Skocz do zawartości

Tarcze, klocki, płyny - eksploatacyjne rzeczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Wlasnie sie okazalo, ze musze wymienic tarcze...

Chcialem tylko klocki, no ale po rozebraniu okazalo sie co innego, teraz pytanie jakie, gdzie i za ile :mrgreen:

 

Kwestia zasadnicza, klocki wzialem ATE, wiec podejrzewam, ze tarcze rowniez najlepiej byloby wziac ATE, czy moze cos innego?

Wentylowane / Nie ? - duza roznica w cenie pomiedzy tak a nie?

 

Wydaje mi sie ze cena na tej aukcji jest przyzwoita jak za wentylowane,

http://www.allegro.pl/item343347676_tarcze_hamulcowe_ate_bmw_5_7_e34_e32.html

jak sadzicie?

 

PS. Raczej musze szybko podjac decyzje (tzn dzisiaj).

 

Edit:

 

jak jest z klockami, czy sie roznia do wentylowanych? (bo mam zwykle, chyba, poczym poznac? Zeby sie teraz nie wpuscic w cos nieciekawego...

 

Mam takie:

przod: nr 13.0460-6033.2

tyl: nr 13.0460-3803.2

 

Czy beda one pasowac do wentylowanych (musze wiedziec na 200%) :mrgreen:

Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hej Johnny,

 

Zerknij w auto, czy masz tarcze wentylowane, czy niewentylowane.

Klocki, z tego co się orientuję to niezależnie od tarcz są takie same.

 

Co do miejsca zakupu, to po raz kolejny polecam Ci sklep Maćka:

http://www.czescidobmw.pl/index.php?cPath=37_234_236_1454_1492

 

Rozsądne ceny i szybko dostaniesz przesyłkę.

Poza tym z pewnością pomoże dobrać Ci odpowiednie części.

 

W razie watpliwości:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HB51&mospid=47370&hg=34&fg=05

 

/Andrzej

 

PS. Nie wydaje mi się, że można zamieniać sobie ot tak tarcze niewentylowane na wentylowane, bo wentylowane są grubsze. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę, ale wentylowana tarcza może się nie zmieścić w zaciski od tarcz niewentylowanych.

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Wlasnie sie dowiadywalem i tak:

 

klocki nie maja znaczenia, takie same moga byc do wentylowanych jak i nie, wiec to odpada.

 

w 520 mozna zalozyc na przod wentylowane, ale na tyle oryginalnie byly pelne (podobno, jak zle to poprawic)

mam wymiary wentylowanych i teraz kwestia czy wejdzie:

 

srednica 300

grubosc 20mm

5 otworow,

srednica otworu 120mm

wysokosc 61mm

srednica otworu centrujacego 75mm

srednica zewnetrzna 180mm

otwor o srednicy 14,5mm ten na srube.

 

Wczesniej mialem niewentylowane tu i tu.

Jedynie wiem, ze w 540 byly juz wentylowane na tyle, wiec jak sadzicie, wejda do 520 wentylowane na tyl czy moga byc problemy?

Wolalbym nie ryzykowac... ale wiadomo, ze lepiej wentylowane, no i tutaj jest dylemat...

Pozdrawiam
Opublikowano

Johnny,

 

Nie wiem , czy wejdą na tył wentylowane, ale jeśli chodzi o mnie to na pewno wsadziłbym tam dokładnie takie jak przewidział producent, czyli niewentylowane 300x10.

 

Pamiętaj, że lepsze może się okazać wrogiem dobrego, tak samo pamiętaj o tym, że nad tymi samochodami myślały tęgie głowy i chyba nie ma sensu ich poprawiać.

 

Ja jakiś czas temu wsadziłem na przód Zimmermann-y (zwykłe a nie jakiś sport) z uwagi na niemalże brak negatywnych opinii na ich temat vs ATE i jestem zadowolony.

 

Jedyne zastrzeżenie mam do klocków Jurid, które u mnie piszczą, ale z tego co się orientowałem, to może wcale nie być wina klocków, ale zacisków.

 

Rozumiem, że chcesz dla swego autka jak najlepie, więc moja rada, to wsadzić tam to co fabryka przewidziała.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

No wlasnie kazdy mowi co innego...

wentylowane nacinane maja 22mm, a zwykle 12, wiec roznica jest i mozliwe, ze trzeba by zaciski / jarzma wymieniac, takze chyba sobie odpuszcze bo bym byl niewiadomo ile bez auta a poza tym bez sensu koszta

Wezme prawdopodobnie pelne standardowe, tylko czy ate, brembo czy zimmerman, inne chyba nie wchodza w rachube. O ATE slyszalem, ze sie gna... ale nie wiem co o tym sadzic? Nie wiem tez jakie mialem teraz, wiec trudno cokolwiek stwierdzic.

