Skocz do zawartości

Nabicie klimy odczynnikiem


Adam12345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Mam problem tego typu że sprężarka klimy strasznie mi wyła pojechałem to sprawdzic i okazało się że mam 21g odczynnika a powinno byc 85g Moje pytanie brzmi czy jak fachowcy dobijają klime to odzczynnik jest odrazu z olejem czy osobno robi się jakiś zabieg ? Bo facet powiedział ze musi to troche pochodzic i sprężarka powinna przestac wyc jeżeli nie to trzeba regenerowac sprężarke . A z tego co widziałem to podłączył jakieś dwa przewody do jakiegoś automatu i to wszystko.Sprężarka już lepiej chodzi ale jeszcze czasami zawyje mam nadzieje że dojdzie do siebie . Wydaje mi sie że klima trochę słabiej chłodzi na wolnych obrotach niż wcześniej jak dodam gazu to wtedy jest oki. Proszę o odpowiedź bo kompletnie się na tym nie znam !! :modlitwa: i nie wiem czy tak ma byc jak fachowiec mówi a wiemy dobrze że naciągaczy w warsztatach mamy dużo . Pozdrawiam wszystkich .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tamtym roku sciagnałem swoja 323i, nie było praktycznie w ogóle odczynnika w klimatyzacji w zwiazku z czym klimatyzacja nie działała. Przy okazji zainteresowałem sie tym i z tego co sie dowiedziałem, to napełniajac klimatyzacje uzupełniasz od razu olej i automatycznie dolewany jest jakis specyfik, który jesli sa nieszczelnosci jest widoczny na zewnatrz poprzez specjalne okulary. Moja klimatyzacja została nabita przez taki własnie automat (u mojego kumpla nawiasem mówiąc) i działa bez problemów.

Jeśli wyje to prędzej pewnie sprężarka zatarta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nie wyje ci sprezarka tylko lozysko sprzegla sprezarki...czy wyje ciagle czy tylko po wlaczeniu klimy :?:

 

dodawany jest ultrafiolet który jesli sa nieszczelnosci jest widoczny na zewnatrz poprzez specjalne okulary. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:idea: Na początek: "odczynnik" = czynnik roboczy, "coś tam świecące" = barwnik...

 

Podczas kontroli / przeglądu / operacji która wiąże się z koniecznością opróżnienia układu A/C, zostaje zmierzona ilość czynnika roboczego który został odzyskany, następnie jest (powinien być), wykonany podciśnieniowy test szczelności. Następnie !ZAWSZE! powinien być uzupełniony olej w ilości odzyskanej + dodatkowe gramy (zależnie od wykonanej operacji), i ponowne napełnienie układu odpowiednią ilością czynnika roboczego. Barwnik powinien być dodany !JEDYNIE! w momencie trudnej do zlokalizowania nieszczelności, a wydobywający się w wyniku nieszczelności czynnik wraz z barwnikiem jest widoczny przy użyciu lampy UV - okulary są dla ochrony oczu przed promieniami UV - (przy znacznych nieszczelnościach barwnik jest widoczny "gołym okiem" bez użycia lampy). Olej w układzie A/C jest stosowany w sprężarce który podlega wymianie podczas jej naprawy (oddzielny układ smarowania), jak i wraz z czynnikiem roboczym. Przyczyną głośnej pracy sprężarki może być jej sprzęgło... w profesjonalnej stacji usterka jest łatwa do weryfikacji. Niestety mniejsze serwisy zostały wyposażone w automaty serwisowe układów A/C przez hurtownie motoryzacyjne z którymi mają podpisany umowy, ale tak naprawdę świadczą usługi jedynie w kwestii napełnienia układu (przy pomocy automatu nawet dziecko to potrafi), a gdy chodzi o stwierdzenie usterki - nie mają sprzętu ani wiedzy - nie wspominając o uprawnieniach :mrgreen:

 

Polecam ASO lub serwisy WEBASTO Petemar

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SN3

 

troche namieszales....ultrafiolet jest teraz w kazdej butli z czynnikiem R 134a..przy znacznych nieszczelnosciach nie potrzebny ultrafiolet :shock:

