Skocz do zawartości

Wskazowka obrotomierza drga na postoje BMW E39 2.5 TDS


uriel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy ale mam nadzieje, że pomożecie mi pogłębić wiedze o BMW i, że ja w miarę mozliwości też pomogę... to tyle w ramach przywitania.

 

Mam BMW E39 2.5 TDS z grudnia 99'. Od razu po zakupie musiałem (tj. ok roku temu) wymienić pompe paliwa gdyż siadła jej głowica ale auto te jest w bardzo dobrym stanie i full opcja wyposażenia dlatego pomimo tej dość drogiej wymiany opłacało mi się.

 

Od jakiegoś czasu zauważam, że po odpaleniu silnik, wskazówka obrotomierza minimalnie się porusza tak mmmh 2 mm w jedną i w drugą strone tzn. góra dół. Pomimo,że auto jest na luzie a noga daleko od gazu. W tym samym okresie spalanie wzrosło także o litr.

 

Pytam więc co to może być? Przy czym autko jeździ dobrze, sprawnie przyśpiesza, silnik pracuje cicho a owa wymieniona pompa jest po regeneracji w salonie bosha, wszelkie jej bebechy są nowe a pompa na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wachanie to jest najprawdopodobniej od pompy wtryskowej. Ja bym zrobił tak skoro robił ci to autoryzowany servis to poprostu pojedz do nich i niech sprawdzą co i jak. Zrobić ci powinni diagnostykę kompem i sprawdzić co i jak.

 

wcale niekoniecznie, minimalne wahania mogą być spowodowane małym luzem koła dwumasowego, które to może zakłócać odczyty z czujnika położenia wału korbowego, jesli do tych wahań obrotów dochodzą wibracje- a pompa została dobrze w boschu zregenerowana , to na 99 % dwumas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie wpada w żadne wibracje, chodzi równo tzn. słyszalnie równo, popa jest z serwisu bosha ale montował ją zwykły mechanik który choć wstawiał coś takiego pierwszy raz to miał doświadczenie z omegą opel tds. Na diagnostyce komputerowej nic nie wykazło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może teraz zacząłeś używać klimatyzację?

 

Bo włączający i wyłączający się kompresor daje dokładnie takie objawy - minimalne bujnięcie wolnych obrotów raz w dół, raz w górę. Po prostu układ wtryskowy musi zareagować na zmieniające się obciążenie silnika i trwa to ułamek sekundy, na ten ułamek sekundy obroty leciutko się bujną.

Nie mówię tu o przypadku uszkodzonej pompy - wtedy od zmieniającego się obciążenia obroty falują.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam TDS i jakos czy jak włączam klimę czy podgrzewanie szyby czy nie wiem co to obrotu nie ruszają się. Nawet podczas kręcenia kierownicą nie poruszają się. Jedynie co to opadną minimalnie jak właczam D lub R. Więc nie wiem skąd ktoś z wyżej wypowiadających się osób twierdzi że mogą bujać. Jak jest wszystko ok to diesel nie powinien zmieniać obrotów nawet podczas włączania się kompresora. Takie różnice mogą występować owszem ale tylko przy silniku benzynowym. W dieslu absolutnie nie powinny być odczuwalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam TDS i jakos czy jak włączam klimę czy podgrzewanie szyby czy nie wiem co to obrotu nie ruszają się. Nawet podczas kręcenia kierownicą nie poruszają się. Jedynie co to opadną minimalnie jak właczam D lub R. Więc nie wiem skąd ktoś z wyżej wypowiadających się osób twierdzi że mogą bujać. Jak jest wszystko ok to diesel nie powinien zmieniać obrotów nawet podczas włączania się kompresora. Takie różnice mogą występować owszem ale tylko przy silniku benzynowym. W dieslu absolutnie nie powinny być odczuwalne.

 

Danek24 - pleciesz bzdury Panie kolego ;D

KAZDE auto czy to nowy pasat 2.0, czy Q7 TDI czy nasze TDS zawsze zareaguja na zmiane obciazenia. Jest to zmiana tak delikatna ze 90% osob (w tym pewnie i ty) nie widzi tego. Bo nie mozna tego nazwac wachnieciem obrotow zbyt wielkie slowo.

