Skocz do zawartości

BMW 524TD nie odpala z rozrusznika...problem z pompa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Niedawno kupiłem BMW 524TD. BMW jest z 89 roku, dość dobrze wyposażone. Ma klimatyzację(co dziwne - działającą). Ale nie o tym. BMW gryzie jeden dość duży problem, nie odpala z rozrusznika. Żeby ją odpalić muszę ją pchnąć(czego nie zamierzam stosować w dieslu), wtedy odpala praktycznie od razu, pracuje w miarę równo(ok 1000 obr/min - potrafi chwilowo podskoczyc na 1200 obr/min) Podobno na zimno czasami odpalala, ja tego nie doswiadczylem i nie pali ani na cieplo ani na zimno. Swiece zarowe gasna, zapala sie zielona kontrolka. Gdy samochod odpali, jeździ całkiem nieźle, nie wyczuwam braku mocy. Dość mocno dymi. Czy miał ktoś podobne objawy? Gdy ruszam iloscia paliwa w pompie, nieco uspokaja sie sytuacja z dymieniem, natomiast silnik zaczyna bardzo nie rowno pracowac i wpada w wibracje. Czy ktoś ma jakieś podejrzenia? Ja rzucam hasło że to pompa, ale nie jestem pewny? mial ktos podobne objawy? Czy moze to wtryski? Bede widzeczny za instrukcje poprawnego ustawienia rozrzadu wraz z pompa,poniewaz chce takze to sprawdzic. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam, uzytkownik BMW

Opublikowano

przedewszystkim masz pasek więc zapalanie na popych jest ryzykowne

zacznij sprawdzanie od zmierzenia kompresji a przy tej okazji sprawdź świece -- to powinno dać obraz stanu silnika

Opublikowano
Witajcie

Niedawno kupiłem BMW 524TD. BMW jest z 89 roku, dość dobrze wyposażone. Ma klimatyzację(co dziwne - działającą). Ale nie o tym. BMW gryzie jeden dość duży problem, nie odpala z rozrusznika. Żeby ją odpalić muszę ją pchnąć(czego nie zamierzam stosować w dieslu), wtedy odpala praktycznie od razu, pracuje w miarę równo(ok 1000 obr/min - potrafi chwilowo podskoczyc na 1200 obr/min) Podobno na zimno czasami odpalala, ja tego nie doswiadczylem i nie pali ani na cieplo ani na zimno. Swiece zarowe gasna, zapala sie zielona kontrolka. Gdy samochod odpali, jeździ całkiem nieźle, nie wyczuwam braku mocy. Dość mocno dymi. Czy miał ktoś podobne objawy? Gdy ruszam iloscia paliwa w pompie, nieco uspokaja sie sytuacja z dymieniem, natomiast silnik zaczyna bardzo nie rowno pracowac i wpada w wibracje. Czy ktoś ma jakieś podejrzenia? Ja rzucam hasło że to pompa, ale nie jestem pewny? mial ktos podobne objawy? Czy moze to wtryski? Bede widzeczny za instrukcje poprawnego ustawienia rozrzadu wraz z pompa,poniewaz chce takze to sprawdzic. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam, uzytkownik BMW

 

Jednym z mozliwych scenariuszy jest ten pesymistyczny i bolesny finansowo. Pompa. Dlaczego? Ktos byc moze wysterowal tak dawke aby obroty byly wysokie. 1000 a co dopiero 1200 to duzo za duzo dla tego silnika!. To diesel ;D

Sam sie bawisz nastawnikiem dawki? bez komputera i wiedzy? To nie licz na to ze uda Ci sie w 100% ustawic porzadnie aby mial moc, odpalal ladnie i jechal na pelnej mocy ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
jasne ze za duzo, ale tak jak napisalem, przy nizszych obrotach jest neistety kiepska praca silnika i wpada on w wibracje. chce sie zorientowac tylko co moze byc nie tak, poniewaz samochod oddaje do mechanika, natomiast nie chce zeby mnie zmanipulowal i skasowal kupe hajsu, po prostu chce zagadac do niego, zeby wiedzia ze cos tam wiem i zeby nie mial mozliwosci mnie oszukac.
Opublikowano
wszystko poustawiane, praktycznie bez zmian. 100% pompa do wymiany. Polećcie gdzie kupić/zregenerować pompę?(jestem z okolic Wawy) Pompa nie trzyma cisnienia, elektronika jest sprawna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.