Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

i trzech ludzi do pomocy haha

 

ale tak na poważnie co blokady to blokady i nie zastąpi ich nic zwłaszcza gdy motorek siedzi w autku

 

no ale blokady nie należą do najtańszych wiec można bez problemu zrobić coś podobnego,koszt nie wielki a ułatwią życie

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja akurat ustawiałem po zainstalowaniu silnika i powiem że dostęp idealny, jedynie do napinacza hydraulicznego troszkę niewygodnie podejść ale ogólnie pełen luzik i do tego samemu.

Zrobię jakiegoś manuala, na dawcy i zapodam na forum.

Opublikowano

tylko ze ty masz E38 a ja E32 a tam już nie ma tyle miejsca z tylu

 

jak przyjdą blokady to zorbie zdjecia

Opublikowano

Witam,

 

Histori ciag dalszy, po wyjeciu silnika z auta i jego rozbiorce na czesci pierwsze, okazalo sie, ze pierscionki - dwa ostatnie sie troche zapiekly z mojej wlasnej winy, w pospiechu i duzym zmeczeniu - ponad 30 godzin za kolkiem non stop, na serwisie na autostradce kupilem olej - Shell 10w40, ale niestety do Diesla i sie pierscionki przypiekly. Na tlokach nie ma progow, glowice do obroki poszly, zaworki tez, wszystkie nowe gumki i uszczelniacze, pomierzyli srednice cylindrow - minimalne zuzycie, silnik ogolnie bardzo zdrowy, piersciokow nie dotykamy, jedynie co to ten Shell zrobil mi sporo nagaru, wiec wszystko do mycia. Skaldamy motorek do kupy znowu i bedzie ok!

 

Pytanie mam odnosnie tego separatorka olejowego a kokretnie zaworka co siedzi pod rozrzadem, czy powinien otwierac sie w jedna czy w dwie strony??? Dmuchali w niego i otwiera sie u mnie w dwie strony???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Nie składał bym tego bez wymiany pierścieni,,,

szkoda roboty,,

Pierścienie nie są drogie, i nie muszą być orginalne

Jeśli się zapiekły to napewno je przytarło z którejś strony i trzymać już nie będą,,,,

A może jakiś rok temu autko zostało przygrzane nieco za mocno to pierścienie choć nie wyglądają na zużyte niestety tracą swoje właściwości sprężynujące i za słabo dociskają do gładzi a co za tym idzie puszczają olej,,,

Gdybyś wiedział wcześniej to godzinka pracy w motopłukaczu mogła by rozwiązać problem :D

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

no pewnie wymieniaj pierścionki i panewki i sie nie zastanawiaj to są podstawowe rzeczy które sie wymienia przy remoncie albo rozbiórce

 

a po za tym nie możesz wymienić tylko dwóch :!:

 

wymieniaj wszystkie

Opublikowano

Dalem to obejrzec ludziom od precyzyjnych robotek, pomierzyli wszystko, zwazyli i stwierdzili, ze te pierscienie spokojnie moga zostac, w sumie rozebralismy to na "goraco" w momencie gdy sie to zaczelo dziac - dzialo, mowia, ze pierscienie sa ok. Co do przegrzania, to wtedy wskzowaka nie zdazyla wejsc na czerwone pole, wiec to raczej nie mailo wplywu. Zamowilem nowe w BMW, mam 40% upustu, ale nawet po upustach to komplet wychodzi ponad 2000PLN, auto zarabia kase, wiec jak zakladac to tylko oryginal, ale mowia, ze nie ma potrzeby i, ze bedzie chodzic, a znajac ich to pracuja tylko na oryginalnych czesciach i tylko wtedy gwarancje daja, a mi bez wymiany tez ja dadza, wiec ich decyzja i ruch.

