Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wyczyściłem z nagaru EGR i kolektor dolotowy . Myślę wyrzucić EGR a przewód podciśnienia zatkać. EGR wyrzucę wraz z rurką łączącą go z kolektorem wydechowym , zaslepię tą rurkę bezpośrednio na jażmie łączącym. W ten sposób myślę zabezpieczyć kolektor dolotowy przed ponownym zasyfieniem. Co o tym myślicie? Czy może to zaszkodzić lub jakoś wpłynąć na silnik? Czy któryś z forumowiczów coś takiego juz u siebie zrobił? Proszę o opinię
Opublikowano

Np. u mnie w 525D CR jak zdejmę podciśnienie z przepustnicy EGR i ją zatkam to silnik pracuje inaczej. Tzn pojawiają się co prawda ciche ale stuki jak w silniku TDI. Z tym, że ja też nie wiem czy tak powinno być czy może coś nie tak z moim silnikiem. Po świętach mam wizytę w warsztacie bo mam problemy z dymem i tym sposobem próbowałem to zwalczyć ale nie wyszło. :(

A co do syfienia to gdzieś tu na forum wyczytałem, że oprócz tego odpowietrzanie skrzyni korbowej jest odprowadzone właśnie do kolektora ssącego więc i tak się może "zasyfiać". Jeśli się mylę proszę o poprawienie.

Opublikowano
Mi się wydaje ,że gdy będzie separator oleju często wymieniany a turbina w dobrym stanie to w kolektorze ssącym nie powinno być oleju a jeżeli nawet pojawią się znikome ilości to napewno nie powstanie tyle nagaru gdy są podłączone dodatkowo jeszcze gorące spaliny. Olej i gorące spaliny powodują że wszystko się zapieka i narastają warstwy osadu.
Opublikowano
każde turbo puszcza oliwe w dolot. Kumpel kilka lat temu kupił nowego passata 1,9 TDi i po około 30 tys km zaglądałem w wąż dolotowy i też był tam ku mojemu zdziwieniu olej. W servisie stwierdzili że tak już musi być. Widziałem tez kilka inny turbin w w miarę młodych autach i w każdej było troszke oleju wiec chyba taki to już urok turbo.
Opublikowano

Czy ktoś z forumowiczów czyścił intercooler w 530d? Zastanawaim się czy dam rade go wyjąć od dołu , czy muszę wyjmować chłodnicę ?

Jak intercooler jest zamocowany na co zwrócić uwagę?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ktoś z forumowiczów czyścił intercooler w 530d? Zastanawaim się czy dam rade go wyjąć od dołu , czy muszę wyjmować chłodnicę ?

Jak intercooler jest zamocowany na co zwrócić uwagę?

 

czesc

 

tez nad tym myslalem, ostatnio czyscilem zawór od turba i podczas tej operacji zciagnelem rure [aluminowa] od doladowania, znalazlem tam sladowe ilosci oleju ale mysle ze to norma [zaznaczam ze autko nie kopci] , dojscie do intercoolera wydaje mi sie byc dosyc proste z tego co sie orientuje jest on przytrzymywany plastikowymi zatrzaskami wychodzacymi od obudowy chlodnicy.

 

Teraz pytanie do znawcow: jak zalecacie czyscić IC ??

 

z gory dzieki za porady

 

podr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.