Skocz do zawartości

Klekoczący automat 525 TDS (E34)


marcind78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post i pierwsza bunia więc proszę o wyrozumiałoś.

Nie będę opisywał całej historii zakupu, rzecz w tym że po zagrzaniu (około 40 stopni) ze skrzynie słychać odgłos klekotania !!!TYLKO NA WOLNYCH OBROTACH !!!, bardzo podobny do dźwieku zaworów (mniej więcęj w tym miejscu gdzie jest to łączenie i okieno gdzie widać takie koło zębate). Jest to skrzynia 5HP18 z czarną tabliczką, auto urodziło sie w 1994 roku. Biegi zmienia pięknie bez poślizgów.

Przeczytałem "chyba" wzystkie posty i nie znalazłem odpowiedzi (używałem :search: :D ).

Pomocy Koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja bym zaczął na początek od sprawdzenia ilości oleju w skrzyni. Po drugie to czy olej kiedykolwiek był zmieniany? Moze to coś innego klepie w okolicy skrzyni a nie w samej skrzyni? Jesteś 100% pewny ze odgłosy pochodzą z jej wnętrza? Sprawa jest trudna do rozgryzienia. Jeśli odgłosy na bank pochodzą ze skrzyni to raczej tylko ratuje Cię wizyta u dobrego skrzyniarza (automaty)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

marcind78

Wjedz na kanal, zdejmij gumowa zaslepke w okolicy konwertera momentu, ten stukot na 90% bedzie dochodzil wlasnie stamtad. Sprawdz polaczenia 3 srub (leb 17mm) albo ktoras z nich jest luzna albo blacha na kole zamachowym moze byc wylamana.

Jezeli stukot cichnie juz przy okolo 1200obr/min to bedzie wlasnie to.

Witam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Nie jestem specem ale czy to różnica jaka skrzynia? Być może się mylę, ale z tego co wiem to koło dwumasowe neutralizuje naprężenia skrętne wału korbowego i równoważy wszelkie ewentualne wibracje wraz ze wzrostem momentu obrotowego, wzrostem obciążenia...a czy napęd przekazywany jest na ASB czy na manualną to nie ma znaczenia....

 

Poprawcie mnie proszę jak się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem ale czy to różnica jaka skrzynia? Być może się mylę, ale z tego co wiem to koło dwumasowe neutralizuje naprężenia skrętne wału korbowego i równoważy wszelkie ewentualne wibracje wraz ze wzrostem momentu obrotowego, wzrostem obciążenia...a czy napęd przekazywany jest na ASB czy na manualną to nie ma znaczenia....

 

Poprawcie mnie proszę jak się mylę.

Mylisz się. Sens stosowania koła dwumasowego jest tylko w skrzyni manualnej.

 

Nie obraź się, ale co ma na celu doradzanie w temacie o którym masz mgliste pojęcie?

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze nie wiem co to było ,ale domyślam się. Bo skrzynia biegów mi padła,wyciągnałem ją i samochod stoi. w poniedzialek bede mial druga skrzynie.

Ztej skrzyni co mi zdechła wyleciał czarny jak smoła olej. a powinien być różowy/bordowy. Po zdjęciu skrzyni wieniec jest cały, ma wszystkie zęby i ta trójkątna blacha też jest cała.

Wydaje mi się ,że to głowny wałek w skrzyni ma luz i tak napierdzielał. w poniedzialek wezmę się za to i się okaże, narazie nie mam natchnienia do babci :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.