Zarowno benzyny, z ktorymi mialem do czynienia jak i dieslami (a bylo ich sporo) zawsze w mniejszym lub wiekszym stopniu reagowaly. Rowniez na krecenie kierownica.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech będzie że plotę bzduzru. Kolega wyżej wyrażnie pisze o wachaniu wskazówki. U ciebie wacha? Jak wacha to sam skoro masz TDS-a powinieneś wiedzieć że nie powinno jak jest wszystko ok. Szkoda ze mieszkamy tak daleko bo bym ci pokazał na przykładzie mojej że nie ruszy sie wskazówka. Jedynie jak włączę bardzo dużą ilość odbiorników prądu łącznie z klimą i obciąże wspomaganiem kierownicy silnik wówczas wskazówka lekko zmniejszy swoje wychylenie. Moze to się ma ustawieniem dawki paliwa może ma sie pompą a raczej się ma napewno, ale nie twierdz że opowiadam bzdury bo widzę jak się zachowuje moje auto. W sumie moze to coś z moim E39 jest nie tak skoro sie nie wacha :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech będzie że plotę bzduzru. Kolega wyżej wyrażnie pisze o wachaniu wskazówki. U ciebie wacha? Jak wacha to sam skoro masz TDS-a powinieneś wiedzieć że nie powinno jak jest wszystko ok. Szkoda ze mieszkamy tak daleko bo bym ci pokazał na przykładzie mojej że nie ruszy sie wskazówka. Jedynie jak włączę bardzo dużą ilość odbiorników prądu łącznie z klimą i obciąże wspomaganiem kierownicy silnik wówczas wskazówka lekko zmniejszy swoje wychylenie. Moze to się ma ustawieniem dawki paliwa może ma sie pompą a raczej się ma napewno, ale nie twierdz że opowiadam bzdury bo widzę jak się zachowuje moje auto. W sumie moze to coś z moim E39 jest nie tak skoro sie nie wacha :wink:

 

Nie no oczywiscie z tymi bzdurami przesadzilem.

Ale sam widzisz ze jednak u Ciebie wskazowka ZMIENIA polozenie - bo musi! Pompa i caly system wtryskowy MUSI zareagowac na zmiane obciazenia. W taki czy inny sposob jest to mniej lub bardziej widoczne ale zawsze jest.

Oczywiscie co do problemu autora o zadnych "wachaniach" nie moze byc mowy. To juz ewidentnie cos jest nie tak. Co? Niestety nie wiem.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem różnica wychylenia wskazówki biegu jałowego powinna też zależeć od dawki paliwa. Autorowi wątku robiono pompę w servisie bosh-a ale nie wkładano jej do auta. Moim zdaniem moze ma żle ustawione dawki paliwa. Ja bym podjechał do kogoś kto ma możliwość podpięcia pod kompa i zrobił reulację nastawnikiem pompy. Ewentualnie podjechałbym do tego servisu który robił pompę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, wiadomo- zrobilo sie cieplo i klimatyzacji uzywam wiec to moze to.

 

Co do lancucha to odkad ją mam, nie zmienialem go bo mechanik powiedzial,ze "jeszcze czas" no ale to rok temu wiec moze "juz czas".

 

Co do pompy to jej srwisant oznaczyl kolorem zoltym i czerwonym, kilka srob ktorymi po jej zamontowaniu w aucie, kazal pokrecac i tym regulowac poziom obrotow i dawki paliwa, tak tez mechanik zrobil bo po pierwszym zamontowaniu pompy auto sie mulio i nie mialo sily wiec powrocilo do mechanika dzien pozniej i zajal sie owymi wyzej wymienionymi srobami.

 

Auto przy delikarnej jezdzie palilo mi tzn tak pokazywal komp sredniego spalania: od 5.3 do 5.5 l. Przy wstawianiu jej palilo od 7 do 8.5 litra. Obecnie przy kazdej z opcji jazdy jest o litr wiecej.

 

Moje BMW to manual wiec opcja ze skrzynia jako powod- odpada.

 

Myslalem,ze ten litr wiecej to przez opony zimowe ale po ich wymienieniu na letnie, nic sie nie zmienilo.

 

Olej mam swiezy, castrola, auto go nie bierze, ma dawna moc a silnik pracuje ladnie, nie mam pojecia co to moze byc. Zawsze leje ropke z CPNu, zadnej kutrówki czy tez opałówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Fakt, wiadomo- zrobilo sie cieplo i klimatyzacji uzywam wiec to moze to.

 

Co do lancucha to odkad ją mam, nie zmienialem go bo mechanik powiedzial,ze "jeszcze czas" no ale to rok temu wiec moze "juz czas".

 

Co do pompy to jej srwisant oznaczyl kolorem zoltym i czerwonym, kilka srob ktorymi po jej zamontowaniu w aucie, kazal pokrecac i tym regulowac poziom obrotow i dawki paliwa, tak tez mechanik zrobil bo po pierwszym zamontowaniu pompy auto sie mulio i nie mialo sily wiec powrocilo do mechanika dzien pozniej i zajal sie owymi wyzej wymienionymi srobami.

 

Auto przy delikarnej jezdzie palilo mi tzn tak pokazywal komp sredniego spalania: od 5.3 do 5.5 l. Przy wstawianiu jej palilo od 7 do 8.5 litra. Obecnie przy kazdej z opcji jazdy jest o litr wiecej.

 

Moje BMW to manual wiec opcja ze skrzynia jako powod- odpada.

 

Myslalem,ze ten litr wiecej to przez opony zimowe ale po ich wymienieniu na letnie, nic sie nie zmienilo.

 

Olej mam swiezy, castrola, auto go nie bierze, ma dawna moc a silnik pracuje ladnie, nie mam pojecia co to moze byc. Zawsze leje ropke z CPNu, zadnej kutrówki czy tez opałówki.

 

A masz może możliwość wklejenia jakiejś foty z tymi oznaczonymi śróbkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.