Skocz do zawartości

320D 150KM Awaria turbosprężarki, a wada oprogramowania


wieniu

Rekomendowane odpowiedzi

to może zacznijmy od początku

zaniepokoiłem się troche tym co piszecie

 

jakie są zasady poprawnego urzytkowania samochodu z Turbiną , co nie wolno robić , na co należy zwracać uwage ,

moja wiedza na ten temat jest raczej skromna ,do tej pory miałem benzyne no i 2 lata już latam firmowym oplem z turbiną , delikatnie mówiąc za bardzo się go nie żałuje i nic totalnie w tym samochodziku się nie dzieje (100 tys przyjechane )

 

wiem że po ostrym katowaniu trzeba dać się schłodzić turbinie , i do tej zasady się stosuje i jeżdze na przeglady i nic wiecej

 

obecnie zakupiłem e46 330 xd 04 r z nowym silnikiem 204 KM 154 tys przejechane , pełna historia serwisowania w niemczech , 1 właściciel , w maju przeszła przegląd w niemczech , wiec problem z softem zapewne mnie nie dotyczy , na co mam zawracać uawge w tym modelu i czego nie robić żeby mi turbina nie padła, silniczek wspaniale cyka a turbiny wogóle nie słysze , nie czuje też turbo dziury jaką mam ogromną w oplu :)

 

jak wam się te samochodziki sprawują , wybrałem specjalnie mocniejszy silnik bo mam ciężką noge i 2,0 nie chciałem żyłować

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wiem że po ostrym katowaniu trzeba dać się schłodzić turbinie , i do tej zasady się stosuje i jeżdze na przeglady i nic wiecej...

studzic po jezdzie, nie zylowac na zimnym, zmieniac olej na dobry, lac dobre paliwo - nihil novi ;)

 

jak wam się te samochodziki sprawują , wybrałem specjalnie mocniejszy silnik bo mam ciężką noge i 2,0 nie chciałem żyłować

nie jestem do konca przekonany, ze diesel to auto wyscigowe

fakt, ze mocne (zwlaszcza te Nm) ale...

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi wyłacznie o ekonomie , disel mi się lepiej opłaca , wrzucam sobie w koszty firmy a te 204 km i ten moment mi w zupełności wystarczy na razie , miałem sobie 2,0 kupić i z chipować na 180 km ale stwierdziłem że bez sensu , kupie mocniejszy i zostawie tak jak jest , zawsze bede mógł coś kiedyś dokręcić jak bedzie potrzeba

 

benzyna mi się nie opłaca , wiecej pali i do tego odliczyć nie moge paliwa , z gazem to samo tylko dochodzi jeszcze komplikacja plus to że mam mniejszy bagażnik i cześciej trzeba tankować , przerabiałem to wiec wiem , jest mało wygodne a ekonomicznie wychodzi na to samo

 

ja się przekonałem do disli a zwłaszcza do tych nowych silniczków , kiedyś odstraszał mnie ich klekot , w nowych one mruczą :) no i to małe ich spalanie , przy maksymalnym katowaniu gaz hamulec średnie zużycie nie przekracza mi 14 l ,zróbcie to samo w tej samej pojemność z beznzyniakiem , bedzie napewno średenie 25 l , przy ekonomicznej jeździe spali 5 l (tak to tylko mój ojciec potrafi :) )

 

i też nie zgodze się z kolegą że to nie jest auto do poganiania sobie , w rajdach już się pojawiły diselki i bardzo sobie dobrze dają rade , moment swoje robi , kuce to nie wszysko , m-ka to nie jest ale ja w wyścigach nie jeżdże

 

schałdzanie turbinki ważne , paliwo tez tak słyszałem że do nowych disli trzeba lać te lepsze ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontowałem turbosprężąrkę według opisu decarda83.

Wszystko się zgadza, ja nie mam kanału i udało mi się wymontować w 2:30min. (dzięki za opis) na pewno przyśpieszył, jedyne z czym miałem problem to rozczepienie wydechu z tyłu.

Turbo już pojechało do Turbo-Teca na oględziny i regenerację.

Dostała luzu, z przodu nie widać żeby wyrzeźbiło korpus, ale z tyłu już trochę porysowała.

Dzwoniłem do Auto-Fusa w sprawie wadliwego software ECU o którym wspomniał "wenas" no i powiedzieli że o niczym takim nie wiedzą.

Podałem im numer mojego nadwozia, sprawdzili w komputerze i powiedzieli, że na mój egzemplarz nie było żadnej akcji serwisowej. :/

AHA jeszcze jedno, na śrubie kanału olejowego są ślady przypalonego oleju.

