Skocz do zawartości

Wybór modelu i silnika


kumod

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie na forum BMW. 2 dni temu sprzedałem swój samochód opel calibra i teraz jestem zdecydowany na BMW e36 coupe. Trochę poczytałem i pooglądałem na allegro i widzę że trawić zadbany egzemplarz w modelu 320 lecz wolałbym 325 w granicach 14 tyś zł to ciężka sprawa. Mało jest tzw. igiełek a jak "podobno" są to na drugim końcu polski. Mam do was kilka pytań mianowicie:

- czym sie różnią silniki Vanos od normalnych mowa o R-6 i jak je rozpoznawać??

-jak powinien wyglądać oryginalnie M Pakiet??

- o co chodzi z nowszymi i starszymi nerkami??

- czy są różne modele silników 2.5 i 2.0 na przełomie roczników w e 36??

- czy są lepsze i gorsze??

- i czy jest możliwe kupienie zadbanego egzemplarzu do 14 tyś??

 

Pozdrawiam wszystkich fanów marki BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O miło obaczyć kolege z CG tutaj :P Siemasz kumod :twisted:

Vanos to taki system coś jak hondowy Vtec czyli ragulowany czas otwarcia zaworów :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-Pakiet to z zewnątrz:

- zderzaki przód/tył.

- progi.

- szerokie boczne listwy.

- lusterka.

Chyba jeszcze o czymś zapomniałem :mrgreen:

 

Vanos to system zmiennych faz rozrządu. Dzięki temu silnik osiąga max moment obr na niższych obrotach i jest elastyczniejszy.

 

Tu masz link do auta z vanosem:

http://moto.allegro.pl/item329780935_bmw_320i_cabrio.html

 

A tu bez:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4704256

 

To taka "bańka" na samym przodzie silnika zaraz za chłodnicą.

 

Nowsze nerki wyszły po lifcie czyli jakoś w 96r.

 

Stare nerki:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4704256

 

i nowe:

http://moto.allegro.pl/item336115284_bmw_320i_150km_oryginalne_134000_km_serwisowany.html

 

Po lifcie weszły nowe nerki jak i nowy przedni zderzak.

 

Modele 320i miały dwa rodzaje silników. M50 i M52. M52 jest następcą M50. Ma on aluminiowy blok i jest duzo lżejszy, ekonomiczniejszy. M52 każdy miał vanosa a M50 nie każdy. M52 weszły w 94r ale przez krótki okres prod. wychodziły jednoczesnie M50 i M52. Po 95r był już tylko M52.

Model 325i miał tylko silnik M50. Produkowany był do roku 95r. W tym też roku wyszedł jego następca z silnikiem M52 model 323i również z silnikiem 2.5l.

 

M50 i M52 mozna poznac na pierwszy rzut oka po korku wlewu oleju.

M50 ma go przy podszybiu a M52 bliżej chłodnicy.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2.0 150 koni nie narzekam ale mogłoby byc wiecej

 

Tak ale w Twoim E46 jest silnik M52TU czyli z podwójnym vanosem. Zwykłe M52 nie są tak elastyczne.

Miałem okazję jechac 320i w E46 150KM i byłem mile zaskoczony osiągami :cool2:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wr75010 dziękuje za fachową odpowiedz. dziś byłem oglądać takie bmw bo było blisko mnie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4384754

co prawda nie ma vanosa ale już wiem jak chodzi silnik 325 ogien bałem się jechać z kolesiem. Ale niestety cena jest jaknajbardziej adekwatna do stanu. Bede szukał czegoś innego pow 10 tyś zł. Ale już mam naświetloną sytuację a więc m pakiet jak jest oryginalny to występuje albo w całości albo wcale?? No i jestem już zdecydowany na silnik 2.5 litra to jest ogień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc m pakiet jak jest oryginalny to występuje albo w całości albo wcale??

M-pakiet można sobie kompletować , zwykle trafia się na przedni zderzak

ale zwracaj uwagę czy to właśnie m-pakiet(m-technic), czy oryginalny zderzak ///M czy też laminat

Jeśli laminat to możesz poszukać innego zderzaka , nawet nie od serii ///M a standardowego bo laminat to badziewie

No i jestem już zdecydowany na silnik 2.5 litra to jest ogień

:cool2: i bardzo dobrze , ale szukaj na vanosie bo M50 bez vanosa jest dużo bardziej paliwo żerna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze nastepne pytanko które mnie nurtuje. Dlaczego niekiedy spotyka się taką kierownicę a nie 3-ramienną

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4798352

Wersji kierownic było dużo. W opcji miedzy innymi była skórzana - m3, taka jak we wcześniejszym twoim linku.

 

wr75010 dziękuje za fachową odpowiedz. dziś byłem oglądać takie bmw bo było blisko mnie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4384754

co prawda nie ma vanosa ale już wiem jak chodzi silnik 325 ogien bałem się jechać z kolesiem. Ale niestety cena jest jaknajbardziej adekwatna do stanu. Bede szukał czegoś innego pow 10 tyś zł. Ale już mam naświetloną sytuację a więc m pakiet jak jest oryginalny to występuje albo w całości albo wcale?? No i jestem już zdecydowany na silnik 2.5 litra to jest ogień

dobry wybór jeśli naprawdę chcesz się szybko przemieszczać, mam dokładnie taki sam silnik jak to czerwone e36. Ale rzeczywiście w środku to masakra ono wygląda. Generalnie m50b25 były jedymi z najlepszych silników bmw w swoich latach.

 

bardzo dobrze , ale szukaj na vanosie bo M50 bez vanosa jest dużo bardziej paliwo żerna

Co masz na myśli dużo bardziej paliwożerna? vanos się załącza w bardzo wąskim zakresie obrotów, więc nie wiem czy to jest w ogóle jakaś istotna różnica w spalaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
saku82pl zapewniam Cię że różnica w spalaniu jest odczuwalna

 

Moze masz racje. Te samochody sa na tyle juz stare, ze kazdy przypadek trzebaby rozpatrywac osobno. Ale generalnie wieksze spalanie o litr góra dwa przy i tak juz sporym apetycie 325/328 chyba nikomu nie robiloby roznicy. Przynajmniej mi nie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moze masz racje. Te samochody sa na tyle juz stare, ze kazdy przypadek trzebaby rozpatrywac osobno. Ale generalnie wieksze spalanie o litr góra dwa przy i tak juz sporym apetycie 325/328 chyba nikomu nie robiloby roznicy. Przynajmniej mi nie. ;)

 

dokładnie tak :cool2:

w tych autach nie pyta się o spalanie :twisted:

te auta najmłodsze to nie są ale za to nadal są bardzo żwawe :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem wam że ta srebrna jest niczego sobie co prawda sprowadzona stoi na komisie była malowana z zewnątrz komora bagażnika i silnika nietknięte. Niby 170tyś ale skóra na fotelu jest przytarta więc to będzie 270tyś kilometrów. No i mam pytanie jak odpalił to przez 3 sekundy było słychać popychacze może długo stała i olej spłynął?? Kiedy ma gasnąć check?? I jak rozpoznać kręcony licznik oprócz patrząc po stanie auta?? I jak sprawdzić czy poduszki są ok.??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.