Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich na forum!

 

Na samym początku już piszę, że męczyłem wyszukiwarkę przez 4h ale to co znalazłem nie pomogło mi za wiele... dlatego chcę spytać znawców tematu.

 

Niedawno kupiłem auto jak w tytule... serię 7 z silnikiem 3.0 R6 i niestety pojawiły się problemy. Samochód jest z 1988 roku, jest w manualu i posiada instalację gazową II generacji. Ale do rzeczy...

 

Problem w tym, że spod maski zaczęły dobiegać stuki... raz delikatnie, raz głośniej. Myślałem, że to zawory, ale z tego co wyczytałem wnioskuję, że może chodzić o dźwigienkę zaworu / zaworów. Jednak tym co mnie bardzo martwi jest poziom oleju. Wczoraj był na minimum, więc dolałem 1L i było w normie, jednak dziś poziom spadł poniżej minimum :mad2: Dodam, że na podłożu widać ślady oleju, więc wyciek jest... chciałbym jednak wiedzieć, skąd najczęściej wycieki pochodzą (silnik jest mokry i przybrudzony z prawej strony parząc z perspektywy kierowcy) ? Wydaje mi się, że to uszczelka od pokrywy zaworów ponieważ przy pierwszej świecy (licząc od zderzaka przedniego) jest mokro i dalej już im głębiej tym więcej oleju widać i elementy zawieszenia są usmarowane.

 

Proszę o sugestie dot. tego czy w grę wchodzi wymiana jedynie uszczelki, czy też coś grubszego to będzie? Co do ów stukania też jestem ciekawy czy chodzi o braki oleju czy też już "coś poszło"?

 

Nie ukrywam, że potrzebuję auto jak najszybciej ale nie chcę zarżnąć silnika i boję się go choćby odpalić. Dodam, że kontrolka oleju nie zapala się ani podczas jazdy ani przy zapalaniu (chyba się przepaliła).

 

Proszę o pomoc i ewentualne szacunkowe koszty naprawy / dostępność części:modlitwa:

 

Jeśli czegoś brakuje lub coś mam uściślić - przepraszam, ale dla mnie to pierwszyzna i dlatego trochę chaotycznie się rozpisałem.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :cry:

Opublikowano

Jezeli chodzi o kontrolke cisnienia oleju to tu winny moze byc czujnik (wkrecony w glowice od strony kolektora ssacego z tylu silnika - brazowa wtyczka z jednym przewodem).

Jezeli chodzi o wycieki to oprocz uszczelki pokrywy zaworow moga byc jeszcze do wymiany usczelniacze walu - jezeli olej wycieka z przodu silnika lub jezeli wycieka miedzy silnikiem a skrzynia biegow.

Co do stukania to zdejmij pokrywe zaworow - moze cos wypatrzysz, a jezeli nie to chociaz przereguluj zawory. Nie ma z tym duzo roboty a moze przyniesc efekty.

Pozdrawiam! Zycze powodzenia

BMW - Like No Other
Opublikowano
Przyczyna stukania może być to, że nie pali na jeden cylinder. Na początku nie odczuwa się dźwięku, ale później tłok zaczyna bić. Warto sprawdzić świece, może do cylindra ciągnie olej i świeca jest zafajdana.
Opublikowano

Ooo dziękuję za konkretne i szybkie odpowiedzi :idea: Mam jeszcze pytanie odnośnie ewentualnych kosztów poszczególnych napraw. Olej jest z prawej strony silnika od strony kolektora wydechowego przy pierwszej świecy (od chłodnicy), a później niżej już "wszędzie" :| a co do nie palenia na jednym garze wysokie spalanie ok. 18,5 L gazu / 100km na trasie przy maksie 100km/h tłumaczyłoby mi co nie co :idea:

 

W piątek auto jedzie do warsztatu i powalczymy o ten silnik. Ten wóz jest cudowny! Wymagający, ale cudowny :D

 

Pozdrawiam, czekam na info i jeszcze raz dziękuję nowym kolegom :modlitwa:

Opublikowano

Jak już posprawdzasz na warsztacie, to napisz co rozpoznali.

 

P.S. - przy gazie, może też być wypalona końcówka zaworu - wtedy będzie stukać, a cylinder nie ma ciśnienia i nie pali.

Opublikowano

MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE...

 

Wiem, że temat tłumaczeń komunikatów był już wałkowany milion razy, ale te wyskakujące przy zapalaniu/gaszeniu silnika nie były (ja przynajmniej ich nie znalazłem) na forum.

 

A mianowicie przy zapaleniu jaki i zgaszeniu silnika słyszę i na wyświetlaczu pojawiają się kolejno:

 

detect.niv.huile

 

plauqettes frein

 

notice utilisat.

 

niv.lave-glaces

 

Może ktoś mądry podpowie laikowi co każdy znaczy :modlitwa: ?? Będę bardzo wdzięczny!

 

Proszę o pomoc :mad2:

Opublikowano
tu w wiekszosci chodzi pewnie o NIVO ze jest padniete albo go nie ma tak przynajmniej mi sie wydaje.A tak na marginesie to jak bys cos potrzebowal do swojej buni to mam cala do rozebrania z takim silnikiem.
Opublikowano
Ja na poczatek zmienilbym jezyk komunikatow CC na jakis bardziej zrozumialy niemiecki lub angielski. Poszukaj, bylo na forum.
BMW - Like No Other

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.