Skocz do zawartości

Mam pytanie czy w E39 540i DSC było montowane seryjnie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ASC to jest kontrola trakcji a DSC to inna nazwa ESP w BMW tak ?

Z tego co rozumię z odpowiedzi to ASC było montowane w każdym modelu seryjnie ? Czy tylko w 540i ?

A DSC było opcją dodatkową tak ?

Mówimy o modelach sprzed liftu.

Opublikowano

ASC było nie tylko w 540i

A DSC utwardza Ci zawieszenie

Opublikowano

Mam oryginalny niemiecki "prospekt" E39 z 1999 roku i zgodnie z tabelką wszystkie E39 miały seryjnie ASC+T.

Jeśli chodzi o DSC to były seryjnie montowane w 535i i 540i.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Dobra bo już się zgubiłem.

Sprawa dotyczy modeli 96-00 czyli przed liftem.Interesują mnie modele z lat 96,97 ale to racze nie robi różnicy bo w tych 98,99 pewnie było to samo.Chyba że się mylę to mnie poprawcie.

I teraz tak.

Wszystkie E39 miały ASC+T niezależnie od wersji silnikowej tak ?

Teraz proszę mi wyjaśnić co to jest to ASC+T ? To jest to samo co ASC ? Cyba nie,więc czym się różnią.Jest to system który tylko hamuje tylne koła i zdejmuje moc z silnika czy ma również wpływ na koła przednie ? Ma on wpływ na przepustnice aby zapobiec zarzuceniu tyłu czy nie ?

Chodzi mi o to czy jest to coś jak ESP czy zwykła kontrola trakcji.

Bo wynika z tego co piszecie że DSC utwardza po prostu zawieszenie więc z ESP nie ma nic wspólnego.A może jest tak że DSC to rozwinięcie ASC i w przeciwieństwie do niego może przyhamowywać również koła przednie,czyli jak ESP ?

 

Sorry ale się zgubiłem ....

 

EDIT:

Takie coś znalazłem:

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/dsc.htm

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/asct.htm

 

Tu piszą:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4324

 

Wedle tych infromacji ASC ogranicza moc silnika; ASC+T dodatkowo przyhamowywuje tylne koła,DSC dodatkowo przychamowywuje przednie koła czyli ESP w BMW to DSC.

 

Jeszcze jedna informacja:

ASC+T is available as standard equipment in all '97 BMW models with a capacity of 2.8 litres or more and as an option in all BMW four cylinder models

 

Czyli wynika że w 96 była to opcja a w 97 seria od 2.8

 

Ktoś wie jak się ma sprawa z DSC ? Pisaliście że od 535i było w serii.Od którego rocznika ? Czy może od samego początku.Lecz skoro piszą że ASC+T było w serii od 97 od 2.8 to wątpię żeby DSC było standartem.

 

Kurna masło maślane ...

 

Dlaczego auto powinno mieć DSC (ESP):

http://pl.youtube.com/watch?v=K3m24bjkfg0&feature=related

 

http://pl.youtube.com/watch?v=T9Y6z7cXxEE&feature=related

Opublikowano
Dobra bo już się zgubiłem.

Sprawa dotyczy modeli 96-00 czyli przed liftem.Interesują mnie modele z lat 96,97 ale to racze nie robi różnicy bo w tych 98,99 pewnie było to samo.Chyba że się mylę to mnie poprawcie.

 

Jeśli w 1999 było to samo co wcześniej to masz odpowiedź powyżej...

 

I teraz tak.Wszystkie E39 miały ASC+T niezależnie od wersji silnikowej tak ?

 

Ano tak...

 

Teraz proszę mi wyjaśnić co to jest to ASC+T ? To jest to samo co ASC ?

 

Nie to samo... ASC ogranicza możliwość buksowania kół poprzez przymknięcie przepustnicy, natomiast ASC+T dodatkowo jeśli samo przymknięcie przepustnicy nie skutkuje tak jak powinno ma możliwość przyhamowania tego koła tylnej osi, które obraca się z większą prędkością niż pozostałe. Jednocześnie jeśli jest ASC+T to na przycisku masz napisane tylko ASC. Różnica w systemach realizowana jest poprzez rozbudowanie pompy ABS, która poza możliwością "odpompowania" ciśnienia w obwodzie danego koła ma również możliwość "dopompowania" ciśnienia do obwodu tego koła tylnej (i tylko tylnej!!!) osi, które obraca się z większą prędkością obrotową niż pozostałe. Zapewne pompa w przypadku ASC+T ma dodatkowe sekcje/przewody ale nie wnikałem w to. Zrób fotkę Twojej pompy to porównamy.

 

Cyba nie,więc czym się różnią.Jest to system który tylko hamuje tylne koła i zdejmuje moc z silnika czy ma również wpływ na koła przednie ? Ma on wpływ na przepustnice aby zapobiec zarzuceniu tyłu czy nie ?

 

Na koła przednie nie ma żadnego wpływu, przednie obejmuje dopiero DSC...

 

Chodzi mi o to czy jest to coś jak ESP czy zwykła kontrola trakcji. Bo wynika z tego co piszecie że DSC utwardza po prostu zawieszenie więc z ESP nie ma nic wspólnego.A może jest tak że DSC to rozwinięcie ASC i w przeciwieństwie do niego może przyhamowywać również koła przednie,czyli jak ESP ?

 

DSC = ESP, ASC = ASR=kontrola trakcji, ASC+T="wypasiony" ASR

 

DSC to właśnie rozwinięcie ASC/ASC+T, które uwzględnia również koła przedniej osi.

 

EDIT:

Takie coś znalazłem:

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/dsc.htm

http://www.usautoparts.net/bmw/technology/asct.htm

 

Tu piszą:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4324

 

Wedle tych infromacji ASC ogranicza moc silnika; ASC+T dodatkowo przyhamowywuje tylne koła,DSC dodatkowo przychamowywuje przednie koła czyli ESP w BMW to DSC.

 

No właśnie tak...

 

Jeszcze jedna informacja:

ASC+T is available as standard equipment in all '97 BMW models with a capacity of 2.8 litres or more and as an option in all BMW four cylinder models.

Czyli wynika że w 96 była to opcja a w 97 seria od 2.8

 

Ja tez tą informację znalazłem, ale to może zależeć od rynku docelowego, więc się za bardzo nie sugeruj.

 

 

Ktoś wie jak się ma sprawa z DSC ? Pisaliście że od 535i było w serii.Od którego rocznika ? Czy może od samego początku.Lecz skoro piszą że ASC+T było w serii od 97 od 2.8 to wątpię żeby DSC było standartem.

 

Popytaj na forum, może ktoś ma "prospekt" z wcześniejszych lat. W moim z 1999 tak jak Ci podałem od 535i DSC było standardem.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.