Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szukałem na forum jednak nic konkretnego nie znalazlem :( .Jeżdzę E34 525 TD od pol roku i mam problem z klimatyzacją manualną.Sprawę z ogrzewaiem już rozwiazałem,teraz czas na klime.Mianowicie,po włączeniu klimy silnik w momencie włączenia reaguje(zwolni na ulamek sekundy)i potem znow pracuje na biegu jałowym,po sciągnięciu paska klinowego z klimy jest taksamo,krecac reka kolem od klimy po załączeniu wyczuwa sie opór,rowny krecac dookola,niewyczuwa sie sprezania jak w sprezarce np kompresatorze,czy tak ma byc?Klimatyzacja nie chlodzi,kontrolka sie pali,wentylator klimy krecac go reka chodzi ciezko,obcierajac w jednym miejscu.Po nacisnieciu kulki od napelniania kimy(ulamek sekundy),strumien czynnika idzie w powietrze na 1.5metra,czyli cisnienie by bylo(tak mi sie wydaje).Poprzedni wlasciciel mowil ze wentylator klimy zalatwi cala sprawe.Wiem ze jest do wymiany,ale czy to bedzie tylko on?Prosze o porade......Pozdrawiam
Opublikowano
Sam tego nie sprawdzisz... To, że tryska strumień czynnika nie znaczy, że ciśnienie jest normatywne. Odnośnie równego oporu podczas kręceniem kołem sprężarki to normalne, bo to nie tłokowa sprężarka powietrza ursusa 330, a o ciut innej konstrukcji z obracającym się wirnikiem tudzież innymi łopatkami. Przyznam, że nie wiem jak realizowane jest sprzęgnięcie sprężarki, ale najprawdopodobniej jak w większości samochodów: pasek napędza koło sprężarki i do chwili wciśnięcia przycisku kręci się samo koło (wirnik nie obraca się). Jak wciśniesz przycisk, to elektromagnes "łączy" obracające się koło z wirnikiem i wtedy czynnik jest sprężany. Powtarzam, że nie wiem jak jest w E34, ale najprawdopodobniej tak samo...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

wiec wentylator powinien sie wlaczyc razem ze sprezarka. natomiast sprezarka z tego co mi wiadomo dziala tak ze chodzi pare sekund, pozniej sie wylacza, pozniej znow zalacza i tak ciagle. wentylator rowniez powinien tak chodzic. jesli chodzi o czynnik to u mnie bylo tez tak ze sie wlaczala klima (pomijam fakt padnietego wentka) ale chlodzila po dluzszym czasie.zrobilem taki sam "test" na obecnosc czynnika w ukladzie i okazalo sie ze jest. tylko ze jak pojechalem do serwisu klimy okazalo sie ze mialem zamiast 1,5kg 0,5kg :) pan mi powiedzial ze mimo ze bylo go malo nadal ma takie samo cisnienie i nie sprawdzisz w ten sposob ilosci. wentylator naprawilem, klime napelnilem i wszystko chula jak nalezy.

 

ps. jak cos to mam do sprzedania wentylator klimy z padnietym rezystorem odpowiadajacym za wlaczenie 1 biegu - dziala od razu bieg 2. (nie przeszkadza to w niczym).

Opublikowano
Szukałem na forum jednak nic konkretnego nie znalazlem :( .Jeżdzę E34 525 TD od pol roku i mam problem z klimatyzacją manualną.Sprawę z ogrzewaiem już rozwiazałem,teraz czas na klime.Mianowicie,po włączeniu klimy silnik w momencie włączenia reaguje(zwolni na ulamek sekundy)i potem znow pracuje na biegu jałowym,po sciągnięciu paska klinowego z klimy jest taksamo,krecac reka kolem od klimy po załączeniu wyczuwa sie opór,rowny krecac dookola,niewyczuwa sie sprezania jak w sprezarce np kompresatorze,czy tak ma byc?Klimatyzacja nie chlodzi,kontrolka sie pali,wentylator klimy krecac go reka chodzi ciezko,obcierajac w jednym miejscu.Po nacisnieciu kulki od napelniania kimy(ulamek sekundy),strumien czynnika idzie w powietrze na 1.5metra,czyli cisnienie by bylo(tak mi sie wydaje).Poprzedni wlasciciel mowil ze wentylator klimy zalatwi cala sprawe.Wiem ze jest do wymiany,ale czy to bedzie tylko on?Prosze o porade......Pozdrawiam

 

Ja swoim TDS naprawilem klime po roku czasu jak nie chodzila

Ale gdy wlacze klime to widac ze silnik ma ciezej faluja obroty na poczatku i po chwili wlacza sie wentylator.

Klima zepsula sie przez wentylator zatar sie i czynnik uciekl poprzez nadmierne cisnienie w ukladzie bo wentylator nie chclodzil

 

Dobrze by bylo abys podjechal do uczciwego warsztatu od klimatyzacji .

Bez przyrzadow ciezko u ciebie zdjagnozowac co jest przyczyna

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Opublikowano
tak,musze najpierw zdemontowac wentylator klimy,i spróbuję go podłączyc pod prostownik i zobaczyc co bedzie sie dzialo,bo wentylator zachowuje sie tak(krecąc go reka z kanału jakby obcieral o obudowe,i na chlopski rozum gdy wentylator sie zatrzymal to albo spalil sie bezpiecznik od wentylatora,albo cewka wentylatora sie spalila.Gdzie sa bezpiecznik(i) odpowiadajace za klimatyzacje?525 td 94r touring
Opublikowano
tak jak napisał thenygoos,z własnych doswiadczen zaobserwowałem ze koło pasowe od sprezarki kreci sie biernie tak ze mozna krecic nim bez uzycia sily(w moim przypadku wyczuwam na kole delikatny luz i czy on moze powodowac rozszczelnienie sprezarki?),po załączeniu napiecie dochodzi kabelkiem do sprezarki i elektromagnes załącza i tu kolejne pytanie czy to sprzeglo moze byc zuzyte i nieprzenosic napedu na wał sprężarki?Mimo wszystko musze wymienic wentylator klimatyzacji ale i tu mam kolejne pytanie....czy klima powinna dzialac bez wentylatora?bo przeciez podczas jazdy strumien powietrza tez chlodzi chlodnice klimatyzacji.....I po jakim czasie od załączenia klimy powinno sie czuc wyraznie schlodzone powietrze?I jak zdemontowac wentylator klimy.......demontowac chlodnice?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.