Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W moim e30 m20b20 "skończył się" dyferek. Znajomy dał mi za darmo dyfer, bo nie wiedział ani jakie jest jego przełożenie ani jaki stan.

Po założeniu okazało się że dyfer trochę szumi, ale nie ma luzów i można na nim jeszcze spokojnie jakiś czas jeździć. Co do przełożenia to na pewno jest dłuższy niż ten poprzedni - standardowy 4.10; np. na 3.biegu przy odcięciu jest ok.140km/h, na 4.biegu ok.190km/h.

No i teraz moje pytania:

1. Jak obliczyć przełożenie tego obecnie założonego dyfra?

No bo chyba jakoś to obliczyć można znając przełożenia skrzyni i prędkości na poszczególnych biegach przy danych obrotach silnika, prawda?

2. Czy wszystkie manualne skrzynie w m20b20 miały te same przełożenia?

3. Jakie konkretne prędkości mam zmierzyć, na jakich biegach, przy jakich obrotach itp itd abyście mogli mi podpowiedzieć jakie przełożenie ma dyfer?

Opublikowano

Szkoda że przed założeniem nie zaznaczyłeś kredą znaku na flanszy i nie obruciłeś krzyżakeim o 360 % wiedziałbyś przełożenie. Jeżeli teraz masz troche dłuższy to może 3,91

Pozdrawiam kolege zza miedzy Poręba

Opublikowano

Witaj martur. Teraz skojarzyłem Cię po zdjęciach twojego czerwonego e30 318is i tej jakże charakterystycznej e36 325i. Nawet się kiedyś spotkaliśmy na mini-spotkaniu VABIKa pod M1 w Czeladzi/Będzinie. Ale nie wiedziałem że jesteś z Poręby.

 

A wracając do tematu dyfra - nie da się tego sprawdzić bez kanału? Tak jak opisałem wcześniej, tzn po prędkościach na poszczególnych biegach.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Mam konkretne pytanie, czy ktoś z was jeździ na przełożeniu 4,27 w E30 320i.

jak to się spisuje i jakie są prędkości na poszczególnych biegach.

Teraz mam 4,10 i dyfer umarł, mam okazyjnie do kupienia 4,27 i się zastanawiam.

Proszę o szybka odpowiedz.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Moje pytanie jest aktualne.

Pomoże ktoś, oczywiście ktoś kto ma taki dyfer w swoim m20b20?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszystkie dyfry mają opisane przełożnienie na blaszkach. Jak ich nie ma to pozostaje tylko kręcenie wałem i liczenie ila razy trzeba kręcić wałem, by półoś zrobiła pełny obrót. Oczywiście w zakładce najczęściej zadawne pytanie jest odnośnik to linku gdzie dokładnie opisano jakie przełożenia były z jakim silnikiem.
Opublikowano

Wg tabelki wspomnianej przez e30.318 przełożenie 4.27 podejdzie do M20B20 bez problemu. Takie przełożenie miały 320i touring i cabrio. Podejrzewam, że nieźle to będzie zapierdzielało.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

mattiss masz rację, że w touringu chodziło ale w tej chwili ma 4,10 i biegi już według mnie strasznie krótkie, z 2 biegu spokojnie jak z 1 ruszam.

Ciekawe jak t będzie przy 4,27 pewnie prędkość max ze 150km/h się zrobi tyle, że przyspieszenie będzie miał.

Dlatego zadałem pytanie czy ktoś jeździł z 4,27 w m20b20 i żeby się podzielił wrażeniami.

ps.

Czy skrzynie biegów w m20b20 we wszystkich modelach coupe, sedan, touring były takie same?

Opublikowano

Nie, skrzyń jest bardzo wiele. Podstawowo to dwa modele Getraga - 240 i 260, ale w kilku konfiguracjach i z różnymi dzwonami.

Przypomnij mi na PW wieczorem to wkleję skan z E30 restoration bible o skrzyniach.

 

Pozdrawiam

 

EDIT

 

Załączam rozpiskę skrzyń:

 

http://img716.imageshack.us/img716/4065/skrzynie.jpg

 

Pozdro

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.