 

okulary nie sa dla ochrony oczu...musi byc jeszcze specjalna lampa + okulary i wtedy widac niewielki przeciek i tez nie zawsze :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jescze raz ja . Szukałem na forum takich objawów jak ja mam i nic nie znalazłem!!! Sprężarka wyje nie zawsze czasami kilka dni jeżdże i jest spoko a czasami wyje non stop wyje tylko na wolnych obrotach tak do 2000 jak dodam gazu to przestaje puszcze i znowu ale tak jak mówie nie zawsze wyje !!!! Pojechałem do kilku stacji klimy i zaczeli żucac cenami od 1200zł do 1500zł bez sprawdzania przykładali do uszu słuchawki i słuchali sprężarki i mowa chyba sprężarka padnięta !!!! CHYBA !!!!! no wydaje mi się że jak jest sprężarka padnięta to wyje cały czas . Facet który mi to dzisiaj robił powiedział że trzeba zacząc od uzupełnieni odczynnika mam tak pojeździc dwa tygodni i podjecha jeszcze raz sprawdzi czy nie ma wycieków . Zapłaciłem 120zł i wyje dalej a do wszystkich których pojechałem magiczne słowo CHYBA SPRĘŻARKA NA ZŁOM !!!!!!! Wydaje mi się jeszcze że jak miałem mało tego odczynnika to chłodziło lepiej niż teraz po nabiciu szczególnie na wolnych obrotach . Proszę o pomoc może z was ktoś mjał taki problem bo w większości serwisów odrazu sprężarka bo tak najprościej klijent zapłaci :shock: a

Proszę o pomoc :modlitwa: nie znam się na tym a wydaje mi się że chcą mnie oskubac :jawdrop: A wyje tylko po włączeniu klimy nie zawsze !!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SN3

 

troche namieszales....ultrafiolet jest teraz w kazdej butli z czynnikiem R 134a..przy znacznych nieszczelnosciach nie potrzebny ultrafiolet :shock:

 

okulary nie sa dla ochrony oczu...musi byc jeszcze specjalna lampa + okulary i wtedy widac niewielki przeciek i tez nie zawsze :shock:

 

...trochę lansu :mrgreen:

- pracuję w ASO i wiesz mi, wiem o czym napisałem...

 

Barwnik nie może być dostarczony wraz z czynnikiem z jednego prostego powodu: kiedy w danym układzie klimatyzacji raz użyto barwnika nie powinno się go używać ponownie - krótko mówiąc, zwiększona jego ilość nie wpływa korzystnie na pracę A/C oraz jego części. Taki układ powinien być poddany czyszczeniu którego nie da się wykonać zwykłym automatem serwisowym. Jeśli chodzi o okulary - nie będe się spierał, wpadnij do Wawki to zobaczymy jak długo wytrzymasz pod lampą UV bez gogli :cool2: ...po szybkiej kontroli elementów układu bez gogli, bolą nie tylko oczy ale i bańka pęka :twisted2:

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc :modlitwa: nie znam się na tym a wydaje mi się że chcą mnie oskubac :jawdrop: A wyje tylko po włączeniu klimy nie zawsze !!!!!!

 

Ale to właściwie nie musi być uszkodzenie sprężarki, może być to np.: rolka paska napędu osprzętu (w zależności od rozwiązania), której łożysko zaczyna hałasować pod obciążeniem (załączone sprzęgło A/C).

To "chyba" powinni sobie napisać w szyldzie - "Chyba Serwis Klimatyzacji".

