Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie od jakiegos czasu auto rano przy rozruchu na zimno ( w 90% przypadkow) puszcza smuge siwego dymu - spalony olej. Ma rowniez problem z odpaleniem, gdyz olej splywa po swicach, wiec musi go najpierw przepalic.

 

Zastanawia mnie skad i dlaczego olej dostaje sie na swiece i do cylindrow????? Wykluczam mozliwosc brania oleju dolem ( pierscienie sa na 100% ok).

 

25000km przy przebiegu 205-210000km temu - czyli standardowo, zmienialem separtor olejowy. Objawy przed jego wymianal byly wowczas identyczne, czyli z rana przy rozruchu siwy dym, problem z odpaleniem, gubila olej. Po jego zmianie wszystko wrocilo do normy. Dzisiaj znowu identyczne objawy - siwy dym, problem z roruchem na zimno, gubi olej.

 

Co o tym sadzicie??? Uszczelniacze zaworowe puscily czy moze, ten separtor cos nie tak przypasil???

 

Dzieki za odp.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tak myślałem ale nigdy nie wiadomo co Ktoś ma na myśli. Więc, czy gdy motor (chodzi) jest nie normalnie zasysany korek wlewu oleju, porostu po odkręceniu nie łatwo go unieść ku górze? To typowy objaw zepsutej membramy
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Marek, normlanie przy sprawnym motorze, tez korek jest ciezko zdjac, bo przeciez tam wystepuje duze ssanie, wiec jak to tutaj rozroznic???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
hmmm siwy dym to jest od pary wodnej i od bogatej (niedopalonej) mieszanki, od oleju jest niebieski dym. Jak nie możesz odpalić to jest to problem z zapłonem albo z mieszanką, a dym to efekt uboczny problemu ze spaleniem mieszanki. Wiem bo sam tak mam w moim E32 i nie mogę dojść czym to jest spowodowane.
Opublikowano
Jest jeszcze sposób z zatkaniem dziurki palcem tam z tyłu za kolektorem w tej membramie ona wtedy tak pierdzi śmieszniem ale ciężko tam palca wsadzić, zatkać tą dziurke, Z tym ,że ja mam rączke ginekologiczke w trzech miejscach sie zgina i na końcu palca oko :D. Taki właśnie musi być wspólczesny mechanik.
BMW sie nie psuje
Opublikowano

Marek,

 

Odkrecalem korek i raczej mozna go podniesc bez problemu podczas pracy motoru, jest wyczuwalne ssanie, ale raczej jest ono normalne w granicach normy i nie trzeba uzywac duzej sily.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Hmm. Ale skoro ostatnio wymieniałeś membrame i pompgło to pewnie i tym razem pomoże lecz sprawdź jeszcze szczelność tego całego dekla niekiedy też sie lubi rozszczelnić
BMW sie nie psuje
Opublikowano

Ok,

A co z tymi uszczelniaczami zaworowymi??? To nie one moga byc tutaj tez problemem???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Tak nagle by je trafiło. coś mi sie nie chce wierzyć, chyba,że go przegrzałeś.Objaw gumek na zaworach to przy porannym odpale siwy dym puźniej już nic
BMW sie nie psuje
Opublikowano
I tak tez to wyglada, rano dymek, pozniej nic. Musz sie za to wziasc. Dzieki za odp.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Zdjalem wczoraj membrane i w kolektorze ssacym stoi mnostwo oleju!!!!

 

Pytanie mam jedno, jak on sie tam dostaje i czy jest jakas inna mozliwosc poza ta, ze membrana jest uszkodzona, bo samochod z dnia na dzien pije ten olej coraz mocniej i mocniej - teraz 1litr na 500km!!!, z rana problem z odpaleniem, chmura dymu. Te wszystkie, identyczne objawy mialem rok wczesniej, tuz przed wymianal tej membrany i wtedy to zalatwilo sprawe, ale czy jest jakas inna mozliwosc, poza ta membrana????

 

Dzieki.

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam,

 

Patrzac na silnik od przodu, po lewej stronie tuz na koncu kolektora ssacego = czyli przy membranie jest jedna z tych cienkich rurek, ktora wchodzi wlasnie do tej platikowej obudowy membrany, a wychodzi z tej grubszej stalowej rury, ktora zakonczona jest chyba jakim zaworem. Otoz na koncu tej stalowej grubszej rury, wlasnie na tym zaworze i w srodku tej cienkiej rurki, ktora wchodzi do obudowy membrany znalazlem olej.

