Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cały osprzęt w aucie pochodził z 525 natomiast silnik ponoć był 2.0 auto nie miało mocy wiec postanowiłem zmienic dół silnika zakupiłem tą cześć dałem auto do mechanika a jemu spód nie pasuje :worried: dodam ze na 3 biegu nie mogłem pod górke wyjechac :? a auto paliło 20 na trasie 27-39.5 po mieście :/ (przy spokojnej i płynnej jeździe) teraz takie pytanie czy to jest możliwe zeby 2.0 chodził na osprzęcie 2.5 ?

jakie są oznaczenia na bloku silnika informujące o litrażu ? (mechanik mi mówił cos o k25) tyle dobrze ze silnik jedzie juz z niemiec :dance:

rocznik auta to 1988

zastanawiam sie czy on mnie nie robi w konia dlatego potrzebna mi wasza pomoc :wink:

pozdrawiam

Opublikowano

Podaję zestawienie silników 2.0 i 2.5:

 

Oznaczenia w tabeli:

 

1-model

2-zakres lat produkcji

3-typ silnika

4-pojemność

5-kod silnika (właśnie on będzie wybite w polu numerowym nad lub obok numeru silnika i po nim zorientujesz się jaką pojemność miał silnik zamontowany w Twoim aucie)

6-katalizator

7-system zasilania

 

 

1................2...............3..........4...........5.........6............7

 

E34......1987-1993......M20......2.0......206KA.............Motronic 1.1

 

E34......1987-1993......M20......2.0......206KA.............Motronic 1.3

 

E34......1988-1991......M20......2.0......206EE......Y......Motronic 1.1

 

E34......1988-1991......M20......2.0......206EE......Y......Motronic 1.3

 

E34......1988-1993......M20......2.0......206KA......Y......Motronic 1.1

 

E34......1988-1993......M20......2.0......206KA......Y......Motronic 1.3

 

E34......1988-1991......M20......2.0......206EE..............Motronic 1.1

 

E34......1988-1991......M20......2.0......206EE..............Motronic 1.3

 

E34......1988-1992......M50......2.0......206S1......Y......Motronic 3.1 type 1

 

E34......1988-1992......M50......2.0......206S1......Y......Motronic 3.1 type 2

 

E34......1988-1992......M50......2.0......206S1..............Motronic 3.1 type 1

 

E34......1988-1992......M50......2.0......206S1..............Motronic 3.1 type 2

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K1......Y......Motronic 1.1

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K1......Y......Motronic 1.3

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K2......Y......Motronic 1.1

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K2......Y......Motronic 1.3

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256E2..............Motronic 1.1

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256E2..............Motronic 1.3

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K1..............Motronic 1.1

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K1..............Motronic 1.3

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K2..............Motronic 1.1

 

E34......1988-1991......M20......2.5......256K2..............Motronic 1.3

 

E34......1988-1993......M50......2.5......256S1......Y......Motronic 3.1 type 1

 

E34......1988-1993......M50......2.5......256S1......Y......Motronic 3.1 type 2

 

E34......1988-1993......M50......2.5......256S1..............Motronic 3.1 type 1

 

E34......1988-1993......M50......2.5......256S1..............Motronic 3.1 type 2

 

Pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

W ostateczności, przy np. okazji wkładania nowej uszczelki (tak bym zrobił na Twoim miejscu) możesz na otwartym silniku wykonać pomiary dla pewności :)

średnica cylindra:

M20B20 = 80mm (skok tłoka = 66mm)

M20B25 = 84mm (skok tłoka = 75mm)

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Thenygoos – dzięki za podanie tych oznaczeń :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

... Aaaa!!! I jeszcze jedno: tak na logikę jak się przegląda zestawienie, to pierwsze trzy znaki kodu silnika, który jest wybity na bloku (206 lub 256) to jakby pojemność (pierwsza i druga cyfra) i liczba cylindrów (trzecia cyfra), a reszta to pewno oznaczenie rodzaju zasilania. W czterocylindrowych 1,8 pierwsze trzy znaki to 184 Więc jak odczytasz będziesz miał jasność co do pojemności...

 

pzdr

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Mechanik miał rację,na bloku nad miską oleju jest pole na którym są numery silnika,w pierwszym wierszu masz właśnie to k25,to mówi nam ,że jest to 2.5.Dokładnie w tym pierwszym wierszu powinno być 25 6K A
Nur bmw e32
Opublikowano

hmm dzięki chłopaki z swoim autem dopiero będe sie widział za tydzień bo stoi w Bytomiu ja mieszkam w krakowie wiec nie jest blisko tam dałem bo taniej tylko martwi mnie to ze mechanik powiedział k25 i twierdzi ze tam jest 2.0 a według tego co piszecie to jest tam 2.5 nowy silnik jedzie z niemiec nic trudno będe sie cieszył z nowego silnika :p miał być mały remont i dosc tani ale troche zdrożał ^^ .

A co tam siedziało powiem wam jak sam sprawdze :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.