Skocz do zawartości

Czy dyfer mógł paść po wymianie uszczelniacza?


Kolczasty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj mialem wymieniany uszczelniacz w moscie, ten od walu napedowego. Wymiany dokonalem (u fachowca od BMW), poniewaz widoczne byly wycieki. Zalano nowy plyn i... zaczelo sie:

- przejechalem jakies 20-30 km. Zatrzymalem sie, a z auta strasznie smierdzi. Pomyslalem, ze moze klocek hamulcowy sie przyjaral.

 

- po 20 minutowym postoju pojechalem zrobic kolejne 40 km i:

znowu zaczelo strasznie smierdziec. Przy zmianie z 1 na 2-ke czuc bylo jakies pukniecia i to mocne. Po zatrzymaniu sie zauwazylem, ze z wneki tylnego prawego kola strasznie sie kopci. Pojechalem wiec do mechanikow (inni niz ten, u ktorego robilem most), zeby sprawdzili mi hamulce. No i niby wszystko w porzadku. Pojechalem wiec na parking odstawic auto na noc.

 

- dzis ruszylem w trase. Ku mojej radosci zadnych objawow wczorajszych anomali nie bylo... do czasu. Po przejechaniu okolo 50 km zaczel niemilosiernie buczec z tylu. Smierdziec juz nie smierdzialo tak jak wczoraj. Przy zatrzymywaniu sie strasznie szarpalo - na luzie. Przy ruszaniu straszne opory. Podnioslem auto i zaczalem sprawdzac hamulce. I wszystko ok. Nic sie nie grzeje. Cos mnie tknelo, zeby dotknac dyfra. No i o malo nie poparzylem sie taki byl nagrzany. Oski przy moscie tez strasznie nagrzane.

Jasnym stalo sie, ze dyfer sie zatarl.

 

I tu moje pytanie? Czy po wymianie zimmeringu i zalania mostu swiezym olejem moglo sie cos takiego stac? Do momentu wymiany nic zlego sie nie dzialo, nic nie huczalo, nie burczalo. Obecnie wyje od najnizszych predkosci.

 

Czy jesli w moscie jest plyn a mimo to most zatarl sie czy mozliwym jest zeby az tak sie grzal??? Dodam, ze czujnik predkosci w moscie chyba stopil sie bo predkosciomierz nie wskazuje w ogole predkosci.

 

Auto czeka na nowy dyfer - narazie poszukuje. Poradzice prosze, co moglo byc przyczyna tej awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziwna sprawa kolego nie powinno sie tak stac pytanie czy symering został poprawnie założony, moze olej poprostu wyciekł ?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sladow wyciekow po wymianie nie ma co najwyzej olej mogl wyparowac? - to kopcenie sie z wneki kola.

W umiejetnosci mechanika, u ktorego robie auto nie watpie jadnak kazdemu moze zdarzyc sie blad w sztuce.

Najbardziej dziwi mnie, ze ten dyfer tak mocno sie grzeje.

 

Jeszcze jedno - wczoraj jak i dzisiaj podczas jazdy w kabinie czuc bylo zapach ropy, oleju lub czegos podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie tak mocno grzeje i wyje dyfer a stało się to po wymianie uszczelniacza i zalaniu olejem to przyczyna musi gdzieś w tym tkwic, sprawdź czy wogóle jest tam olej na poczatek, jesli nie widac sladów wycieku to moze poprostu przez zapomnienie czy tez pospiech nie został wogóle zalany... rozumiem ze kazdemu nawet najlepszemu moze przytrafic sie jakaś pomyłka przy pracy przeciez jestesmy tylko ludźmi...

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro robił to fachwiec od BMW to nie podejżewam że wlał coś innego do mostu (no chyba że był bardzo zmęczony;)) Naj pradopodobniej pawelaspl ma racje i w moście jest susza. Na tak krótkim odcinku każde gó..no mające troche właściwości smarujących nie rozwaliłoby dyfra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zle mowic o nikim ale zaczynam podejrzewac, ze to wlasnie jednak blad w sztuce.

Tak sie jeszcze zastanawiam: wymienialem tez wczorak olej, bylo 10 litrow. Do ukladu wchodzi 6,5 L wiec powinno zostac jakies 3,5. A tu w bance mam jakies 2 L. Moze ktos przez przypadek (ow fachowiec od pewnego czasu ma pomagiera, moze jemu sie cos pomerdalo albo zapomnialo) wlal olej z tego nadmiaru co mi zostal. Swoja droga ile wchodzi oleju do dyfra?

 

NIe chce nikogo posadzac no bo nie widzialem, nie patrzylem na rece. Szukam przyczyny tego grzania i tego, co sie wlasciwie moglo stac.

 

Aha, jeszcze jedno. Zeby wymienic ten zimmering trzeba demontowac most? Bo most byl demontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mostu wchodzi 1.1l

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do autora postu.

Witam

Ja tez miałem taki problem, zmieniałem uszczelniacz wał-most i kazałem wymienic sobie olej w moscie który sam kupiłem, ale przed wymiana oleju przeczytałem wszystkie posty na tym forum i stwierdziłem ze olej który userzy polecaja do mostu bedzie dobry, wiec go kupiłem 1 L 70 zł jaki juz nie pamietam.

 

I pojechałem, wymieniłem uszczelniacz, przy mnie wymieniono olej w moscie i pojechałem. Tydzien pozniej jade ok 4 kilometrów od domu czuje szarpniecie cos strzeliło z tyłu wyje jak cholera dym siwo zjazd na awaryjnych pobocze. I co uszczelniacz strzelił. Most zatarty bo cały olej sie zagotował, łozyska popękały.

 

Moja rada jest taka mam serwis pod nosem wiec poszedłem zasiagnąc info i co w modelach E36 nie wymienia sie oleju w moscie NIGDY. Zmiencie uszczelniacze i tylko tyle.

 

oleju do mostu małego wchodzi 1.1 L i jest tak rozmieszczony w moscie ze nie ma prawa go ubyc bo jego pelny stan siega tylko do sruby gdzie sie go wlewa.

[E36] Pozdrawiam ------ Lux -----ZG

zdjęcia mojej betki :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=333362#333362

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam juz zamontowany "nowy" dyfer. W starym, jak sie dzisiaj okazalo padlo lozysko na walku atakujacym. Przed awaria mialem dziwne burczenie (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51155&highlight=) w przedziale predkosci 70-90. Po wymianie dyfra burczenie zniknelo.

 

Pozdrawiam serdecznie,

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.