Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie czy w kazdej 1 sa czujniki cisnienia w oponach? i jak ew.jest sygnalizowane przebicie? Pozdrawiam :?:
Opublikowano
Witam moje pytanie jest stad ze gdy wymienialem opny zimowe na letnie to mechanik mowil ze nie widzi czujnika i pokazywal jak wygladaja w innych autach dlatego niewie czy w moim jest czy nie .Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
komputer wykrywa przebicie opony porównując szybkość obracania się kół na jednej osi.
Opublikowano

Wydaje mi się,że w każdej jedynce to standard-kwestia jest taka,że opony powinny być typu RUN ON FLAT .

Przebicie sygnalizowane jest zapaleniem lampki czerwonej INIT i sygnałem dźwiekowym.

Najlepiej jak pomachasz to wajchą od komputera pokładowego,powinna byc opcja INIT-dzięki któej można załaczyć czujniki-sprawdź.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Bardzo dziekuje kolegom za rady ja tez mysle ze to standart w 1 ale facet zsial mi watpliwosc czytale dokladnie instruhcje i wchodze w opcje init ale w istrukcji jest jesze taki kwadracik pole ktore trzeba zaznaczyc i ja nie moge do tego miejsca dotrzec.Ale jestem uspokojoy informacja ze mierz to szbkosc kola i to mnie przekonuje.A tak nawiasem to musze stwierdzic ze dla mnie to forum i zyczliwosc Kolegow jes FANTASTYCZNA.Dziekuje :clap:
Opublikowano

Nie możesz załączyć INIT?To moze masz opony zwykłe?Bo powinno się załączać INIT bez problemu (po przytrzymaniu wciśniętego przycisku przez kilka sekund).

MIKE

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Ten system nie ma nic wspolnego z kolami czy oponami.

Korzysta z czujnikow ABSu i trakcji...

I wykrywa tylko roznice predkosci obrotowej kol jednej osi

po znacznej lub calkowitej utracie powietrza. Pisze znacznej,

bo u mnie przy roznicy 0,2-0,3 atm nic nie pokazywal.

A pamietam ze ktos na forum pisal, ze przy 0,5 sygnalizowal.

Jak sie przebije dwie opony naraz to ide o zaklad, ze nic nie

pokaze... :mrgreen:

Podsumowujac, nalezy traktowac ten system jako wskaznik

utraty powietrza, a nie kontroli cisnienia w oponach.

 

A z inicjacja systemu jest glupio, bo sam :oops: za pierwszym

razem stracilem sporo czasu, zanim doczytalem ze trzeba ten guzik

trzymac kilka sekund az sie kwadracik pojawi...

Pozdroofka

TT

Opublikowano

Trotom,ma z kołami tyle swpólnego,że musisz miec oguminie typu RUN FLAT,z innymi laczkami system nie będzie współdziałać.

W instrukcji faktycznie wskazuja,ze nie pokaże system NAGŁEJ utraty ciśnienia a "tylko" powolna utratę powietrza.

I faktycznie-jak w górach przebiłem opone i auto stało 2 dni to po uruchomieniu go nic mnie nie powiadomiło o kapciu.Zorientowałem się bo auto było niesterowne i optycznie opona wyglądała na przebitą.

Za to jak wymieniłem opony to po 5 dniach czujnik mi zasygnalizował awarie (myslałem,że to jakiś błąd czujnika bo opony nówki nierdzewki)-okazało sie,że złapałem byczego gwoździa, który wszedł aż po łebek w opone-więc korkował nieco ulatujące powietrze.Niemniej ulatywało,tyle ze wolno- i system się sprawdził :cool2:

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Mikołaj, bedzie działać z wszystkimi oponami. Mogę się założyć!!! :lol:

Numer polaga na tym, że na zwykłej oponie sam wczesniej poczujesz

że masz kapcia... A wprowadzili go dlatego, że co niektórzy kierowcy

na RunFlatach nie zauważyliby, że nie mają powietrza, co skończyłoby się

zniszczeniem opny...

Sam znam takich dwóch... :duh:

Pozdroofka

TT

Opublikowano
Mówisz,ze róznica to tylko gruba guma i nic poza tym?zadnej innej róznicy która dostosowywałaby opone do tego sysytemu?

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

System działa na każdej oponie ,natomiast jest dlatego jak kolega mówi nie jedna blondynka jechałaby dalej i mogłoby się to skonczyć np:

utratą sterowności przy dużej prędkości (droga szybkiego ruchu lub autostrada) lub zniszczeniem całkowitym opony,

Opona RunFlat ma wzmocnienia w ściankach bocznych i prawie wogóle się nie ugina ,ale ja odrazu zmieniłem na zwykłe ponieważ na naszych drogach to odbiera przyjemność z jazdy strasznie twardo!! a druga sprawa są dosyć głośne przy hamowaniu.

 

Nie polecam opon typu RunFlat ale każdy ma prawo uważać co chce:))

Opublikowano

A napisz jak z trakcja po w miare rownych drogach, np kretych?

Duza roznica w stosunku do RunFlatow?

 

Fakt, na dziurach albo łatach trzesie troche, ale nie za bardzo.

A warto to "odcierpiec" za np. smiganie po zakretach...

Polecam przejazd w dobra pogode z Lwówka do Jeleniej Góry...

albo odwrotnie... Fajnie widać jak samochody z tylu za kazdym

zakretem sa coraz dalej... :lol:

Pozdroofka

TT

Opublikowano
Trotom-a nie wystarczy przejażdżka ze Szczecinka drogą krajbrazowa na Kołobrzeg? ;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Jak przejeżdżam przez Szczecinek to jest już na końcu miasta odbicie w lewo,tyle że ona dochodzi chyba do Kołobrzegu. To jest taka turystyczna,przez Połczyn Zdrój chyba (nie pamietam a mapy nie chce mi się szukac teraz,przy okazji zerknę).Droga w każdym bądź razie wije się między jeziorami,po górkach i mam masę zakrętów.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.