Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A teraz jeśli chodzi o spalanie,spadło do 9litrów przy normalnej jeździe,więc temat gazu mam z głowy,wole benzin!!!!! :norty: :norty: :norty:
Opublikowano
Jestem po wymianie sondy,rewelka!!!!!,auto chodzi równo,nie skaczą obroty,lepiej sie wkręca na obroty!!!!!i co najważniejsze chodzi ciszej,nie klepie tak!!!,co do spalania,to muszę sprawdzić!,ale dam znać :norty:

 

A widzisz :!: :P

Radości z jazdy :dance:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 6 lat później...
Opublikowano

witam

 

czy może ktoś dodać jakieś info czy lepszy BRC (cała instalacja) czy STAG 300 (wszystkie elementy z różnych firm)

 

silnik

M52B20TU

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam w e36 Compact 1.6 roczny gaz BRC. Sporo słyszałem że na gazie silnik jest słabszy itp. Sprawdzałem i ja osobiście nie widzę różnicy. przy 120 wyprzedzanie zarówno na gazie jak i benzynie jest identyczne. Miałem dopiero kilka tankowań ale spalanie ok 8.1-8.5l/100km. 100 km robię za 21zł, na benzynie wyszłoby ok 35zł. Różnica jest. Mi zależało przede wszystkim na ekonomicznej jeździe. A co do samego BRC- przełącza się dosyć szybko, wchodzę do samochodu, od razu odpalam, zanim zapnę pasy, ustawię radio, wyciągnę portfel żeby w dupe nie uwierał, telefon z kieszeni, to silnik już chodzi na gazie i można jechać.
Opublikowano

BRC nie nadaje się do silników z vanosem, nie ma korekcji od obrotów silnika. Wystarczy pojechać na hamownię, można się trochę zdziwić :shock: Nie mówiąc już o tym, że w zakresie Closed Loop korekty lambdaintegrator komputera ECU szaleją.

 

Inna sprawa, że na sterownikach STAG TECH OMEGAS czy innych z korekcją po obrotach, mało który gazownik potrafi je poprawnie wprowadzić. Zwykle auto kończy po autokalibracji i jedzie tak źle jak na dobrze wystrojonym BRC.

 

Nie mówiąc już o montażu. Wszystkie BRC jakie widziałem są zwyczajnie "wrzucone" pod maskę, przede wszystkim w 99% przypadków robią 30-centymetrowe makarony od wtrysków do kolektora ssącego, co zresztą potwierdzają fotki z tego tematu. Co z tego że wtryski i reduktor BRC ma rewelacyjne, jak uczy swoich monterów ŹLE je montować.

Opublikowano

Każdy, który posiada możliwość korekcji czasu wtrysku gazu w odniesieniu do prędkości obrotowej silnika. Czyli na przykład STAG, TECH, OMEGAS, Zenit Pro i jeszcze jakiś tam by się znalazł. Ludzie osiągają świetne efekty na nowszych wersjach sterownika TECH, ja osobiście polecam, choć sam używam STAG'a.

 

No i najważniejsze - nieważne jaki sterownik wybierzesz, potrzebny będzie gazownik który ma pojęcie o strojeniu i poświęci parę godzin na dopracowanie całej mapy korekcji. Nawet najdoskonalszy sterownik bez wystrojenia jest jak żołnierz bez broni :roll:

Opublikowano

Dzięki :)

 

A teraz mam głupie pytanie :duh:

 

Jak poznam że gazownik dobrze wykonał robotę? ;)

brak spadku mocy, brak falowania obrotów, brak gaśnięcia na niskich obrotach, spalanie podobne do benzyny (ilość litrów) i co jeszcze?

Opublikowano

Zwykle da się to poznać bardzo szybko, objawy mogą być falowanie obrotów na zimnym, świecący check engine i kody błędów nr 227 i 228 w kompie, spalanie większe niż 20% od benzyny, spadek mocy w pewnych przedziałach obrotów lub po całości, rozjazd adaptacji długoterminowych ECU i co za tym idzie pogorszenie osiągów na benzynie, skrajnie też zniszczenie zaworów głowicy przez zbyt ubogą mieszankę (wysokie EGT).

 

Ale nawet jeśli chwilowo żaden z tych objawów nie występuje, nie znaczy, że korekty komputera ECU są w porządku. Nawet nie będziesz o tym wiedział jak ECU walczy żeby utrzymać właściwy skład mieszanki podczas pracy na gazie.

Opublikowano

Ok będe miał to na uwadze :)

 

Mam kolejne dziwne pytanie

Wskaźnik czasowy jak i średnia spalania dalej będzie pokazywała ile benzyny idzie tak?

Czy wystarczy dolać max zbiornik z gazem, wyzerować licznik sredniego spalania i po przejechaniu np 100 km i sprawdzneniu ile jest na kompie dodać 20% i sprawdzić czy tyle gazu wejdzie do butli? (oczywisćie na tej samej stacji)

 

LWG

Opublikowano
Wskazanie ekonomizera wartość średnia spalania bazują głównie na czasie otwarcia wtryskiwaczy benzynowych, wspomagając się tylko sygnałem z przepływomierza. Dlatego jeśli mapy korekcyjne sterownika gazowego będą dobrze wyregulowane, to masz dokładnie 15% większe spalanie gazu niż wskazanie ekonomizera. Na przykład przy wskazaniu średniego spalania 10,0l/100km, spalanie gazu wynosi 11,5l/100km, ale tylko w przypadku prawidłowego wystrojenia instalacji!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Od miesiąca czasu jestem szczęśliwym (jeszcze : :) ) posiadaczem BMW E60 2,2 benzyna

Mam takie pytanie jestem świeżo po instalacji gazowej i niby wszystko oki tylko świeci mi cały czas przełącznik B/G nawet po odłączeniu zapłonu czy tak powiano być?

z góry dziękuje za info pozdrawiam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.