Skocz do zawartości

Problem z układem kierowniczym


kulesz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim BMWmam problem z utrzymaniem wybranego toru jazdy tzn. na prostej nawierzchni wszystko jest ok ale gdy wjade na podłużny garb koleine albo chciażby na pas farby oddzielający jezdnie musze szybko korygować kierownicą kierunek jazdy.

Jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy .

Z góry dziękuje za odpowiedz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Mam podobny problem, auto ucieka raz w prawo raz w lewo przy większych prędkościach.Zostały wymienione drążki, końcówki drążków, tuleje na wahaczach, nawet wszystkie gumy przy stabilizatorze.Byłem 2 razy na szarpakach, nie ma żadnych luzów, zbieżność dobrze ustawiona.Amortyzatory też sprawdzone, niby dobre.Nie potrafię znaleźć przyczyny.Masakra :( Jeśli ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził, proszę o odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam opony 165/65/16 i nic się nie dzieje, wiadomo na koleinach trochę ściągnie bujnie ale nic specjalnego chyba przy takich kapciach to w miarę normalne. Jeździłem na 14 w innym aucie i tego problemu nie było więc to chyba opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW zbieżność to mały pikuś. Ważna jest geometria. Najpierw ustawia się tył a na koniec przód. I ważne, by ustawiać ją odpowiednio do posiadanego zawieszenia seryjnego/m-technik. Różnice są znaczne. Bynajmniej w E39 są spore. I druga ważna rzecz to ciężko chodząca kierownica. Nie dajcie się zwieść, że w BMW tak ma być bo nie ma! Kiera ma chodzić lekko. Z samochodem nie możemy walczyć bo w momencie wjechania w koleiny ciężko opanować auto. U mnie również kiera ciężko chodzi i w koleinach jest problem. To samo miałem w E39. Zakładałem 3 pompy i na wszystkich to samo. Aż w końcu wyhaczyłem pompę z E46 2004r i problem znikł. Kiera chodzi lekko. W końcu nie boję się dać samochodu kobiecie. Wcześniej nie chciała jeździć. :P Aktualnie czekam na pompę do E46 z 2005 roku. Też mi się udało wyhaczyć na allegro z przebiegiem 100tyś. Napiszę co się zmieniło. Dodam, że moja aktualna pompa nie piszczy, nie przerywa na zimnie tylko kierownica ciężko chodzi. W sporym stopniu wykańcza maglownicę. Wystarczy poczytać o problemach z maglami w e39. O pompach jakoś cisza chyba, że wspomaganie padnie całkowicie. A ciężko chodząca kierownica sukcesywnie podciera listwę w maglu i robią się spore luzy na środku. Ja tak zabiłem 3 magle w e39. Więc proponuję zainteresować się tematem od tej strony. A jeśli rzuca autem na malowanych pasach na środku jezdni to geometria na 200%. Też już to przerabiałem. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam problem od dawna, na zimówkach 205/55/16 wcale nie bylo lepiej niz na letnich 18". Kierownice trzeba było trzymać cały czas i wciąż korygowac tor jazdy, geometria nic nie pomogła. Wszystko do czasu aż kupiłem nowe opony Dunlop Wintersport 3D 205/55/16 na przód, takie jak miałem ale nówki. Od tej pory auto jedzie jak po sznurku, 200% poprawy, byłem i jestem w szoku do dziś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.