Czyżby turbina była przegrzana, lub zbyt szybko zgaszono silnik po piłowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co dalej z tą zmiana softu ?? TEz mam 320D E46 150Km i mieszkam bardzo blisko Zielonej Góry ... Turbine zaczynał słyszeć i mam najechane niby 117tys .. Zrobił ktoś już wymiane softu i wie jakie są zalety i jakie kosztu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzwonilem do Fialkowskiego Zielona Gora ..

150zl diagnostyka silnika zeby sprawdzic wersje softu , jezeli potrzeby bedzie upgrade softu sterownika to za bedzie to kosztowac 250 zl .

Nowy program ma lepsza charakterystyke sterowania silnikiem i moze to wydluzyc zywotnosc turbiny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja teraz jestem przed kupnem 330D które ma 200tys najechane i zastanawiam się jak sprawdzic czy turbo pojedzi jeszcze z 50tys?

Na serwisie w BMW moga to stwierdzić?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przy diagnostyce silnika , skrzyni itp.. wyjdzie duzo informacji .. Nie zawsze trafne ale zawsze są to jakies informacje .. JA bede jechał za jakiś czas na tą diagnostyke i jak trzeba to zrobie ten upgrade softu ..

Ciekawe czy są jakieś interfejsy do kupienia na allegro co by można było się samemu podlaczyć z laptopem i zrobić podstawową diagnostyke silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę to trwało, ale obiecałem, że jak doprowadzę temat do końca, opiszę go.

 

W telegraficznym skrócie, wyglądało to tak:

 

Wnikliwie przeglądałem wszelkie fora internetowe, szukając informacji co może być przyczyną przedwczesnej awarii turbosprężarek. Problem jest znany, występował najczęściej w 320D roczniki 2001 do 2003, nie ma jedynie jednoznacznej odpowiedzi: co jest przyczyną? Zdania są jak zwykle podzielone, część twierdzi, że winne jest oprogramowanie, inni że sama seria turbosprężarek (ja również tak uważam, dlaczego opiszę niżej), jeszcze inni, że sposób użytkowania.

 

Sprawdziłem oczywiście wersje oprogramowania, posiadam najnowszą jaka została wydana, a mimo to turbina odmówiła współpracy. Serwis twierdzi, że podczas podłączenia komputera diagnostycznego, program sugeruje zmianę oprogramowania jeśli jest konieczna.

 

Po demontażu turbosprężarki, wyszły 3 usterki:

1. Bardzo duży osiowy luz wałka, co powodowało głośną prace, oraz wyrzucanie sporej ilości oleju po zimnej stronie, oraz do dolotu.

2. Zablokowane kierownice spalin w pozycji wysokich obrotów.

3. 30% zewnętrznej średnicy wirnika turbiny znikneło z powodu wypalenia łopatek.

 

Typ model uszkodzonej turbosprężarki to: GT1749V 717478-0001, podaje to nie bez powodu, ale o tym za chwile.

 

Długo rozważałem, czy regenerować, czy kupić nową. Stanowisko firmy Garrett jest takie, iż absolutnie nie należy regenerować turbin VNT (zmienna geometria) z racji iż warsztaty nie mają sprzętu ani warunków do prawidłowego wyważenia i regulacji, jak jest faktycznie nie wiem.

 

Koszt regeneracji to minimum 2000zł, koszt nowej przy zdaniu starej 2989, zdecydowałem się na nową. Zakupu dokonałem u autoryzowanego przedstawiciela Garrett, w firmie Motoremo z Iławy.

Typ i model nowo nabytej to: GT1749V 750431-0012, zwróciłem uwagę sprzedającemu na inny numer modelu, otrzymałem odpowiedź, że to jest zalecany zamiennik modelu który posiadałem.

 

Z wiadomych powodów nie mogłem sprawdzić zmian w środku turbosprężarki, natomiast z zewnątrz jest całkowicie zmieniona muszla części gorącej, czyli tej gdzie wypaleniu uległ wirnik – przypadek ?

Moim zdaniem nie jest to przypadek. Na potwierdzenie moich przypuszczeń znalazłem informację na jednym z for internetowych, iż właśnie numerem 750431-0012 zastąpiono turbiny które ulegały przedwczesnym awariom.

 

Teraz auto jeździ jak marzenie, jak nigdy dotąd, mam nadzieję iż moje kłopoty z turbosprężarką skończyły się na zawsze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Aktualnie mam interfejs nerwusa i z tego co widze zmieniany soft mialem 25.01.2008 czyli krótko przed sprzedaza samochodu poprzedni wlasciciel wymieniał turbo i soft .

Mam pytanko jak sprawdzić w INPie wersie softu ..tak że byłbym pewny ze mam najnowszy , mam takie pozycje jak

Softwarenummer Funktionsoftware : 48.1.0

Softwarenummer Betriebsystem : 2.6.0

Softwarenummer NAchrichtenkatalog : 11.1.6

Programmier-Datum : 25.01.2008

 

Jaki numerki ma ten najnowszy soft ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.