Skocz do zawartości

przeplywomierz moze ktos sam regulowal?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat stary jak bmw.ale mam pytanko .czy ktorys z kolegow

przeprowadzil regulacje we wlasnym zakresie a jezeli tak to jak i z jakim skutkiem.Co prawda jest link w jezyku angielskim ale nie kazdy jest w tym mocny a w szczegolnosci w technicznym . gdzie nie mozna tlumaczyc domyslnie.

Jezeli ktos nawet poniosl porazke to niech tez podzieli sie uwagami

 

pozdrawiam .

Opublikowano

Mam kumpla z Prudnika, ktory wie co nieco o E30, na tym forum nazywa sie CUBA 8)

 

Jest duza szansa, ze rozwiaze twoj problem, wiec zagadaj do niego :wink:

Opublikowano
na przeplywomierzu mam taka srubke, ktora byla zaslepiona plastikiem, krecilem w prawo i w lewo i zadnej reakcji nie bylo :| i teraz nie wiem czy mam walnieta przeplywke czy co innego

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano
Skoro sam kreciłes ta srobka to nie jestes wstanie rozroznic pracy silnika !!Iz sa bardzo minimalne zmiany pracy silnika i proponowałbym ci po takiej zabawie wjechac do kogos kto ma analizator spalin i sprobowac doregulowac ta srube na tym analizatorze spalin!! :cool2:
Opublikowano

dokładnie! ta śróbka jest do regulacji zawartości CO w spalinach i nie zauważy się różnicy na pracującym silniku! widać to tylko na analizatorze!

 

ja osobiście mam wiecznie otwarty przepływomierz i własnie robię sobie na nim doświadczenia w celu wyeliminowania pływających obrotów i jeździłem z różnym naciągiem sprężyny ale zauwazyłem ze to nic nie zmienia !

natomiast jak tylko poluzowałem śróbke na ślizgaczu i lekko go przesunąłem wzgledem osi to od razu obroty sie ruszyły. wiec podniosłem w ten sposób dzisiaj obroty i narazie tak jeżdze, jutro zrobie małą traskę to będę wiedział jaki efekt to przyniesie... :modlitwa:

 

pozdrawiam

Opublikowano

Moze bardziej sprecyzuje o co mi chodW przeplywomierzu znajduje sie taka tarcza a na niej sa podane jakies wartosci i pytanie do jakiej

regulacji to sluzy?

W jakiej pozycji powinien byc suwak przy unieruchomionym silniku?

Jak sprawdzic czy sprezyna jest naciagnieta prawidlowo?

Jaki wplyw na prace tego urzadzenia ma tzw. czujnik temperatury

powietrza dolotowego?

itp.

Biorac pod uwage.ze urzadzenie to jest stosowane w wielu samochodach

powinna byc chociazby jakas broszura na ten temat.

Cholera mnie bierze jak czytam te pmoce dla zmotoryzowanych a w nich

radyna. jak napompowac kolo lub podobne.

pozdrawiam i dziekuje

belgus

Opublikowano

czujnik temperatury jak się przyjżysz to wyprowadzenia ma wprost do gniazda i dalej wprost do komputera, tylko masa jest wsólna! więc nie ma on bespośredniego wpływu na działanie przepływomierza!

przy próbie regulacji na uruchomionym silniku lekkie przesunięcie dysku z numerami choćby o dwa trzy ząbki w obie strony powoduje duszenie sie silnika, więc prawdopodobnie ma to związek z programem zapisanym w pamieci komputera. Wygląda mi to na to że przepływomierz musi być tak ustawiony aby silnik chodził jak najlepiej na wolnych obrotach czyli odbierał jak najbardziej realny pomiar powietrza na podstawie którego jest ustawiany wtrysk paliwa czyli mieszanka z powietrzem! jeżeli przepływomierz przestawimy na dysku to sprężyna sie naciąga lub luzuje a wtedy komputer nie może ustawić prawidłowej mieszanki bo dostaje inne dane niz faktyczne i silnik kuleje

może to mieć też wpływ na zużycie paliwa! ale to tylko moje przemyślenia

Opublikowano

Potrafie to zrozumiec,ze przeplywomierz informuje sterownik w temacie

powietrze a co za tym idzie wszysko zalezy od jego ustawienia.

Prawdopodobnie regulowane jest to przeez ten suwak,ktory musi dzialac jak opornik suwakowy.Gdzies mi sie obilo o uszy,ze mozna zmierzyc to ustrojstwo omomierzem ale nie wiem gdzie dokladnie podlaczyc i jaka ma byc prawidlowa wartosc tego pomiaru na biegu jalowym?