Juz mi sie nie spieszy, bo i tak bede bez auta pare dni i tak..., na miejscu nie ma, musze zamawiac.

Pozdrawiam
Opublikowano
Wkładaj takie jakie były w oryginale sprawdź na realoem jakie sa do Twojego autka. Wentylowane są grubsze więc zaciski niekoniecznie musza pasować, musiałbyś wtedy wymienić zaciski na takie pasujące do wentylowanych, jesli sie mylę niech ktoś poprawi, ale nie sądzę zeby zaciski od zwykłych podeszły pod te wentylowane. Ja bym nie kombinował, kup dobre tarcze takie jakie powinny być do Twojego modelu i tyle :wink: tylko dobre tarcze. Jeśli chodzi o ATe to na forum da się przeczytać o dziwo sporo niegatywnych opinii o tarczach i klockach ATe , jest też sporo uzytkowników którzy chwalą, jednak zastanawia mnie równiez ta spora częśc, która narzeka na piski tyych klocków oraz na pokrzywione nowe tarcze po kilku tysiącach km, niech ktoś się wypowie gdzie można kupić dobre tarcze w dobrej cenie napewno pomoze Ci to dokonać właściwego wyboru
Opublikowano (edytowane)

Johnny,

 

To nie tak, ze każdy pisze co innego, tylko inny wymiar ma tarcza z przodu a inny z tyłu:

 

Niewentylowana z przodu 302x12

Wentylowana z przodu 302x22

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0025&hg=34&fg=05

 

Niewentylowana z tyłu:

300x10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=34_0395&hg=34&fg=10

 

Ot i cała filozofia.

Na przód polecam takie jakie przewidział producent w przypadku twego auta. Jeśli masz niewentylowane, to się ciesz bo są tańsze :)

A na tył w tym co przewidział producent to nie masz wyboru - zakładasz 300x10

 

/Andrzej

Edytowane przez vodka40

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Dobra, zamowione ATE zwykle i to na miejscu, jutro bedzie gotowe, juz sie nie moge doczekac :D

Wiem, ze nastepny raz jak bede zmienial, to sie wybiore gdzies gdzie maja na miejscu wentylowane, zeby przymierzyc, bo moze i na przod by pasowaly wentylowane, na tyl napewno nie... teraz mi sie nie chce bawic z tym.

Swoja droga dziwne, ze ATE podaje zastosowanie wentylowanych nawet w 518... no ale niewazne...

Pozdrawiam
Opublikowano

ETK (czyli katalog ASO) mówi, że wentylowane tarcze w 520i występowały jedynie w wersji hamulców dla pojazdów służbowych – cokolwiek to oznacza. Nie zaprzątałbym sobie głowy wentylowanymi tarczami.

Poza tym – w ofercie InterCars widzę tarcze BOSCH – ciekawe, czy są godne uwagi?

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
johnny nie sugeruj sie wypisami ludków z allegro. Oferujac czesci potrafia wrzucic do jednego wora całą palete jaka wystepowała u danego producenta :wink: rozumiem jak to jest wosk do lakieru ale tarcze :duh:
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Czyli policja miala wentylowane tarcze :D

 

Bosch na allegro:

http://www.allegro.pl/item346329238_bosch_tarcze_hamulcowe_bmw_e30_e36_e34_e39_e32.html

 

Ciekawe jaka cena.

Pytalem nawet w rozmowie telefonicznej o nie, ale uslyszalem, ze wszedzie brak na magazynach.

 

solaris520 zmieniles juz olej? Ciekaw jestem jak tam, bo ja zaraz po hamulcach zabieram sie wlasnie za to. I mysle nad takim zestawem jak najpierw sam olej, pojezdzic zobaczyc, dolac molyslip 2001e, pojezdzic zobaczyc, i dodac ceramizer. Jak sadzicie?

Dodatkow jest masa, tylko wiadomo jak skonczyloby sie zastosowanie wszystkich naraz, dlatego wybralem te 2 jakos najbardziej mnie przekonywujace, no i zrezygnowalem z bajerow do plukania silnika, bo faktycznie to jakos do mnie nie przemawia, ze wzgledu ze jednak ryzykowne.

W pozostalych przypadkach ryzyko jest praktycznie zadne, ze beda jakies negatywne skutki uboczne...

