Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą 2,4 TD(potrzebne porady)


MAŁY

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą. Potrzebne są mi schematy i dane dotyczące sił i kolejności dociągania śrub oraz jak złożyć zawory ew. nie wiem czy się je reguluje. Chcę wymienić wszystkie uszczelki na górze.

Jestem zmuszony zrobić to sam ponieważ nie mam 800 zł żeby zapłacić komuś.A za części i planowanie zapłace 350 zł + rabat.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w tym silniku jeszcze trzeba regulować zawory :( prawidłowa wartość luzów na zaworach to 0,30 mm na zimnym silniku a 0,35 mm na ciepłym. Co do śrub głowicy to dokręcasz je od środka robiąc tzw. kopertę - myślę, że nie trzeba tego tłumaczyć. Dokręcasz śruby momentem 50Nm, następnie kluczem obracasz śruby o kąt 90 stopni (wszystkie oprócz czterech śrub znajdujących sie na końcach głowicy - 2 po jednej stronie i je obracasz o 73 stopnie). Teraz zostało Ci nagrzać silnik i obrócić śruby o 90 stopni - to tyle co do montażu głowicy. Teraz już musisz tylko rozrząd dobrze ustawić i zawory wyregulować
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że zadaje tyle pytań ale zanim się zabiore do roboty chce mieć pewność że nie wpakuje się w dodatkowe koszta.

 

Regulacja zaworów - nie ma znaczenia czy wlot czy wylot, zawsze te same wartości?

Napisałeś, że na ciepłym silniku 90stopni - na wszystkich śrubach?

Co do koperty-rozumiem że na przemian aby zrównoważyć siły docisku tylko czy mógł byś przybliżyć kolejność wg poniższego schematu.

 

Z lewej rozrząd.

1-2-3-4-5-6-7

8-9-10-11-12-13-14

 

Jeszcze ustawienie rozrządu, przydałaby się pomoc, nie mam żadnych materiałów i informacji na ten temat.

I na co powinienem uważać żeby czegoś nie rozwalić.

 

A i jeszcze jedno rozumiem że daje nowe śruby, a co z zaworami?

Uszczelka na sucho czy na silikon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jezeli nie wiesz jak sie ustawia rozrzad to moze lepiej tego nie rob.

Kolejna sprawa ze sroby odkreca sie odwrotnie do montazu czyli od zewnatrz do srodka glowicy ale nie tak, ze kazda odkrecasz od razu tylko po koleji po kawalku az beda luzne.

 

Kolejnosc dokrecania (skoro nie wiesz o co chodzi z koperta) jest np taka:

 

4 - 11 - 5 - 10 - 3 - 12 itd tak aby skrecac na krzyz

 

jezeli chodzi o rozrzad to na wale masz znak, ktory trzeba ustawic w odpowiednim miejscu (jest wyciecie na obudowie rozrzadu i tam ma pojawic sie znak), pompe wtryskowa blokuje sie odpowiednia śrubą a walek musisz sobie oznaczyc (tak bedzie najlatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów - nie ma znaczenia czy wlot czy wylot, zawsze te same wartości?

Wartość luzu zaworu dolotowego i wylotowego jest taka sama.

Napisałeś, że na ciepłym silniku 90stopni - na wszystkich śrubach?

Tak

Co do koperty-rozumiem że na przemian aby zrównoważyć siły docisku tylko czy mógł byś przybliżyć kolejność wg poniższego schematu.

 

Z lewej rozrząd.

1-2-3-4-5-6-7

8-9-10-11-12-13-14

 

Zrobię inny schemat:

 

kolektor dolotowy

------------------------

14 10 4 2 6 8 12

 

11 7 5 1 3 9 13

------------------------

kolektor wylotowy

 

dokrecasz w kolejności od 1 do 14

od 1-10 - 90 stopni

11-14 - 73 stopnie

Jeszcze ustawienie rozrządu, przydałaby się pomoc, nie mam żadnych materiałów i informacji na ten temat.

I na co powinienem uważać żeby czegoś nie rozwalić.

jeśli już wcześniej nie robiłeś rozrządu to

proponuje Ci to zostawić.. W serwisie BMW kosztuje to 200zł.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
jak ktoś operuje wiedzą o momętach i kolejności dokręceń w 528i 97r niech mi poda bo jest prawdopodobne że muszę wymienić uszczelkę pod głowicą a nie chcę przedobrzyć i gwintów wyciągnąć z góry dziękuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś operuje wiedzą o momętach i kolejności dokręceń w 528i 97r niech mi poda bo jest prawdopodobne że muszę wymienić uszczelkę pod głowicą a nie chcę przedobrzyć i gwintów wyciągnąć z góry dziękuję

załóż nowy temat - na pewno ktoś Ci pomoże, w tytule wpisz symbol silnika dla ułatwienia

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.