Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Tak jak w temacie interesuja mnie takie tarcze do BMW E46 320d 2004r. Posiadam 18" felgi szprychowe, za korymi widac marne seryjne tarcze i chcialbym je zmienic na wlasnie takie, ktore maja dobra renome. Mozecie cos poradzic? Dzieki za info.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Coś cena niska jak na tarcze :| ostatnio widziałem oryginał BMw w cenie 350zł za sztuke, które sa lepsze czy kupić takowy oryginał czy nacinane. Pewnie przy nacinanych trzeba zmienic klocki na specjalne jakies, co trzeba wymienić konkretnie, czy wystarczy włożyć takie nacinane na standardowe zaciski itp
Opublikowano
nacinane są głośniejsze i szybciej jedza klocki. przy normalnym ulicznym użytkowaniu auta kompletnie nic nie dają, zmniejszają tylko powierzchnie styku klocka z tarczą przez co hamują nawet gorzej niż seryjne. A bajki o tym, ze są lepsze bo chłodniejsze itp mozna schowac do szafy, gdyż w warunkach ulicznych jest to pomijalne.
Opublikowano
Dzieki za informacje, zdementowałeś plotki o tarczach i napewno nie założę, ostatnio widziałem jedną tarcze oryginał bmw za ponad trzy stówki czy warto coś takiego kupić czy lepiej jakies ATF-y słyszałem ze sie gną itp
Opublikowano
nacinane są głośniejsze i szybciej jedza klocki. przy normalnym ulicznym użytkowaniu auta kompletnie nic nie dają, zmniejszają tylko powierzchnie styku klocka z tarczą przez co hamują nawet gorzej niż seryjne. A bajki o tym, ze są lepsze bo chłodniejsze itp mozna schowac do szafy, gdyż w warunkach ulicznych jest to pomijalne.

 

musisz trochę poczytać. Nawiercana lub nacinana tarcza lepiej hamuje i szybciej odprowadza ciepło przez co nie krzywią się tak. Fakt, szybciej zjada klocki (minimalnie).

Opublikowano
nacinane są głośniejsze i szybciej jedza klocki. przy normalnym ulicznym użytkowaniu auta kompletnie nic nie dają, zmniejszają tylko powierzchnie styku klocka z tarczą przez co hamują nawet gorzej niż seryjne. A bajki o tym, ze są lepsze bo chłodniejsze itp mozna schowac do szafy, gdyż w warunkach ulicznych jest to pomijalne.

 

musisz trochę poczytać. Nawiercana lub nacinana tarcza lepiej hamuje i szybciej odprowadza ciepło przez co nie krzywią się tak. Fakt, szybciej zjada klocki (minimalnie).

 

Masz tak zwaną częściową rację. W ruchu miejskim liczy się powierzchnia trąca klocka o tarczę. W ruchu miejskim normalna tarcza nie ma jak się przegrzać, gdyż nie jest używana hart korowo. Zabiegi typo nacinanie i nawiercanie tylko pogarszają hamowanie bo zmienia się powierzchnia trąca.

 

Tarcze nacinane i nawiercane mają sens tylko jesli auto jest używane na torze, wtedy faktycznie takie tarcze coś dają, gdyż wtedy sa zupełnie inne przeciażenia. Sadze, że 99% użytkowników tego forum w codziennej jezdzie nie używa tak swoich hamulców, żeby aż je zagrzać. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.