Pozdrawiam
Opublikowano

Jeszcze nie zmieniłem oleju – dzisiaj chciałem to zrobić, ale jednak siedzę przed komputerem i czekam na wyrenderowanie projektów...

Myślę, że jeszcze w tym tygodniu zmienię, ale pierwsze wnioski być może będę miał dopiero po min. 1500km – tzn czy po 1000km zacznie się ubytek, czy tym razem nie. To mnie najbardziej interesuje, bo przy Elfie tak było, że przez pierwszy tysiąc nic, a potem regularny (bezpieczny) ubytek. Poza tym, wiesz – ja nie spodziewam się jakiegoś spektakularnego efektu, bo zawory mi nie stukają i nie będą póki są wyregulowane, kwestia „szczelności” też raczej nie ulegnie zmianie, bo silnik jest już zaprzyjaźniony z półsyntetykiem, a ogólne zużycie silnika wciąż będzie minimalne, bo to, oprócz oleju, załatwiam stylem jazdy :)

I mysle nad takim zestawem jak najpierw sam olej, pojezdzic zobaczyc, dolac molyslip 2001e, pojezdzic zobaczyc, i dodac ceramizer. Jak sadzisz?

Sądzę, że.... lepiej tego nie rób, bo nie ma sensu (mam na myśli te dodatki). Nie jesteś czymś w rodzaju laboratorium, żeby tracić czas na badania. Sam dobry olej półsyntetyczny wystarczająco dobrze utrzyma czystość silnika i zadba o wszystko, co ważne – dlatego nie ma powodu wydawać pieniędzy i tracić czas na wyobrażanie sobie, jak działa jakaś mieszanka... Z tego, co do tej pory do mnie dotarło, to optymistyczne informacje na etykietach tych dostępnych ceramizerów można znacznie zredukować. Znacznie większą wartość wg mnie ma regularne stosowanie dobrego oleju (przynajmniej semi) w okresach max. 10000km.

 

A żeby pozostać w temacie tarcz – ile zapłaciłeś za wszystkie cztery ?

Od razu – dla orientacji napiszę, że koszt ASO’wy to ok. 800zł

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Johnny,

 

Ciekaw jestem jak tam, bo ja zaraz po hamulcach zabieram sie wlasnie za to. I mysle nad takim zestawem jak najpierw sam olej, pojezdzic zobaczyc, dolac molyslip 2001e, pojezdzic zobaczyc, i dodac ceramizer. Jak sadzicie?

Czy mógłbyś napisać, co się dzieje, że zamierzasz dolewać do silnika takie wynalazki? W instrukcji przestrzegają przed dolewaniem wszelkiej maści uzdatniaczy do oleju.

To twój samochód i możesz do niego wlać co tylko sobie życzysz, ale prywatnie uważam, że sukcesem będzie jak po dolaniu tych dodatków nic się nie zepsuje.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Panowie a co powiecie o tych tarczach z linku poniżej, koleś sprzedaje najprawdopodobniej jedną sztukę, ale jest to jakis sklep motoryzacyjny wiec moze to tylko przykładowa aukcja a ma więcej:

 

http://moto.allegro.pl/item337262812_nowa_oryginalna_tarcza_hamulcowa_przednia_bmw_e39.html#photo

 

To niby oryginalne tarcze, cena dość wysoka, czy warto coś takiego montować do uatka, może ktos kto miał do czynienia z wieloma producentami tarcz , wypowie się co do jakości i ceny?? Bo opinie na temat tarcz są różne duzo własnie że ATe się krzywią itp itd, wobec tego jakie najlepsze do BMw oryginały takie jak te??? Do autora postu: ciekawe ile kosztują oryginały do Twojego modelu?? Ciekawe czy warto przepłacać, niech ktoś wyda jakąs opinię konkretną, Solaris, sądzę, że Ty z racji dośc skrupulatnej dokumentacji napraw swojego autka :) ( zapiski i notatki w specjlanym zeszycie), będziesz zorientowany lepiej, swoją drogą niewiele osób tak dba o autko i to sie ceni bardzo :8)

Opublikowano

Chłopaki,

 

Jeśli tarcza do e39 w RealOEM kosztuje ok 100 USD, to z doświadczenia zakupów w ASO, na złotówki powinna kosztować poniżej 300 PLN.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD61&mospid=47544&btnr=34_0708&hg=34&fg=05

 

Ponadto na stronie każdego dealera BMW w Polsce jest numer do działu części i tam można uzyskać dokładną informację, np Auto Fus Warszawa - 22-613-90-03 w. 220

http://www.bmw-autofus.pl/oferta/dzialczesci/

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Co do c en myślę że to złudne.