 

Zastanawiam sie rowniez, na jaki pelen syntetyk przejsc ponownie?? Oczywiscie tylko Castrol, ale jaki?? 5w30 czy 10W60?? Castrol zaleca 10w60 do M60. Macie jakies doswiadczenia z tym 10w60?? Jest to z tego co mi ojciec tlumaczyl, syntetyk z rozszerzonymi temperaturami, ale nie wiem co zalc??

 

PS: Nie wiecie po co sa na kolach od rozrzadu znaczniki??? Czy sa po to, zeby z czasem rozrzad podregulowac???? I co z tym zaworkiem od separatora olejowego??

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Panowie pomoczylismy te pierscienie troche i jednak wymieniamy je, oczywiscie wszystkie.

 

Macie jakis opis co do ustawienia tego rozrzadu, co do czego i z czym, zeby ego nie rozbierac dwa razy??? Jakies podstawowe wskzowki, kolega nie ustawial wczesniej rozrzadu w M60, wiec che jakies podstawowe dane wyjsciowe????

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

a nie mówiłem

nie kupuj oryginalnych spokojnie możesz założyć zamienniki jakieś dobrej firmy

 

proponuje załatwić blokady

bo ja swój już poprawiłem i stwierdzam ze bez blokad nie da sie tego na cycuś ustawić

 

blokujesz wal na kole zamachowym pod silnikiem

walki ustawiasz na blokady, można je ustawić tylko w dwóch pozycjach a prawidłowa jest napisami do góry,czyli na każdym walku z tylu pisze E i A a strzałki na kolach maja być ustawione centralnie do góry

Opublikowano

Wielkie dzieki,

 

Zalozylem juz nowe pierscionki. Koledzy od precyzyjnej mechchaniki podpowiedzieli, ze w kazdy pierscien ma swoja twardosc, ktora jest dopasaowana do twardosci materialu, z ktorego sa tuleje i, ze w tym przypadku zamienniki nie wchodza w gre. Mam oryginaly wiec powinno byc ok.

 

Dzieki za ta podpowiedzi odnosnie ustawienia rozrzadu. Bede dalej na bierzoca informowal o przebiegu dzialan.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Misio,

 

Sliczne dzieki za te dane, jak mozesz powiedz mi jeszce jedno:

 

W zwiazku z tym, ze obie glowice splanowalismy, to napewno to wszystko sie poprzestawia - jak ustawic walki wzgledem siebie i czy robic to za pomoca normlanej suwmiarki??? Tlumczylem te opisy co mi dales, ale powiedz mi to w prostym jezyku jak mozesz???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

najlepiej żebyś skombinował blokady ale jeśli nie ma szans na takie cudeńka to ustawiasz walki względem siebie suwmiarką jak najdokładniej,mierzysz miedzy tymi gładkimi płaszczyznami z tyłu walków.

