Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Kupilem zmieniarke firmy Alpine od Audi A4 rok 2004 do mojego BMW 530i 1994 r kombi.W schowku jest okablowanie.po prostu poprzedni wlasciciel wyciagna zmieniarke i kupilem auto bez.Jest taka okragla wtyczka z kilkoma bolcami w srodku.Problem w tym,ze zmieniarka zamiast gniaza ma tez taki ,krotki kabel i to z wtyczka.Wielkosc wtyczki jest taka sama,natomiast we w tyczce od zmieniarki jest mniej bolcow.Kto mi pomoze i podpowie jak podlaczyc to razem?Dzieki :modlitwa:
Opublikowano
W instrukcji jest pokazana zmieniarka BMW i Audi,bez nazwy,radio tez BMW.Nie ma jakiegos reduktora?Czy moze spiac kable razem ,te same kolory?
Opublikowano

Podaj więcej informacji - to co napisałeś to za mało żeby wyciągnąć jakieś sensowne wnioski.

o ile pamiętam do Audi zmieniarki robił panasonic, natomiast do e34 podchodzą zmieniarki pioniera na - M-busie (czyli np z radiem bussines współpracuje CDX-M30, CDX-M40 - trzeba przerobić wtyczkę).

Podaj dokładny model i symbol swojego radia i zmieniarki - wtedy mozna będzie coś o tym powiedzieć.

Odpowiadając na drugą część twojego pytania to istnieją przejścia ( interface) umożliwiające współprace radia z nieoryginalna zmieniarka ale cena ich jest wyższa jak oryginalnej zmieniarki.

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Zmieniarka,ktora kupilem to: Alpine CHM-S611,radio,ktore jest w moim aucie nie ma symbolu,na kieszeni kasety jest BMW,w bagazniku w schoku jest kabel do telefonu i do systemu Anti -Theft oraz do zmieniarki.Wstawilbym zdjecie,ale nie wiem jak.Radio ma z lewej :mode-plus-minus,pod spodem pokretlo ,w srodku 6 przyciskow do radia i nad nimi kieszen magnetofonu,z prawej u gory dwa wyswietlacze :program i czestotliwosc ,pod spodem przyciski: band,wb i prog-scan.Widzialem takie adaptery do BMw dla Alpine na stronie installer.com ,tylko,ze sa dla rocznikow 96' i wyzej,moje BMW jest 1994,wiec nie wiem czy bedzie dobre.Dzieki Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie po sporej przerwie, niestety nie mogłem się wcześniej odezwać.

Co do zmieniarki to przyjrzałem się jej troszkę, i jest to zmieniarka pracujaca po M-Bus-ie więc z oryginalnym radiem starszego typu (okrągłe bolce w gnieździe z tyłu radia) powinna smigać bez problemu.

Co do radia to z Twojego opisu nie mogę dojść co to za radio (proponuję wejsć na www.allegro.pl i wśród sprzedawanych radi odnaleźć identyczny i podać model.

Do zmieniarki i jej wyprowdzen tu masz link : http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htm

 

Na tej samej stronce w zakładce radia/fabryczne znajdziesz złącza stosowane w bmw (także rozpisane jest złacze zmieniarki).

Cała zabawa polega na połączeniu radia ze zmieniarka wg oznaczen ( nie stosuje się w tym systemie transmisji krosów).

Ja tak adoptowałem do radia BMW BUSSINESS RDS zmieniarkę pioneer-a CDX-M30 i pracuje poprawnie.

Zyczę powodzenia !

Opublikowano
Dzieki za odpowiedz.Znalazlem na tamtej stronie swoja zmieniarke i radio,problem w tym,ze zmieniarka moja ma inne kolory kabelkow,nie ma zielonego ani czarnego w ekranie.Jest tylko 8 kabelkow w tym 2 ekrany.Wiem ,ze jeden ekran to dla Audio plus czerwony i bialy razem.Osobne kabelki maja kolory:brazowy,zolty,czarny i czerwony oraz ekran.czy moglbys mi podpowiedziec jak to polaczyc?Mam radio chyba biznes bez RDS.Dzieki i pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dalej nie ustaliłeś jaki jest faktycznie model radia - a to jest podstawa aby określić czy ta zmieniarka bedzie Ci chodzić z tym modelem.

Z tego co się przyjrzałem to ten model zmieniarki współpracuje z radiem

BMW BE1801 BAVARIA PROFESSIONAL RDS.

Druga sprawa to nie ma sie co sugerować kolorami kabelków tylo patrz na schemat i sygnały jakie wychodzą z gniazd zmieniarki i radia.

Jeżeli ze schematów ze strony którą wyżej podałem wynika że masz zgodne sygnały tak w radiu jak i w zmieniarce - to poprostu łączysz je ze sobą na zasadzie Mbus - radia do Mbus- zmieniarki etc.

 

Co d Twojego pytania odnośnie tych kabelków to na pewno występują w zmieniarkach (w ich okablowaniu) 2 masy jedna analogowa (to ta oplatająca kable sygnałowe audio) i masa cyfrowa.

Który kabelek za co odpowiada nie jestem w stanie Ci powiedzieć do tego musisz sam dojść najlepiiej używając miernika. Jeżeli masz już obciętą wtyczkę i nie możesz po schemacie wtyczki dojść który sygnał jest na danym przewodzie to warto rozkręcić zmieniarkę - często producent na płycie drukowanej gdzie wlutowane jest gniazdo (lub przewód z gniazdkiem lub wtyczką) opisuje poszczególne sygnały.

Ale najważniewjsza sprawa tak jak pisałem na początku to określenie modelu radia.

powodzenia !

Opublikowano

Witam mam prośbę,czy moze mi ktoś pomóc w podłączeniu zmieniarki

Pioneer cdx-p11(jeżeli to w ogóle to możliwe) do radia bmw buissnes cd?

Schematy są następujące:

zmieniarka

styk sygnał kolor przewodu

1 BUS- (BUS1) czerwony

2 ekran BUS ekran dla 1 i 5

3 ekran audio R ekran dla 7 i 11

4 wolny szary

5 BUS+ (BUS2) biały

6 ekran audio R ekran dla 10 i 9

7 wejście audio L niebieski

8 ASENSB pomarańczowy

9 wejście audio R żółty

10 masa audio R brązowy

11 masa audio L czarny

 

radio

styk sygnał

1 masa zasilania (GND)

2 +12V BATT

3 K-BUS

4 masa (GND)

5 audio L-

6 audio L+

7 masa (GND)

8 audio R-

DZIEKI!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.