Wystarczy porównać ceny nowych aut z identycznym wyposażeniem w PL i USA.

 

Wg mototeca który nieznacznie odbiega cenowo od ASO wychodzi 340pln/sztuka.

 

Natomiast ta z aukcji jest droższa, ciekawe od jakiego silnika.

Opublikowano
Jeśli tarcza do e39 w RealOEM kosztuje ok 100 USD, to z doświadczenia zakupów w ASO, na złotówki powinna kosztować poniżej 300 PLN.

 

Kiedyś też taki pogląd wyznawałem, jednak teraz nabyłem dużo większą wiedzę o polskich cenach ASO’wych i wycofuję się z teorii, jakoby cena RealOem miałaby być najczęściej górną granicą polskiej ceny :) Przelicznik z $ bywa często (chyba częściej niż rzadziej) niestety zbyt optymistyczny – innymi słowy można się baaardzo pomylić bazując na cenach RealOem :)

 

Dokładnie 350,27zł za przednią tarczę do E39 widnieje również w cenniku ASO (Bawaria Motors) – sprawdzałem to na przykładach 520i, 523i oraz 525i (tutaj są już tylko wentylowane tarcze) – dlatego z takiej aukcji można skorzystać chyba jedynie wtedy, gdy ktoś ma daleko do ASO – a chce mieć oryginał.

 

W przypadku E34 520i (M20B20)– przednia tarcza to 214zł, a tylnia 194zł – czyli koszt wszystkiego to ok. 800zł - da się przeżyć taką cenę, zwłaszcza gdy stylem jazdy, ktoś jest w stanie znacznie przedłużać życie hamulcom – a tutaj tkwią ogromne możliwości :)

 

Jeżeli chodzi o oryginały, myślę, że chyba nie ma przypadku, żeby ktoś zawiódł się na tym.

 

Szczerze mówiąc prawdopodobnie, gdy przyjdzie czas wymiany moich tarcz, po komplet nowych zjawię się w Bawaria Motors. W tym przypadku jest to dwa razy droższa zabawa (czyli nie tak duży współczynnik w porównaniu do wielu innych cen) – ale jednak duża wygoda i oszczędność czasu na ewentualnym zastanawianiu się nad przydatnością takiego czy innego zamiennika. Trochę się już naczytałem o tym, że ktoś kupił jakiś zamiennik tarczy i musiał go na wstępie poddać przetoczeniu. Wydaje mi się, że w przypadku ASO’wych tarcz taki kłopot odpada.

 

Żywotność moich tarcz hamulcowych może osiągać rekordowe przebiegi – tym bardziej wolę, żeby mieć odfajkowane w „notatniku serwisowym” :) , że mam oryginały.

Ale mówiąc o oryginałach i zamiennikach – leciutko złagodzę ortodoksyjny ton, bo przykładowo, tydzień temu kupiłem nową chłodnicę - tym razem zakup w IC – jest to Nissens i muszę przyznać, że naprawdę bardzo dobrze to wygląda (na razie oceniam na wygląd i dotyk, bo ciągle stoi w pudełku obok mnie zamiast przy silniku :) – ale miałem już wcześniej sygnały, że to jest porównywalny towar z OEM). Tutaj oszczędność z tytułu bardzo dobrego zamiennika przyda się na resztę części (tym razem ori.) przydatnych przy operacji wymiany radiatora (węże, może termostat)

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Masz rację :) też zakupiłem nowa chłodnicę Nissensa i byłem mile zaskoczony zarówno cena jak i jakością, tam gdzie wymieniałem w sobote, też mówili że to górna półka. Nic nie cieknie i autko od razu lepiej jeździ, a również zastanawiałem się nad innymi polskimi zamiennikami które notabene - wyszłyby moze ze 150zł taniej :( a tutaj mam jakośc w rozsądnej cenie. Niestety również chłodnica czekała z tydzień zanim znalazłem czas zeby pojechac i wymienić, ale warto było. Kupiłem w ASO 4,5 litra oryginalnego płynu do układu chłodzenia zmieszałem z woda destylowaną i wlałem. Co prawda nie spuszczałem płynu z bloku silnika( mam to zamiar zrobić raz jeszcze przed zimą przy okazji wymiany wszystkich węży tak profilaktycznie, ale i tak sporo zleciało. Teraz w zbiorniczku poziom trzyma się jak powinien i w końcu sucho jest na macie pod chłodnicą no i płyn w zbiorniczku czysty bez żadnych drobinek co mi sie podoba :) Odnośnie tarcz, jesli będę wymieniał za jakiś dłuższy czas , bo narazie mam dobre, to kupie oryginalne albo jakiś naprawdę dobry zamiennik oryginała. Jak to mówią chytry traci dwa razy :nienie:
Opublikowano
Jak to mówią chytry traci dwa razy :nienie:

 

Dokładnie – w wielu przypadkach trzeba się zastanowić, "czy stać mnie na oszczędności" ? :-)

pozdrawiam

 

P.S.

