Skocz do zawartości

PROBLEM ZE SKRZYNIA AUTOMATYCZNA POMOCY :(


PIOTR1988

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM MAM E-32 3.0 89R.

STAŁA SIE ZECZ STRASZNA ,STRACIŁY MI SIE WSZYSTKIE BIEGI OPROCZ WSTECZNEGO.

(JAK JECHAŁEM ZACZEŁO ŚLIZGAC NA BIEGACH PO KROTKIEJ JEZDZIE BIEGI CALKIEM SIE STRACIŁY ) PO ZMIANIE NA 1 ,2 ,3 ,D NIC NIE REAGUJE .SLYCHAC ZE BIEG WŻOCA ALE NIECHCE JECHAC TAK JAKBY ŚLIZGAŁO.CO JEST TEGO PRZYCZYNĄ? DA SIE TO JAKOS NAPRAWIC SAMEMU?

PROSZE O POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banol a ile takie cos kosztuje??łatwo to sie naprawia czy są jakies knify ?

olej przepalony bylo czuć :( gdzie takie cześci mozna kupic i tanio?

 

ledwo co wymienilem kopułke palec i świece to teraz znow wydatek ...

 

To nie jest taka prosta sprawa. Jeśli nigdy tego nie robiłeś, szanse, że zrobisz to dobrze, są małe (chyba, że jesteś uzdolniony mechanicznie) Przede wszystkim, musisz wyjąć skrzynię, rozebrać ją (co nie jest sprawą banalną, i nie wszystko jest oczywiste) Potem, trzeba sprawdzić, czy to tylko forward, czy prz okazji coś jeszcze. Jeśli tylko forward, to musisz kupić odpowiednią ilość tarczek, komplet uszczelek i obudowa sprzęgła. Tarczki i uszczelki kupuje się nowe np. tu:

http://www.asb.auto-mat.com.pl/

Jeśli chodzi o obudowę, jak już się zdecydujesz naprawiać, daj znać, może się coś znajdzie.

Generalnie, jeśli chcesz, żeby to miało ręce i nogi a nie kumasz bazy, nie zabieraj się za naprawę automatu. Lepiej zleć to komuś, kto się na tym zna. Jeśli nie znasz nikogo, kto się zajmuje tego typu naprawami, wal na priv, może coś wymyślimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagniecie skrzyni to zaden problem rozebranie tez.tylko potem złożyc.

Nigdy tego jeszcze nie robilem ale kiedys trzeba sie nauczyc wkoncu ucze sie za mechanika.Prosil bym o jakies wskazówki co do tej naprawy ,na co mam uwazac itd.

 

DZIĘKI Z GÓRY ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie nad tym zebym kupił drogie bmw z manualna skrzynia i zrobil przekladke .jest sens?

 

Może jak kupisz drógie to automata sprzedaj ,, i tak zepsuty

A na mamualu śmigaj,, i roboty mniej :twisted:

 

A na poważnie to nie ma większego sensu

 

Pamiętaj abyś wał identycznie skręcił jak był bo będzie bić,,,

Poduszki od skrzyni też napewno do wymiany już będą

A i najważniejsze,,,, zanim zaczniesz rozbierać to wejdz z karcherm pod auto i umyj dokładnie okolice skrzyni z piasku i syfu

Naprawde umili i ułatwi ci to robore

 

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież już pisałem Ci, co będziesz musiał wymienić napewno. Jedna tarczka chyba około 12 zł. Obudowa 200-500 zł. Dopóki nie wyjmiesz skrzyni, nikt nie powie Ci co jescze musisz wymienić. Okaże się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa tą obudowe trzeba wymieniac?jak ona sie nazywa?obudowa forwardu?

 

Tak, właśnie dlatego, że pękła nie ma ciśnienia i samochód nie jedzie. Sprzęgło nazywane jest forwardem, więc jak będziesz szukał, to ktoś, kto kuma powinien wiedzieć o co chodzi.

 

Tu masz schemat:

 

http://www.jpat.co.uk/jpat_pdfs/ZF%20Acrobat%20files/ZF%20%204HP22.pdf

 

To, co najprawdopodobniej Ci padło, to pierwsze sprzęgło od góry. (pod rysunkiem obudowy) Potrzebny Ci będzie element nr 130. To on pęka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją przejechałem jakieś 60-70 tyś km

Oleju w automacie nigdy nie wymieniałem

Skrzyna od zakupu auta do rozbicia po 4 latach chodziła wyśmienicie

olej do początku do końca miał taki burstynowo zielonkawy krystaliczny kolorek

Mam powody aby przypuszczać że był zalany jeszcze fabrycznie

Dodam jeszcze że więcej ludzi zpepsuło skrzynie wymieniająć olej (np lejąc nieprawidłowy bo prawidłowy tylko w aso idzie dostać)niż tych co tego wcale nie ruszali

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaster, litości! :jawdrop: Nie wysnuwaj tak śmiałych teorii. Olej w takiej skrzyni jak Twoja, wymienia się co max 30 tys. km. Można go dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym. A bursztynowy jest dlatego, że już dawno ma dość. Ma być czerwony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaster, litości! :jawdrop: Nie wysnuwaj tak śmiałych teorii. Olej w takiej skrzyni jak Twoja, wymienia się co max 30 tys. km. Można go dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym. A bursztynowy jest dlatego, że już dawno ma dość. Ma być czerwony.

Oj,,,

Widzisz Banol,,i tu się mylisz,,mam 750il i olej do mojej skrzyni to syntetyk dostępny w sprzedaży pozaserwisowej jedynie w 50l beczkach

 

Swoją drogą można by się złożyć na taką Beke i podzielić po 10l

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.