 

Aha - wydajność układu A/C sprawdza się na obrotach rzędu 2000-2500 obr/min oraz w sezonie letnim na otwartym powietrzu, myślę że każdy zauważył że sprężarka "lepiej chłodzi" podczas jazdy niż kiedy pojazd stoi na biegu jałowym silnika :idea: oczywiście na wydajność układu ma też duży wpływ temperatura zewnętrzna otoczenia oraz ustawienia recyrkulacji powietrza :roll:

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do klimy mam osobny pasek- klima, napinaczi i wał chyba i nic poza tym wydaje mi się że jak napinacz jest padnięty to wyje cały czas nie zależnie czy klima jest włączona czy nie . Fachowiec u którego byłem wspomniał też że może to byc łożysko w sprężarce koszt około 100zł . Jest to prawda ????????? Bo ci fachowcy od klimy to debile !!!!! Pytam się o koszty naprawy i nikt nic nie wie albo 1200zł i będzie oki . Nie mam porostu siły . To z tego wynika jak w silniku sie coś psuje po co naprawiac nowy i po problemie :D Proszę was pomóżcie :modlitwa: bo nie mam zamiaru wyżucic niepotrzebnie 1200zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do klimy mam osobny pasek- klima, napinaczi i wał chyba i nic poza tym wydaje mi się że jak napinacz jest padnięty to wyje cały czas nie zależnie czy klima jest włączona czy nie . Fachowiec u którego byłem wspomniał też że może to byc łożysko w sprężarce koszt około 100zł . Jest to prawda ?????????

 

Może być to przyczyna hałasu, ale czy jest to się okaże po jego wymianie...niestety...

...owszem rolka napinacza pracuje cały czas ale po włączeniu kompresora A/C jest poddana znacznemu obciążeniu - wszystko zależy od wielkości i rodzaju uszkodzenia / zużycia :roll:

 

Gdybyś był z Wawki podałbym Ci namiary na serwis który stanie na wysokości zadania i raczej nie usłyszysz słowa "chyba" - ASO korzysta z ich usług w kwestii regeneracji sprężarek ponieważ nie wszyscy mają ok 4000 zł na nowy kompresor, a ASO ich nie naprawia :mad2:

Edytowane przez SN3

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o najważniejszym wycie te tylko słycha w kabinie a przy silniku nic W Katowicach Piotrowicach też jest dobry fachman od klimy tylko jego ceny sam przegląd od 250zł w gorę :duh:

 

...jak jest dobry to się ceni - to nie jest dziwne :cool2:

- w końcu ogólnie płaci się za wiedzę :norty: reszta to koszty manipulacyjne

 

Jest możliwy hałas który słychać w kabinie pojazdu po włączeniu klimatyzacji jeśli ilość czynnika roboczego jest za niska / niewłaściwa - ale to raczej odgłos syczenia (odgłos pracy zaworu rozprężnego w w/w warunkach). Dodam że czynnika roboczego w układzie nie może być "na oko tyle" / za mało lub za dużo, producent określił zalecaną ilość czynnika (tolerancja to zwykle +/- 10g).

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12345

 

nie czytasz co pisze...przeciez wyraznie pytalem sie...czy wyje caly czas...to co piszesz to 99% lozysko sprzegla lub napinacz :shock: koszt samego lozyska sprzegla to ok.100zl. u nas ceny ksztaltuja sie w granicach 150zl. ze ktos kasuje 250zl.wcale nie musi byc dobry fachowiec...chyba ze od cen..sciagnij pasek od klimy i pokrec sprzeglem czy rolka to bedziesz wiedzial co walniete...to takie chlopskie sposoby..

SN3

zobacz co pisales na temat okularow,ja tylko cie poprawilem ...co do ultrafioletu to nie masz racji bo juz w nowych ukladach jest...sprawdz to...ja tez zajmuje sie chlodnictwem i klimatyzacja :shock: :

Edytowane przez zbigniewst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz co pisales na temat okularow,ja tylko cie poprawilem ...co do ultrafioletu to nie masz racji bo juz w nowych ukladach jest...sprawdz to...ja tez zajmuje sie tym :shock:

 

no tak...już się poprawiłem (jeśli o to chodziło :duh: ). Z barwnikiem w R134 to trochę dziwna sprawa ponieważ skoro wg listy OT czynnik podlega wymianie co 2 lata to co 4 wypadało by wykonać czyszczenie układu co kosztuje ok 400-500 zł :duh: + koszt serwisu ok. 200-250 zł :mad2:

...słyszałem o oleju z barwnikiem (co jest bezsensownym rozwiązaniem), ale czynnik ??

