Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Po odpaleniu mojego, szczególnie po dłuższym postoju i deszczach zaczyna mi przy gwałtownych ruchach kierownicą na postoju piszczeć pasek klinowy.

Mechanik powiedział że nie napręża się go tylko wymienia bo ma automatyczny naprężacz.

 

Jaki jest numer tego paska bo nigdzie nie mogę znaleźć :(

 

 

Pozdrawiam

 

P.S. Czy luźny pasek może powodować kłopoty z klimatyzacją (słaba wydajność)? Ja wiem że się to może ślizgać na chłopski rozum ale czy ktoś tak miał?

Opublikowano

Człowiek nie był taki leniwy poszukał i znalazł:

 

11 FAN BELT 12,5X1055 1 11231706668 $11.16

 

 

Tylko jak mam to kupować? Na wymiar? Nie ma oznaczeń jak przy filtrach typu XX 0000? Jakiej firmy polecacie?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Chciałbym zobaczyć ten automatyczny naprężacz paska :twisted2: :mad2:

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Opublikowano
Chciałbym zobaczyć ten automatyczny naprężacz paska :twisted2: :mad2:

 

Napinacz to w sumie sam sobie wymyśliłem :oops:

 

Rozmowa była na ulicy 30 sekundowa a już na mnie trąbili z tyłu więc po opisaniu problemu zapytałem "wymiana czy naciągnąć?" na to on mówi "raczej wymiana bo naciąga się sam" :) Pytanie czy to dużo roboty?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hhehe. Grunt, to umieć się przyznać :cool2: Roboty nie dużo, potrzebna przyrząd, którym odchylisz alternator (długi klucz lub breszka) Dostęp dobry,wszystko w miarę na wierzchu. Co do mało wydajnej klimatyzacji, raczej nie tu przyczyna. Mam podobnie u siebie. Na wiosnę planuję wymianę chłodni i osuszacza. Koszt części jakieś 500 zł. Trzeba ściągnąć czynnik i ponownie dobić. Tu kosztów nie znam, ale nabicie od podstaw starym gazem około 200 złotych.
Opublikowano
Hhehe. Grunt, to umieć się przyznać :cool2: Roboty nie dużo, potrzebna przyrząd, którym odchylisz alternator (długi klucz lub breszka) Dostęp dobry,wszystko w miarę na wierzchu. Co do mało wydajnej klimatyzacji, raczej nie tu przyczyna. Mam podobnie u siebie. Na wiosnę planuję wymianę chłodni i osuszacza. Koszt części jakieś 500 zł. Trzeba ściągnąć czynnik i ponownie dobić. Tu kosztów nie znam, ale nabicie od podstaw starym gazem około 200 złotych.

 

Dzięki za odpowiedź. Czyli to alternator napina ten pasek?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Aaaa, zaraz, zależy, który piszczy. Jeśli od wspomagania ( dopiero teraz zauważyłem, że pisałeś o ruchach kierą ) to naciągasz go na pompie od wspomagania. Najlepiej, otwórz maskę, i spróbuj nacisnąć ten od alternatora. Powinien ugiąć się dopiero po silnym naciśnięciu.
Opublikowano
:idea: :idea: Nie wiem jak jest u ciebie ale w 750tce całom tą łapke z rokką dodatkowo się naciąga i + do tego jet jeszcze ten siłownik napinający :idea: :idea:

 

a na jakiej zasadzie się to naciąga? Jest jakaś śruba którą wkręcając naciągam pasek czy trzeba naciągnąć osobnym narzędziem a potem zblokować napinaczem?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Alternator/ew. pompa wspomagania zamocowany jest na śrubach - ośkach, które musisz popuścić. Jak już to zrobisz, odchylasz go tak, aby pasek był bardziej naciągnięty. Potem musisz przytrzymać alternator i dokręcić śruby. Otwórz maskę, obejrzyj temat, to bardzo intuicyjna robota. Nie da się spieprzyć :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.