Skocz do zawartości

Cofnięte koło


SebaBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Założyłem felgi 17 cali i ogladając autko zauważyłem, że lewe koło mam cofnięte o jakieś 1,5 cm w stosunku do prawego.

 

Wynika że trzeba szukać rozwiązania w lewym kole, ale................

 

Niedawno przy skręcie w prawo szumiało mi coś (okazało się że opony), ale wtedy zrobiłem też geometrię. Tam okazało sie że problem jest z prawym kołem że jest przesunięte do przodu i odstaje od pionu na zewnątrz.

 

Teraz mam dylemat??? Geometria mówi co innego a oko mówi co innego.

 

Przy mocnym hamowaniu znosi auto na lewo, czyli raczej prawa strona potrzebuje pomocy.

 

Wykluczam blacharski problem bo błotniki mierzyłem i są identyczne.

 

W zeszłym roku wymieniałem łożysko kolumny mcpersona z lewej strony ale czy to ma znaczenie w tym problemie? Z drugiej strony zostało stare.

 

Pytania do ekspertów :D :

- jak można wykluczyć usterkę na podłużnicy itp (auto bedzie malowane za 3 tygodnie i chcę to wykluczyć).

- czy koła w BMW są w równej odległości od błotnika (przednia oś)

- wierzyć geometrii czy temu co widać gołym okiem.

 

Gdzie szukać problemu:

znalzałem coś o zwrotnicy tylko i ewentualnie wachacze i problem belki i mocowań.

 

Czekam na propozycje od was.

 

Pozdrawiam

BMW i V8 to idealne połączenie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej by było pojechać do serwisu lub warsztatu takiego który na płycie jest wstanie przemierzyć karoserię według punktów kontrolnych no i przy okazji by wyszło czemu koło krzywe a mówią że proste

no chyba że masz rysunki techniczne ze wszystkimi odległościami , przekątne itd

to byłbyś wstanie samemu tak zgrubsza się w tym połapać

kiedyś jak miałem zastawe 1100p to w książce "sam naprawiam" były rysunki techniczne według których wyremontowaliśmy całe podwozie z dorobieniem podłużnic i głównej belki pod tylne zawieszenie

no ale to były inne czasy teraz w książkach pisze tylko "skontaktować się z ASO"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za namą kolegi zacząłem szukać warsztatu lub stacji diagnistycznej żeby pomierzyli moje autko.

 

W Gdańsku żadna stacja diagnostyczna nie ma takiego sprzętu, chociaż w cenniku taka usługa widniej i kosztuje 255zł.

 

Zacząłem dzownić po warsztatach i znalazłem 2 w mojej okolicy.

 

Ceny sie zmieniły też bo zaczynają się od 300zł do 500zł.

 

Urządzenia firmy caroliner robia takie badanie w 30 min tutaj na ramie trwa to 3h. I jeszcze rama musi być wolna :).

 

Myślałem, że pójdzie to szybciej a dzisiaj pół dnia straciłem na szukanie warsztatu z działającym i wolnym urządzeniem do pomiaru.

 

Jak wrócę z pomiaru to dam znać co i jak.

 

PS. Ktoś na forum pisał żeby przed kupnem sprawdzić autko na ramie, po tylu telefonach ile ja wykonałem to chyba bym zrezygnował z takiego badania. (chyba że autko za 100 000zł bym kupował).

 

Seba

BMW i V8 to idealne połączenie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz kolego na ogłoszenia z allegro E32.co bardzo dużo ma cofnięte koła do tyłu tylko to sie z reguły zdarza od strony pasażera.Ja tez tak mam.zmieniłem wahacze,drążki,amory i dalej tak jest :? na 15 nie bardzo widać zaś na 17' widać to ewidentnie.tylko ze mi na stacji diagnostycznej nic nie wyszło.Hamują w raz idealnie wszystko niby jest ok...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.