ustawia sie to w wyjściu roboczym czyli z wszystkimi napiętymi łańcuszkami

Opublikowano

Wałki oznaczone są na końcach numerkami i literami (E1-4, A1-4). Na drugiej głowicy (E5-8,A5-8) Wałek A jest wałkiem wydechowym, wałek E wałkiem ssącym. Pospinaj rozrząd, pozakładaj ślizgacze zamontuj napinacz, dokręć momentem 30Nm. Wał korbowy musi być zablokowany w pozycji serwisowej, czyli blokujesz np. wiertłem przez blok i koło zamachowe na dole silnika za miską olejową pod konwerterem. Na kole pasowym jest fabryczny znak OT i mała kreseczka, musi się pokrywać z kreseczką i znaczkiem OT na dolnej osłonie rozrządu. Tak ponapinany rozrząd zacznij ustawiać. Czyli, jak już wspomniałem na końcach wałków są oznaczenia, muszą być ustawione pionowo do góry (równolegle do płaszczyzny głowicy), w połowie wałków są płaskie powierzchnie (oszlifowane) są w nich ponawiercane otworki (nieprzelotowe). Powierzchnie te muszą być pionowo do góry. A teraz suwmiarka do ręki, ze względu iż suwmiarka ma idealnie gładkie powierzchnie suwne, jest mała i poręczna nadaje się idealnie do takiej zabawy. Połóż suwmiarkę jednocześnie na obu wałkach (płaskich powierzchniach) i skoryguj szczeliny między wałkami a suwmiarką jak obie powierzchnie wałków przylegają idealnie do suwmiarki, to znaczy że wałki są w pozycji serwisowej. Pierwsze krzywki z wałków ssącego i wydechowego muszą być zwrócone do siebie pod kątem 60 stopni. Identycznie postępujesz z wałkami na głowicy 5-8. tyle że tam niema kąta 60 stopni. Jak uda ci się poustawiać i pospinać jak powinno zakręć kluczem (niepamiętam numeru) srubę wkręcaną w wał korbowy, od strony koła pasowego, w prawo stojąc przed autem. Jak zrobisz ręcznie kilka obrotów (bez świec) będzie łatwiej. Ustaw w pozycję serwisową i sprawdź czy rozrząd zestawił się jak powinien. Niekręć na siłę poczujesz jak poczujesz opór odpuść bo trafi zawory i sprawdź ponownie czy napewno wszystko poprawnie ustawione.

Na wałku ssącym E1-4, jest tarcza czujnika wałka. Musi być odpowiednioustawiona niewiem jak wytłumaczyć dlatego podsyłam zdjęcie.

Na emaila wysłałem ci narazie jedną fotkę ustawienia tarczy czujnika wałka rozrządu. Na zdjęciu masz rozrząd w pozycji serwisowej(niestety słabo widać) ale tarcza jest widoczna.

Ps.. Jeśli coś źle napisałem to poprawcie mnie.

Service manual ustawiania jest w fazie produkcji.

Ale ja wylewny jestem:D

Opublikowano

Panowie,

 

Wielkie poklony za te wypracowania!! Jutro sie bierzemy sie do roboty, bede informowal co i jak!!!

:cool2:

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam Ponownie,

 

Rozmawialem przed chwila z moim kolega, ktory reanimuje auto i co sie okazalo, ze on dokladnie pomierzyl tez rozrzad przy rozbiorce i miedzy innymi przykladal suwmiarke do tych plaszczyn na walkach o, ktorych Adam wpsomnial i niestety roznica byla dosc znaczna i to go troche zbilo z tropu. Wniosek jeden- wyciagnal sie lancuszek troche + zuzycie kol i rozrzad byl przestawiony, a z tego co widac nikt, nigdy wczesniej tego nie regolowal.

 

Jaki olej proponujecie zalac??? Wymienilem wszystkie uszczelniacze i elementy gumowe, wiec co znowu wracamy na pelen-syntetyk??

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Ja po identycznym remoncie zalałem Castola edge 10w60. Jak narazie elegancko.

Powodzenia w składaniu. Ja pomyliłem kostki przepustnicy i ASC są identyczne prawie, i troszkę się wystraszyłem ale po ponownych oględzinach naprawiłem błąd. I odpaliła z pierwszego.

Opublikowano
a ja proponuje wymienić to nie jest majątek a ma bardzo duży wpływ na prace silnika i ciśnienie oleju
Opublikowano

Witam,

 

Na zmiane ich juz za pozno - dol zlozony zostal wczoraj.

Moj mechanior powiedzial mi to samo - powkladamy je tak jak byly, tylko teraz pytanie odnosnie oleju??

 

Po dokladnych ogledzinach tych panewek, nie stwierdzil jakiegos nierownomirnego czy nadmiernego zuzycia - wszystkie zuzyte sa w tym samym stopniu, nie ma na nich zadnych niepokojacych zmian wygladaja bardzo dobrze, bez zadnych najmniejszych przytarc lub rys itp.

 

Co zalac jej???

 

Wczescniej to byl 10w40 Magnatec.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.