Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów !!!

 

Proszę o pomoc a mianowicie zbliża mi się inspekcja II i chcialem ją sam wykonać tylko nie zabardzo wiem co należy zrobić,wiem ze trzeba wymienić olej,filtr kabinowy i co jeszcze???czy czesci kupować w serwisie czy moze w zwykłych sklepach motoryzacyjnych?z góry dzieki za pomoc :D

Opublikowano
filtr kabiny , powietrza i paliwa wymiana co 2ga inspekcja, nie wiem co wymieniałeś na pierwszej inspekcji(była wymiana oleju i filtra?) sprawdz sobie klocki oraz tarcze hamulcowe, sprawdz czy nie masz luzów na sworzniach tulejach i końcówkach drążków, a jeżeli chodzi o cześci to w sklepach motoryzacyjnych jest dużo zamienników dobrych firm
Opublikowano

Części w serwisie czasem są tańsze niż w zwykłym sklepie. Wymień tak jak bolo mówi. jak jeździsz na np BP Ultimate wymień filtr paliwa co druga wymianę oleju, jak na jakieś Bliskiej tankujesz :-) wymieniaj filtr paliwa zawsze!

Standardowe wymiany.... BMW fajne auto ale bez przesady... żadnych czarów prawić nie trzeba :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Dzieki zaszybką odpowiedz :D

a czy olej w tylnym moscie tez sie wymienia bo słyszałem ze nie ale czy o prawda???Niestety nie wiem co było robione na pierwszej inspekcji poniewaz autko sprowadziłem w sierpniu i jest to moja pierwsza inspekcja w polsce.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Dzieki zaszybką odpowiedz :D

a czy olej w tylnym moscie tez sie wymienia bo słyszałem ze nie ale czy o prawda???Niestety nie wiem co było robione na pierwszej inspekcji poniewaz autko sprowadziłem w sierpniu i jest to moja pierwsza inspekcja w polsce.

 

pozdrawiam

 

Nie zmienia się tak samo jak w skrzyni biegów ale ja zmieniłem i tu i tu , olej oczywiście kupiłem w ASO bo jakoś dziwnie tanio wyszedł :twisted2:

Opublikowano

W inspekcje II wchodzą czynnosci z oil service i inspection I:

 

Oil service:

-wymiana oleju i filtra oleju

 

Inspection I

-w skrzyniach automatyczych sprawdzic poziom oleju (nie dotyczy M44 i M52 po wrześniu 1997)

-sprawdzic z pod auta stan wszystkich węży czy nie ma wycieków

-sprawdzic stan wszystkich pasków i wymienić w razie potrzeby

-sprawdzic zuzycie elementów zawieszenia i ukladu sterowania

-sprawdzic grubosc okladzin hamulcowych (także w bebnach)

-sprawdzic dzialanie hamulca recznego

-sprawdzic stan wydechu i jego mocowan

-sprawdzic dzialanie i stan pasów bezpieczenstwa

-naoliwić wszystkie zamki

-wymienić filtr pyłkowy

-sprawdzić ustawienie świateł

-sprawdzic działanie spryskiwaczy i wycieraczek

-sprawdzić czy nie ma błędów w programie sterującym silnika

-przeprowadzić test na drodze

 

 

Inspection II

 

-wymienić świece

-wymienić filtr powietrza

-wymienić olej przekładniowy (nie dotyczy M44 i M52 po wrześniu 1997)

-wymienić olej tylnego mostu (nie dotyczy M44 i M52 po wrześniu 1997)

-sprawdzic stan układu przeniesienia napędu

- w modelach z tarczami z tyłu sprawdzic stan okładzin klocków i zacisku od recznego

 

 

Co druga Inspection II

-wymienic olej w skrzyni biegów (nie dotyczy M44 i M52 po wrześniu 1997)

-wymienic filtr paliwa (nie dotyczy M44 i M52 po wrześniu 1997)

-sprawdzic stan sprzęgła

-wymienic pasek rozrządu w M40 (lub co 4 lata)

 

 

Gdy wyświetla się zegarek na wyświetlaczu lub co 2 lata:

-wymienić płyn hamulcowy

-wymienić płyn chłodzący

 

 

 

Tak więc jeśli chcesz przeprowadzić inspekcje II to musisz tez przeprowadzic czynnosci z oil service (wiadomo) i z inspekcji I a także bycmoze te czynnosci dodatkowe co sa na koncu.

 

powodzenia :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.