Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanie - czy otwory na szpilki przy kolektorze wydechowym sa przewiercone do srodka silnika ?

 

bo wydaje mi sie wlasnie przez szpilki wycieka mi olej na kolektor wydechowy no i jest z tym problem. ( po umyciu silnika bylo widac ze nakretki na 2-ch ostatnich cylindrach sa mokre)

 

bardzo dziwne bo to az chlapie na turbine.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Mysle ze te szpilki nie sa przewiercone az do komory silnika.

 

Prawdo podobnie wycieka olej bo sie tam dostaje z cylindrow.

Takie jest moje zdanie jezeli sie myle prosze mnie poprawic.

 

Pozdr

Opublikowano
olej dostajac sie do cylindrow powinien byc spalany a auto nie kopci

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
otwory na szpilki nie są przewiercone na wylot, leje Ci się olej przez uszczelki kolektora ssącego a nie nakrętki. dzieje się tak ponieważ albo turbo troszeczke puszcza olej na wirniku ssącym albo odma zaciąga go troche i na dodatek uszczelki kolektora proszą się o wymiane. moja rada jest taka żebyś zmienił uszczelki kolektora na nowe a resztą się za bardzo nie przejmował.tym bardziej że silnik nie dymi. ten typ tak ma a szczególnie w tym wieku.
Opublikowano
ale tego oleju nawet sporo ubywa , im wieksze obroty silnika i wiecej turbo dmucha tym wiecej oleju wycieka

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
powiem inaczej - ostatnio spieszylem sie do krakowa i na odcinku 220 km okolo pol litra musialem dolac . olej pali sie na kolektorze i ten zapach jest nie do wytrzymania

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
sory ale nie doczytałem że chodzi o kolektor wydechowy a cały czas pisałem o ssącym. jeżeli cała ta sytuacja dzieje się na wydechowym to prawdopodobnie turbina dostała luzu wzdłóżnego i puszcza olej na wirniku wydechowym, uszczelki pod kolektorem też na bank są wypalone. zdejmij rure łączącą filtr powietrza z turbiną i złap palcami za śrubke na wirniku i lekko ruszaj do przodu i tyłu wzdłóż osi . nie powinno być żadnego luzu a jeżeli będzie nawet lekko wyczuwalny to masz odpowiedz na swój problem (turbo do wymiany) . natomiast luz poprzeczny :góra-dół powinien być lekki nawet w nowych turbinach.
Opublikowano
no i wyciagnalem kolektor wydechowy - i ewidentnie widac ze olej wydobywa sie z otworow na szpilki - czy mozliwe ze glowica pekla tak ze olej wycieka przez te otwory - ale tylko na dole. dzisiaj poskladalem to na sylikonie - zalozylem nowe uszczelki no i zobaczymy co i jak bedzie

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
jak wymieniałem kolektor to udało mi się odkręcić szpilkę, ale była na pewno sucha - żadnych oznak oleju nie miała. Bardzo możliwe, że masz jakieś pękniecie
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
calkiem mozliwe - jak narazie jest sucho :) pozdrawiam

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.