Nie chce odkrywac ameryki ale czy wychylanie klapy przeplywomierza jest wymuszone podcisnieniem?

 

Koledzy powalkujmy ten temat moze cos z tego bedzie

belgus

Opublikowano

Witam!

Bawiłem się ostatnio przepływomierzem i zrobiłem tak: zdjąłem wtyczkę sondy lambda i podłączyłem woltomierz. Odpaliłem silnik obserwując napięcie. Teoretycznie najlepsze spalanie ma silnik jeżeli sonda podaje ok 0,4V. Zdjąłem pokrywkę z przepływomierza i poluzowałem śrubę blokującą "ślizgacz" (przed uruchomieniem silnika!). Po tym zabiegu ramię ślizgające się po potencjometrze można delikatnie obrócić o kilka stopni w obie strony co powoduję zmianę składu mieszanki. Tym sposobem wyregulowałem tak aby sonda pokazywała mi te ~0,4V na obrotach jałowych. Nie wiem czy ta metoda jest właściwa - gdzieś wyczytałem, że można w ten sposób regulować. Idąc dalej można by próbować wyregulować w ten sam sposób silnik na wyższych obrotach poprzez zmianę naprężenia sprężyny powrotnej klapy przepływomierza.

Ciekawy jestem waszych opinii.

Pozdrawiam

Krzysiek
Opublikowano
no najgorsze jest to,ze przy podpietym analizatorze w stacji diagnostycznej przy kreceniu ta srubka nie bylo zadnych zmian, kompletnie nic sie nie zmienialo , analizator pokazywal caly czas to samo

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano

powracam przy tym wątku do tematu pokrewnego >> silnik nie dochodzi do odciny

 

Czy to właśnie może być wina przepływomierza?

Ostatnio ktoś mi to sugerował.

U mnie przy 4500 tys obrotów silnik zachowuje się jakby nie miał powietrza lub paliwa.

To samo jest na gazie i benzynie.

Poprostu jest takie kichanie, chrapanie, obroty stoją, a autem trzęsie.

Na gazie to jeśli się nie odpuści to wali później strzał w obudowę filtra powietrza.

Czy to też jest wina przepływomierza?

Jakie macie objawy, poza spalaniem podejrzanym?

Czy w ASO by to zrobili?

I ile by to kosztowało?

W sumie elektronik jestem więc jak coś wymyślicie to pokombinuję.

Przetargałbym ją od czasu do czasu trochę więcej niż te 4500 tysiąca.

JUST HT
Opublikowano

Witaj!

Jeśli masz instalację gazową z mikserem to przecież stawia on pewnien określony opór przepływającemu powietrzu. W wysokich obrotach i dużych przepływach powietrza możę się okazać, że ten opór jest tak duży że powietrza brakuje. Wymontuj mikser dla próby i przejedź się na benzynie.

Jeśli to nie mikser to inna rzecz która mi przychodzi do głowy to kiepska wydajność pompy paliwa. Wydajność i ciśnienie tłoczenia można sprawdzić stosunkowo prosto.

Pozdrawiam

Krzysiek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Dzisiaj rozmawialem z mechanikiem na temat regulacjim przeplywomierza.Powiedzial mi.ze oprocz uszkodzen wywolanych

wybuchami gazu najczestsza usterka jest naciag sprezyny.ktora z biegiem

czasu traci swoja sprezystosc.Powiedzial ,ze bez zadnego ryzyka mozna

skrecic lub odpuscic sprezyne w przeplywce inie nalezy grzebac przy

suwaku.

pozdrawiam :D

Opublikowano

Witam

Wlasnie wyplukalem przeplywomierz penetrolem uwazalem przy tym,zeby

nie zalac plytki i chyba sie udalo.

Straszny syf z niego wyplynal i ukazala sie mala dziurka w klapce ale to

chyba fabryczna bo jest usytuowana centralnie.

Pewnego dnia zdjalem oslone przeplywomierza i zauwazylem.ze suwak

nie jest w polozeniu poczatkowym moglo to oznaczac ,ze klapka sie

zacina a w tej chwili wszystko chodzi jak w zegarku.

Jutro zamontuje i zobaczymy czy sie poprawilo /jalowe obroty/czy nie

Oczywiscie napisze o tym bez wzgledu na efekty.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.