asp

MOBIL poleca w normie ACEA A3/B3... olej Mobil 1 0W-40 Protection Formula. I właśnie ten bym lał.

CASTROL zaleca Edge Sport 0W-40, ale jak pisałem wyżej nie polecam zmiany marki.

Zwróć uwagę, że obie marki zalecają 0W-40.

:mad2: Żaden z nas na tym forum nie jest mądrzejszy od inżynierów z BMW, MOBIL czy CASTROL - więc lepiej czytać instrukcję, stosować zalecane oleje i nie zmieniać marki oleju jeśli nie jest to konieczne.

:D Ja do dziś leje to co w fabryce zalali czyli CASTROL SLX 0W-30. Zrobiłem 203tys.km, silnik pracuje cichutko, oleju nie dolewam od wymiany do wymiany bo "nie bierze" i za jakieś 50tys.km może zmienię na Edge Sport 0W-40.

:cool2: I wszystkim Wam życzę, żeby silniczki chodziły ja zegarki szwajcarskie i nie wymagały lania gęstszego oleju.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat jako ,ze olejowy.

Kupiłem niedawno E46 1.9 '99 156kkm (jesli oryginał). I zastanawiam się jaki olej mu zalać :?: :?: :?: Pod maską była kartka od motul 5W-30 Ale kto wie czy prawdziwa i czy chandlarz nieprzyczepił co by ładniej wyglądało.

Niechodzi mi o kasę chcę poprostu zalać coś dobrego przy okazji niewyżadzić jakichs szkód. Myślałem o Castrolu edge.

Byłem wczoraj w jednej stacji wymiany oleju i tam panowie polecali mi Castrol edge sport 0W-40 Jako, że 30 była by zarzadka a 40 gęstszy i lepszy do starszego auta. A to ,że od 0W to niby niestanowi problemu, poprostu bedzie zimą lepiej palił. Bo jak powiedzieli : pierwsza cyfra to lepkość a dróga to gęstość :!: Ale ciekawość zawiodła mnie do drugiej stacji wymiany oleju i tam panowie polecali mi przynajmniej 5w-X (5W-30)

Lub 5W-40 magnatec. Jako,że 0W byłby zarzadki do mojego auta. Bo jak stwierdzili pierwsza cyfra to gęstość a druga to lepkość :shock: Czyli

odwrotnie do tych pierwszych :jawdrop: To ci fachowcy kazdy swoje a ja niewiem co mam począć :cry2: Może coś mi doradzicie lub poprzecie którąć teorię :modlitwa:

Opublikowano

Byłem już na tej stronie tylko ,że tam chyba są podane parametry olejów do aut jak one były nowe. A auto po x latach różnego urzytkowania i x przebiegu wymagają chyba bardziej indywidualnego traktowania ?

Polecają tam 0W-40 ale jesli miałem 5W-30 to czy mogę zejść na oW???

Może ktoś się wypowie na temat MAgnateca 5W-40 Mozna to lać???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.