Skocz do zawartości

mam pytanie dotyczace nawiewu/nagrzewnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czesc wlaściciele BMW mam 2 pytania. - e30 1.8 m10

1 . jak mam przez jakis czas pokrętło od cieplego i zimnego powietrza ustawione na zimne to potem jak chce przełączyc na cieple to w polowie gdzies zacina sie i trzeba uzyc siły:( czy ktos wie co to moze być ???

2.pytanie jak dostac sie do tych "klapek" nawiewu czy czego kolwiek co odpowiada za cieple i zimne powietrze???

 

bmw jest :cool2:

Opublikowano

Pokrętło od ciepłe-zimne steruje elektrozaworem więc tam żadnej linki nie ma co mogła by się haczyć bo jest potencjometr. Może coś innego Ci przeszkadza? Chyba że mówisz o suwakach służących do regulacji strumienia powietrza? Dojście zaczyna się od odkręcenia osłony nad nogami kierowcy. Posłuchaj czy w trakcie przełączania "TYKA" Ci elektrozawór?

Może coś pominąłem ale e-30 miałem dawno.

 

Narazie tyle

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
wiesz co cos tam tyka ale mi sie nie zdaje zeby to był potencjometr bo jak wkladam reke przez otwor na radio daje sie tam wyczuc linke mniej wiecej tam gdzie od spodu jest srubka do przykręcenia tej konsoli z suwakami. PS gość ktory handluje czesciami do bmw powiedział mi ze to jest linką sterowane i podobno mozna do tego dostac sie od strony silnika (do tego zaworu). :jawdrop: wiec juz zgłupiałem :roll2: ale dziekuje za jaka kolwiek pomoc! i jak sobie cos jeszcze przypomnisz to napisz :cool2:
Opublikowano

Kurcze nie pamiętam i nie dam se rąk obciąć ale u mnie w e-30 elektrozawór był sterowany pokrętłem za pomocą potencometru (chyba że się to inaczej nazywa). A wyciągnąłem go od wewnątrz z kabiny!!???Chyba :? Pokrętełka idzie wyjąć właśnie po wyjęciu radia.

 

Co do linki - może masz inaczej sterowane?

 

Pozdro

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

Co do linki - może masz inaczej sterowane?

W kazdej E30 przeplyw wody przez nagrzewnice sterowany jest elektrozaworem. Nie ma tam linki. Suwaki steruja juz linkami.

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Opublikowano
W kazdej E30 przeplyw wody przez nagrzewnice sterowany jest elektrozaworem. Nie ma tam linki. Suwaki steruja juz linkami.

 

No i miałem racje - pamięć nie myli...

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
no to w takim razie chłopaki powiedzcie mi jak mniej wiecej wyjąć ten elektro zawor czy od srodka czy od zewnatrz(komora silnika)- z góry thx :modlitwa:
Opublikowano
no to w takim razie chłopaki powiedzcie mi jak mniej wiecej wyjąć ten elektro zawor czy od srodka czy od zewnatrz(komora silnika)- z góry thx :modlitwa:

Wyjmujesz oslone pod zegarami (nad nogami kierowcy), klekasz i po swojej prawej stronie (nad pedalem gazu i troche w strone konsoli srodkowej) znajdziesz czarny zawod dlugosci ok 20 cm. O ile pamietam jest przymocowany dwoma wkretami. Odchodza od niego dwa przewody wodne mozowane opaskami i jedna wtyczka z dwoma przewodami. Dostep nie jest niestety zbyt latwy - trzeba miec sprawne palce i dobra latarke (nawet w dzien)

Powodzenia

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.