Skocz do zawartości

m50 maksymalna moc i moment obrotowy a zmiana biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Krotko i na temat.

Dla tego silnika max moment obrotowy to 4700

Maksymalna moc jest przy 6000, wiec w ktorym momencie najlepiej zmienic bieg, chcac uzyskac najwieksza moc, 4700 czy zylowac az do 6?

Chodzi o znajome odczucie wgniatania w fotel... dzisiaj sie bawilem na krotkich odcinkach, i w sumie mam watpliwosci... czy po prostu trzeba wyczuc samemu?

Jesli ktos posiada jakies wykresy z hamowni dla m50 i przelozenia biegow, to mile widziane :mrgreen:

Pozdrawiam
Opublikowano
Znajome uczucie wgniatania w fotel to skutek siły napędowej/momentu napędowego. On - jak napisałeś - ma swoje maksimum przy 4700 obr/min. Jak zmienisz bieg przy 4700 obr/min, to na wyższym biegu silnik będzie miał mniejsze obroty i mniejszy moment. Stąd musisz podciągnąć trochę wyżej tak aby po zmianie na wyższy bieg trafić w okolice 4700 obr/min. Mam gdzieś wykresy z hamowni ale nie powiem Ci dokładnie jakiego silnika, a chodziło o porównanie mocy i momentu przy zasilaniu gazem i benzyną...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Dzis znowu probowalem go troche wyczuc, i na zadnym z biegow, po zmianie, nie trafiam nawet na okolice 4700, (rowniez jak zyluje do 6000rpm) zazwyczaj jest to okolica 4000... tak wiec nie wiem, jak lepiej, zeby szybciej przyspieszal...
Pozdrawiam
Opublikowano

spróbuj to zrobic jak moj automat.

zmieniaj biegi tuz przed odcięciem i jest wypasik :dance:

 

a jak chcesz poznac przy jakich obrotach trafic w "moment"

to trzymaj ma 3 biegu 4700 i wbij 2 bieg i juz wszystko jasne.

zrobisz mala poprawka i bedzie git. :cool2:

Opublikowano
spróbuj to zrobic jak moj automat.

zmieniaj biegi tuz przed odcięciem i jest wypasik :dance:

 

a jak chcesz poznac przy jakich obrotach trafic w "moment"

to trzymaj ma 3 biegu 4700 i wbij 2 bieg i juz wszystko jasne.

zrobisz mala poprawka i bedzie git. :cool2:

 

Czyli jak sie nie da normalnie, to trzeba od tyłka strony próbować :mrgreen:

 

Poza tym nie musisz przecież trafiać dokładnie w 4700, bo jakby tak było to krzywa momentu po przekroczeniu 4700 zaczyna opadać. Nie wiem jak jest w przypadku Twojego silnika, zresztą mojego też, ale już pewno od około 4000 masz dostępne 90% wartości momentu maksymalnego i jak tam się wstrzelisz i przyspieszasz, to po chwili masz 4700 i maks moment.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
spróbuj to zrobic jak moj automat.

zmieniaj biegi tuz przed odcięciem i jest wypasik :dance:

 

a jak chcesz poznac przy jakich obrotach trafic w "moment"

to trzymaj ma 3 biegu 4700 i wbij 2 bieg i juz wszystko jasne.

zrobisz mala poprawka i bedzie git. :cool2:

 

Na gazie nie mam odciecia, stad te pytanie ;)

Pozdrawiam
Opublikowano
w 2.0 nie ma zbyt wielkiego efektu wgniatania w fotel niestety, ja swoją kręce na 2 biegu do 6 cos, i wtedy wstrzelam sie w granice 4300 - 4400, dużo zależy od szybkości manewrowania wajchął :mrgreen:
Opublikowano

co tu pisać o obrotach kiedy zmieniać kiedy nie

Nie masz odcinki to nie wkręcaj w te granice żeby nie przekręcić silnika

Jeden zmienia biegi szybko inny wolno , każdy z nas jeździ inaczej

max moc jest przy 5900 (głowy nie dam uciąć ale na 95% tak jest )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.