Co do Nissens – to właśnie zapomniałem wcześniej napisać, że prawdopodobnie możesz potwierdzić to co napisałem (ja po opinię udałem się na priv Wojtka – wyniknęło przy okazji, że odebrałeś swoją chłodnicę :) )

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Tarcze pelne ATE 110 / szt - http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=5823780

To jest najtaniej gdzie znalazlem.

Ja wzialem i zamowilem u znajomego w sklepie, przy warsztacie.

130 / szt

44zl strace, bo tak 36 przesylka ale i 2 dni zmarnowane by byly bo juz dzis nie wyslalby, dopiero jutro, byloby na pojutrze popoludniu, czyli w czwartek dopiero by zaczeli robic... odpada

A tak wogole to na ile teraz mozna liczyc ze jest spokoj z hamulcami?

(moja 1 zmiana zarowno tarcz jak i klockow)

Co ile sprawdzacie / wymieniacie klocki i tarcze. Na ile przewaznie starcza, bez przedluzania zywotnosci stylem jazdy :)

Jak jezdzic i hamowac, zeby sie podocieraly? Tylko unikac mocnego hamowania, czy cos jeszcze?

Aaa, no i na co zwrocic uwage przy odbiorze, czy fachowo zrobiona robota :twisted:

 

 

 

Co do dodatkow do silnika, chcialbym zebyscie poswiecili troche czasu na te 2 strony

 

http://www.ceramizer.pl/

http://www.molyslip.pl/

 

... i sadze, ze po przeczytaniu tych wszystkich w wiekszosci ach i och, jesli nie tylko zaczniecie w to wierzyc, to zapomnicie o strachu przed negatywnymi skutkami...

Sam podchodze do tego sceptycznie, ale logicznie rzecz biorac, to chyba nie ma jak zaszkodzic, moze tylko pomoc, zbyt powszechna rzecz, ze tak powiem, zeby istnialo jakies ryzyko. Masa testow (m.in. tvn turbo, atesty, certyfikaty itd...)

Pozdrawiam
Opublikowano
...Na ile przewaznie starcza, bez przedluzania zywotnosci stylem jazdy :)

Jak jezdzic i hamowac, zeby sie podocieraly? Tylko unikac mocnego hamowania, czy cos jeszcze?

Aaa, no i na co zwrocic uwage przy odbiorze, czy fachowo zrobiona robota :twisted:

 

Nowe tarcze dotrzesz sobie robiąc np. dwie, trzy serie po 5 mocniejszych (ale bez przesady) hamowań z ok. 50km/h (z przerwami między seriami – dla ochłodzenia)

A klocki – kilka wyhamowań z 80 do 40 km/h (lekko) – też z przerwami na ochłodzenie

Przez pierwsze 200km (a lepiej zawsze) staraj się nie trzymać na zderzaku kolegi (jak to miałeś jesienią) – żeby nie mieć konieczności mocnego hamowania :)

 

Musiałbyś zrobić sondę – jak kto jeździ i po jakim przebiegu wymienia hamulce :)

A gdybyś chciał jednak wiedzieć coś w sprawie przedłużania żywotności tarcz i klocków stylem jazdy – to wspomnę, że np. na dystansie ok. 15tys. km zużycie może być niezauważalne i po takim przebiegu dalej nie da się przewidzieć, kiedy trzeba będzie pomyśleć o wymianie :)

 

P.S.

ceramizery

Masa testow (m.in. tvn turbo, atesty, certyfikaty itd...)

Heheee, właśnie chyba w TVN turbo widziałem obalenie mitu o niby 500km bez oleju :) (zresztą mit poległ dość efektownie – pierwszy raz widziałem jak wał wyszedł bokiem – dosłownie :) )

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

To akurat tez ogladalem, no ale przejechali jakies 50km z tego co pamietam, producent pisal o 500, wiec gdyby nawet dawalo 5% tego co pisza a moim zdaniem daje wiecej (pewnie z 50%, reszta to reklama jak to bywa zwykle), to i tak warto...

solaris przejrzales chociaz pobieznie te stronki? :)

Bo wydaje mi sie, ze nie :mrgreen:

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.