- nasz doradca techniczny raczej nie przyklepał by się u nas na takie rozwiązanie ze względu na wzrost niezadowolenia klientów (a dla tej firmy to ważniejsze od dochodu - trochę dziwne ale prawdziwe), a wazelina płynie strumieniami :twisted2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik chlodniczy ma prawo ulotnic sie rocznie od 100 do 250g szczegolnie w ukladach samochodowych gdzie uszczelniany jest oringami :roll: co do barwnika to jest dodawany juz u producenta czynnika chlodniczego...kiedys tego nie bylo :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik chlodniczy ma prawo ulotnic sie rocznie od 100 do 250g szczegolnie w ukladach samochodowych gdzie uszczelniany jest oringami :roll: co do barwnika to jest dodawany juz u producenta czynnika chlodniczego...kiedys tego nie bylo :P

 

Oczywiście że ma prawo się "ulotnić", szczególnie w rozwiązaniach instalacji gdzie zastosowano dużo połączeń gumowych (uszczelki, przewody), czynnik poprostu przenika przez elementy gumowe układu...

Jak pisałem, nie myślę by nasz COTECH przyklepał się na takie rozwiązanie z czynnikiem a zaopatrzenie serwisu przechodzi przez niego (poza tym zabronił by stosowania barwnika :?: ). Chyba że ktoś nie raczył o tym poinformować (ale R134 z barwnikiem powinien być w takim wypadku dodatkowo oznaczony). ...dziwna sprawa, schodzi u nas w zależności od okresu butla 25kg co 2-4 tyg więc prędzej czy później coś w tym temacie było by wiadomo :?

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w malych butlach jednorazowkach jest :shock: ..16...18kg ten co ty piszesz jest rozlewany u nas...tak jak tlen...azot...acetylen i inne gazy :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim po świętach pojade wymienic łożysko!!!! dam znac czy jest oki a tak nawiasę mówiąc to jak kręce sprzęgłem to raz idzie ciężko tak jakby coś przeskakiwało a raz leciutko fachman od klimy mówił że to normalne bo elektromagnes może trzymac jest to prawda ????!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim po świętach pojade wymienic łożysko!!!! dam znac czy jest oki a tak nawiasę mówiąc to jak kręce sprzęgłem to raz idzie ciężko tak jakby coś przeskakiwało a raz leciutko fachman od klimy mówił że to normalne bo elektromagnes może trzymac jest to prawda ????!!!!

lozysko do wymiany...musi isc rowno..fachman sie myli :P elektromagnes trzyma dopiero po wlaczeniu klimy /musi byc napiecie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz DZIĘKUJE WSZYSTKIM :modlitwa: Pojadę do tych fachmanów i każe wymienic łożysko nie zawracał bym głowy nikomu moim problemem ale 1200zł to trochę kasy a wyżucic nie potrzebnie :jawdrop: trochę szkoda !!!! Dzisiaj straciłem cały dzień na naprawę klimy i co w Katowicach sami naciągacze i oszuści bo inaczej nazwac tych fachowców od "CHYBA SPRĘŻARKA" - "CHYBA SERWIS KLIMY"nie idzie . Ci co się znają nie dadzą się nabic w butelkę a tacy laicy jak ja to tylko trzymac się na baczności od pseudo serwisów klimy !!!!!

DZIĘKI I WESOŁYCH ŚWIĄT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Klima zrobiona :D wycie to było spowodowane zaworem ciśnieniowym a nie żadne łożysko albo kompresor padnięty kompresor wył dlatego że wytwarzało się jakieś podciśnienie oglądało to wielu fachowców i nikt nie wiedział . Koszt naprawy 500zł a jeżeli jest ktoś z okolic Katowic to naprawdę polecem tego człowieka http://www.materla.com.pl/ on jako jeden zdjagnozował uszkodzenie!!!!

inni tylko kasowali i poprawy nie było 500zł straciłem na pseudo fachowców od klimatyzacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki problem, nabilem klime i po chwili caly czynnik uciekl...

wydaje mi sie, ze pekla chlodnica klimy, bo cieklo z jej prawego dolnego rogu, (patrzac od strony maski - stojac przodem do samochodu ), ktos wie, co moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.