Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!!

 

Zacznę od tego ze moje BMW 318 tds miało problem z zapalniem na zimnym silniku przy niskich temperaturach, okazało się, że był nie prawidłowy kąt wtrysku, no ale na tym ustawieniu silnik musiał długo kręcić niezależnie, czy zimny czy ciepły, a więc trzeba było przestawić rozrząd, bo był źle ustawiony i tu się zaczynają problemy. Przed regulacją rozrządu auto miało normalną moc, a teraz w momencie, gdy załącza się turbina, auto się buja, ale bardzo powoli, gorzej niż przy obrotach bez turbiny. Gdy jadę zauważam, że jakby za mało paliwa dostawał, ponieważ na dwójce ekonomizer pokaże maksymalnie 22litry, na trójce 15, a na piątce to maksymalnie 8. Więcej niż 120 km/h nie chce jechać. Miał może ktoś taką przypadłość??

Opublikowano
nie wiem jak był regulowany, ale to mi się porobiło po nastawianiu rozrządu. Bo zanim rozrząd był ustawiany, ustawili mi kąt wtrysku i jeździłem prze około 2 tygodnie i nie było żadnego problemu z mocą. Statycznie to znaczy jak??
Opublikowano
ustawienie statyczne z tego co kojarzę odbywa sie poprzez wkręcenie w tył pompy wtryskowej miernika zegarowego z odpowiednią przedłużką i ustawienie odpowiedniego kąta (ok 60+/-0,02 mm) natomiast dynamicznie to podpięcie pod komputer i ustawienie odpowiedniego przestawianie kąta wtrysku, tak mi to tłumaczono. Jeżeli miałeś zdejmowany układ dolotowy sprawdź czy jest poprawnie - szczelnie złożony bo zdarza sie ze przez nieuwage mechanika któraś obejma jest słabo dokręcona, spada i połowa powietrza ulatuje bokiem albo poprostu któraś obejma była za mocno spięta i pękła. Ludzie na forum pisali na temat braku mocy i w większości przypadków wiązało sie to z albo dziurawym albo nieszczelnym układem dolotowym.
Opublikowano
No to w poniedziałek wpadam na kanał i sprawdzę czy na dole wszystko gra z tym układem, bo dzisiaj sprawdzałem podłączenie kolektora i kabli do niego także tu wszystko gra, jak podłoże 2 złote, żeby zablokować zawór EGR to też nic się nie poprawiło
Opublikowano
jak masz osłonę pod silnikiem to łatwiej będzie sprawdzić od góry, ale do intercoolera faktycznie łatwiej od dołu, a tak żeby mieć 100% pewności lepiej zdjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić te opaski, zdjąć przewód, nałożyć z powrotem i jeszcze raz skręcić. aha i nie przeraź sie olejem w dolocie, to odma trochę puszcza - taka konstrukcja. a i zanim zaczniesz rozbierać, otwórz maskę i poproś kogoś żeby dodał trochę gazu żeby rozpędzić turbinę, jeżeli jest nieszczelność to powinieneś słyszeć syk powietrza
Opublikowano
z tego co zauważyłem, to węże od od turbiny i intercooler`a nie były dotykane przez mechaników, ściągnąłem rurę przed kolektore i zatkałem ręką a dziadek dodawał gazu, nie mogłem ręką utrzymać ciśnienia, także myślę, że węże są dobra, filtr powietrza przy okazji sprawdziłem i jest czysty. Już nie mam więcej szalonych pomysłów, żeby sam coś przy niej pokręcić. A mógłby mi jeszcze ktoś opisać, jak mają być podłączone węzyki przelewowe??, bo na 3 wtryskach ropa się z nich leje
Opublikowano
wężyki przelewowe idą od ostatniego wtrysku przez 3 do 2 i do pierwszego patrząc od przodu. Ten pierwszy idzie to pompy wtryskowej i dalej na powrót do baku.
Opublikowano
tyle też wiem, tylko chodzi mi o to który wężyk na którą głowiczkę ma być założony, F_W jeżeli możesz to zrób zdjęcie w swojej jak masz to założone, być może przez to mam tam tak mokro, bo nie pamiętam jak były pozakładane, zanim mechanik dotknął ich "złotymi rączkami"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.