Skocz do zawartości

Dmuchawa pracuje tylko na max.


Topik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jak w temacie. BMW 730 z 1990 roku.

Szukając po forum znalazlem informacje na temat listwy z tranzystorami.

Korzystając z linku:

http://www.nmia.com/~dgnrg/page_4.htm

szukalem u siebie i nie znalazlem ani listwy ani filtra przeciwpyłkowego.

Grzebiąc po ETK natknolem się na 2 typy sterowań:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=GA72&mospid=47338&prod=19900700&hg=64&fg=45

BEHR i SIEMENS.

Sprawdzilem u siebie i mam SIEMENS. Wydaje mi się ze w tym typie regulacja nawiewu realizowana jest w panelu sterowniczym:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=GA72&mospid=47338&prod=19900700&hg=64&fg=20

Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krotkie pytanie: gdzie moge znalezc dmuchawe w E34 89 rok 525 bez klimy. Przestała dmuchać. Jest to szwagra samochod i zaproponowałem zeby sprawdzil tam gdzie filtr pyłkowy czyli koło nóg pasażera(tak mi sie coś wydaje że tam jest :?: ), jednak nic tam nie znalazł, Czy źle szukał, czy może jest w innym miejscu????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam ten sam problem w 525tds e-34 z 91 roku, dmuchawa dmucha na 1,2 i 3 tak troche , na kazdym stopniu tak samo, tak jak by byla caly czas na 1, a na stopniu 4 dopiero dmucha tak jak poiwnna dla stopnia 4, ktos cos moze pomoc ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Ten post dotyczyl zupelnie innej rzeczy. Odpowiedzi na wasze pytanie znajdziecie już na forum. (wpisac "dmuchawa" w szukaj i chyba 12 od gory).

 

Moim problemem jest praca dmuchawy na max. obrotach w e32 ze sterowaniem SIEMENS (płynna regulacja - nie skokowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje to masz tak samo jak ja. Mam E32 750 iL. Odepnij schowek (prosta czynność) Odkręć kawałek tapicerki po lewej stronie pasażera, ja dodakowo odpinałęm sobie kawałek tunelu nawieu na nogi pasazera (był duzo lepszy dostęp). Ta listwa trzyma sie na 2 wkrętach. Odpinasz wtyk i listwa wysówa sie w prawo ( w strone drzwi pasazera). Sprawdź "zimne luty" Popraw je. U mnie po przelutowaniu płyy wszystko było ok.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta dmuchawa jest roznie ja np mam 525tds 92r wer z klima i mi dmuchawa działała tylko na max i okazalo sie ze jest przerwa w opornicy ktora znajdune sie od strony kierowcy trzeba odkrecic kawalek tapicerki po prawej stronie i bedzie widac caly kolektor nadmuchu, opornica znajduje sie na samum dnie za pedalami trzeba sie troche na ginastykowac zeby ja zobaczyc jest wpieta na zatrzaski w komore nawiewu dochodza 4 przewody dosc grube zielone i czarne. Jak juz sie ja wymontuje to przeba ogladnac nity laczace blaszki jeden napewno sie wtopil w obudowe opornicy i trzeba go sklepac!Jaby co to mam fotli moge wyslac mailem adaniello@wp.pl

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda,ze w E34 jest inaczej. Wydaje mi sie jednak ze w E32 730 (O taką pyta Topik) bedzie tak samo jak w 750 E32.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

odświeżam temat:

u mnie dmuchawa pracuje czasowo na 1,2,3 tzn pracuje minutke i minutke niepracuje i tak cyklicznie. ZNalazłem wkońcu ten element który odpowiada za prace dmuchawy na pierwszych trzech biegach i zauważyłem ze za wyłączanie dmuchawy odpowiedzialny jest jakby wyłącznik termiczny, tzn po nadmiernym nagrzaniu w szczególności w upalne dni jak to było ostatnio ponad 30 oC ten element się grzeje zaszybko i go odcina. Na 4 biegu pracuje bezproblemowo. Czy wam sie także zdaża w upalne dni że ta dmuchawa się sama wyłącza :jawdrop: . Wygiąłem nieco ten element odpowiedzialny za wyłączanie po przegrzaniu, i pomogło ale nie w 100%, bodalej po około 30 minatach dmuchania na 3 bi3gu wyłączyła mi sie dmuchawa na chwile. Zauważyłem ze podczas pracy dmuchawy te opornice robią się aż czerwone (było tak jak je wyciągnąłem z kanału powietrznego i nie miały chłodzenia). Pewniew tak ma być, ale czy ten wyłącznik termiczny ma tak szybko wyłączać dmuchawe.

Do dopełnienia tematu dodam ze ten element nie był od strony pasażera tylko od strony kierowcy koło pedałów po odkręceniu tapicerki.

 

Reasumując sprawny element w upalne dni może sobie robić przerwy na schłodzenie??? czy może ten bimenal sie uszkodził???

pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

noo...

jesli chodzi o dmuchawe pracujaca na max!

sprawa jest prosta bo juz dwa razy mialem taki defekt...jest uszkodzona listwa dmuchawy znajdziecie w okolicach fitra pylowego...trzeba ja wyjac.( nie kupujcie nowej ja tak zrobilem pierwsz raz 150zl)zeby sie nie zaglebiac w sprawy elektroniki to radze ja zaniesc do osoby ktora ma pojecie o elektonicznych ukladach.sprawa jest prosta(MI ZAJELO TO RAZEM Z KOLEGA 25MIN)I MAM SPRAWNA DMUCHAWE...JAK COS WYSLE DOKLADNY OPIS NAPRAWY... :mrgreen:

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo...

jesli chodzi o dmuchawe pracujaca na max!

sprawa jest prosta bo juz dwa razy mialem taki defekt...jest uszkodzona listwa dmuchawy znajdziecie w okolicach fitra pylowego...trzeba ja wyjac.( nie kupujcie nowej ja tak zrobilem pierwsz raz 150zl)zeby sie nie zaglebiac w sprawy elektroniki to radze ja zaniesc do osoby ktora ma pojecie o elektonicznych ukladach.sprawa jest prosta(MI ZAJELO TO RAZEM Z KOLEGA 25MIN)I MAM SPRAWNA DMUCHAWE...JAK COS WYSLE DOKLADNY OPIS NAPRAWY... :mrgreen:

BMW & CYPRESS HILL

http://img201.imageshack.us/img201/299/podpis2zk3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jasne PANTER!

Masz sposób na wszystko, i proponujesz, że wyślesz. Tak samo było z naprawą przepływomierza gdzie też pisałeś, że wyślesz jakby co. Prosiłem na forum i wysłałem Ci maile'a z prośbą o przesłanie sposobu jak go naprawić. Twój sposób jakoś nie doszedł od chyba 1 czy 2 kwietnia.

Nieładnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.