 

1. Jak on sie tam mogl znalezc??

2. Czy mozna jakos spradzwic mebrame ( gumke) bez konicznosci niszczenia tej platikowej obudowy??

3. Jeden z kolegow zasugerowal, ze przyczyna obenosci tego oleju w kolektorze ssacym moze, byc nastepujacy element numer 1, widoczny na ponizszym linku:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF61&mospid=47516&btnr=11_1291&hg=11&fg=15

 

Czy wiecie, gdzie szukac elementu nr 1c???

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
ta gruba rurka to listwa zasilania paliwem a ten zawór na końcu to regulator ciśnienia paliwa który jest sterowany podciśnieniem czyli przez ta cienka rurkę , a olej moze sie tam dostać tylko od membrany
Opublikowano

Misio,

 

Wczoraj, ogladalem to wszystko dokladnie - i dokladnie te elementy, pokrywaja sie z tym co napisales!!!

 

Sumujac wszystko, czy obstawiasz membrane czy raczej ten separtor olejowy z linka, ktory mi podales??

 

Rozebralem membrane - gumka wyglada ok, trzyma cisnienie, pracuje, nie ma sladu najmnieszej dziurki. Zalozylem wszystko z powrotem, zalozylem na kolektor, odpalilem autko i zatkalem ta mala dziurke w obudowie membrany, pojawil sie tylko gwizd cisnienia - ssania.

Sam nie wiem jak za to sie zabrac???

 

Co bys zrobil na moim miejscu dalej??

 

Serdeczne dzieki.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

czyli membrana jest ok

 

ta cześć na rysunku to zaworek albo inaczej separator oleju

jak zamawiałem membranę to w serwisie sie pomylili i mi to zamówili,ale to zamieniłem

 

nie powiem ci jak to działa bo tego nie rozbierałem ale myślę ze jest to wstępny zaworek który ma oddzielić olej od sprężonego powietrza w skrzyni korbowej

 

jak ściągałem kolektor ssący to widziałem ze on sie znajduje pod pokrywa rozrządu

 

trzeba by było znaleźć kogoś kto rozbierał łańcuszek , powinien wiedzieć jak to dokładnie wygląda

 

a jak dawno temu wymieniałeś membranę?

Opublikowano

Hej,

 

Membrame zmienialem rok temu.

 

Mowisz, ze zmieniales u siebie ten separator i nie obedzie sie bez rozpiecia lancuszka rozrzadu????

 

Chyba wstawie auto do warsztatu w takim razie, bo to juz troszke powazniejszy zabieg, ale ciakawi mnie jeszcze jedna rzecz- na tej obudowie membramki - na tej okraglej czesci, jest taka dziurka i wlasnie ja zatkalem i wtedy pojawil sie ten gwizd. Sprawdzales moze u siebie jak to sie zachowuj po zatkaniu tej dziurki??? Jakby tu na 100% byc pewnym,ze membrana jest sprawana??? Wygladala bez zarzutu, mozna bylo ja odciagnac cala od tej platikowej obudowy, odchodzila rownomiernie, zasysajac powietrze itd. Jednak byly na niej slady oleju wewnatrz i slady oleju zarowno na tej rurce podcisnienia wychodzacej na zawor cisnienia listwy wtryskowej, na samymy zaworze i rowniez w srodku tej rurki laczacej membrame z tym separatorem oleju.

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

niee nie wymieniałem go tylko w serwisie sie pomylili i zamieniłem go na membranę

 

 

to źle jak ci odchodzi od plastiku, bo ona na brzegach jest z nim sklejona

 

to trzeba to zrobić inaczej, jeszcze raz ja wymienić 130zl to nie jest jakaś duża kwota tylko kup ja w serwisie BMW ja tyle zapłaciłem miesiąc temu

 

musimy mieć pewność na sto procent ze jest sprawna, bo dostanie sie do łańcucha to już będą większe koszty zwłaszcza na warsztacie

 

a przypuszczam ze jak pojedziesz do mechanika to wymyśli jakieś cuda i rozbierze pół silnika

 

jak to nie pomorze to będziemy myśleć dalej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.