Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wiec pytne krotko i na temat Turbina przed i po lifcie czy jest taka sama ??

OEM NR : 11652248906.

Podobno jest to taka sama jak w E38 3.0d .

Nastepne Oem NR:

11652248907 , 11652247691.

Jest wzmianka ze te Oem numery sa Modelowo dedykowane do 9/2000 roku.(184 konie) wiec jak to sie ma do poliftowych modeli ??Moje jest 4/2004 zbudowany jakos koniec 2003.

jak juz istniej taki temat to chetnie poczytam ale z braku czasu bede wdzieczny jak ktos poda zdecydowana i pewna odpowiedz.

Edit.

Poszperalem troche i turbiny sa jednakowe w E39 530d przed i po lifcie i zarowno E38 730d.

Ciekawi mnie co to jest za OEM numer :11652247691 i do jakiego modelu sie to odnosi??

Opublikowano

Zmieniałem ostatnio turbine w e39 530d mojego brata, ze starej 184 KM na 193 KM z bmw e39 530d z 2003 ,jesli chodzi o soposób mocowania do bloku silnika, mocowanie przewodu olejowego czy mocowanie wydechu jest takie same. Jedyne co je rózniło to na wylocie spalin z turbiny tam gdzie przykręca sie wydech wirnik w tej 184 KM był głębiej osadziny niz 193 KM tu był bardzo blisko wyjscia spalin do wydechu, nie wiem czy ma to jakies znaczenie ,auto jeżdzi dobrze lepiej niz wczesniej bo poprzednia mu padła i wywaliło olej, narazie jest ok. Jedna i druga Turbina była firmy Garret typ turbo GT2556V na tej 184 i 193 był ten sam typ turbiny.

 

W kat.Garett jest:

moc / / / nr.turbo // / / nr.oem //// rok

183 KM / 454191-0005 / 2248906 / 1998-00

193 KM / 454191-0006 / 2247691G / 2001

193 KM / 454191-0008 / 2247691H / 2002-

Opublikowano
Zmieniałem ostatnio turbine w e39 530d mojego brata, ze starej 184 KM na 193 KM z bmw e39 530d z 2003 ,jesli chodzi o soposób mocowania do bloku silnika, mocowanie przewodu olejowego czy mocowanie wydechu jest takie same. Jedyne co je rózniło to na wylocie spalin z turbiny tam gdzie przykręca sie wydech wirnik w tej 184 KM był głębiej osadziny niz 193 KM tu był bardzo blisko wyjscia spalin do wydechu, nie wiem czy ma to jakies znaczenie ,auto jeżdzi dobrze lepiej niz wczesniej bo poprzednia mu padła i wywaliło olej, narazie jest ok. Jedna i druga Turbina była firmy Garret typ turbo GT2556V na tej 184 i 193 był ten sam typ turbiny.

 

W kat.Garett jest:

moc / / / nr.turbo // / / nr.oem //// rok

183 KM / 454191-0005 / 2248906 / 1998-00

193 KM / 454191-0006 / 2247691G / 2001

193 KM / 454191-0008 / 2247691H / 2002-

>2247691 to jest koncowy numer turbo OEM BMW. Po konsultacji z Servisem ASO BMW do mojego Auta powinna byc turbina >2248906 a z tego co napisales wychodzi na to ze jest to do modelu 98-00

mam wlasnie liste turbin i czy jest roznica np: Type i Turbo code. mi tam Olej nie poszedl tylko takie odczucia mam ze z turbina jest cos nie tak Auto zawiozlem do ASO i czekam na diagnoze.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/turbo-1.jpg

Opublikowano (edytowane)

ta turbina 2248906H szła tez w roczniku 2002-, jak i równiez ta 2247691G szła w 2002-.

W roczniku 1998-00 szła 2248906 ,ale bez końcówka "H" nie wiem jakie ma znaczenie, ale w firma Garett twierdzi że do rocznika 1998-00 pasuje ta po 2002- czyli 2247691G

Edytowane przez Grzegorz Burlinski
Opublikowano

w BMW twierdza ze wszystkie 530d mialy te same turbiny tak wiec z ciekawosci co za znaczenie maja te cyfrki produceta G H F i 0008,0009.

wazne zeby ten numer byl zgodny 454191<

Opowiedzialem Gosciowi to co napisales to myslalem ze jego oczy mi przez telefon wyskocza.

Jedyne co je rózniło to na wylocie spalin z turbiny tam gdzie przykręca sie wydech wirnik w tej 184 KM był głębiej osadziny niz 193 KM tu był bardzo blisko wyjscia spalin do wydechu, nie wiem czy ma to jakies znaczenie

 

Ps ma ktos moze namiary lub wie co oznaczaja te skroty na Koncu "G" , "H" itd wole wiedziec jak przyjdzie co do czego

Opublikowano
w BMW twierdza ze wszystkie 530d mialy te same turbiny tak wiec z ciekawosci co za znaczenie maja te cyfrki produceta G H F i 0008,0009.

wazne zeby ten numer byl zgodny 454191<

Opowiedzialem Gosciowi to co napisales to myslalem ze jego oczy mi przez telefon wyskocza.

Jedyne co je rózniło to na wylocie spalin z turbiny tam gdzie przykręca sie wydech wirnik w tej 184 KM był głębiej osadziny niz 193 KM tu był bardzo blisko wyjscia spalin do wydechu, nie wiem czy ma to jakies znaczenie

 

Ps ma ktos moze namiary lub wie co oznaczaja te skroty na Koncu "G" , "H" itd wole wiedziec jak przyjdzie co do czego

 

 

Jak wymontowałem stara i porównałem z nową wizualnie zew.sa takie same moge tak stwierdzic tylko z ogledzin zew. Wylot z turbo do wydechu, tam była tylko róznica w głebokosci oadzenia wirnika. Tak jak juz pisałem.Auto jezdzi i jest OK.

 

Jak bedziesz sam ja podmieniał nie zapomnij zalac jej najpierw olejem.

Wymienałem ja 2 godziny, z przerwami na ... :D , żart ,bez problemu wymiana prosta.

Opublikowano
Dwoniłem do firmy Garret te symbole nie maja większego znaczenia 2247691G i 2247691H to jest to samo

dzieki za poswiecenie chwili czasu , jednak jestem zdania ze skoro sa to musza miec jakies przeznaczenie może to sa oznaczenia poszczególnych manufaktur przykladowo : G-Germany , H-Holland , F- Francja ???? a co za tym idzie pewno cos w tym jest .

Ps

w Gdansku naprzyklad Robia Panewki do XXXX ktore to tez maja inne oznaczenie jak te same produkowane w innym Kraju .

 

No nic narazie czekam na diagnoze.w najgorszym przypadku bede zamawial.

Turbina ASO 1300 euro Brutto

Gerrett 820 euro Brutto.

 

Edit Jest diagnoza !!!

od strony wydechu turbina nie ma luzu wcale , od strony dolotu jest delikatny luz na tyle ze w Aso twierdza ze jest OK . jak jest z waszym doswiadczeniem ??

ponadto w okolicy 1100 rpm byly delikatne dzwieki tak jakby jakis wiatraczek ocieral o cos dzwiek ten dochodzil z okolicy Turbiny i przenosil sie na przez wydech na cala dlugos Auta. tylko przy 1100 rpm

 

Edit.

 

Mocowanie tlumika na wysokosci skrzyni pękło.

i najprawdopodobniej to mocowanie wydawalo te dzwieki .

 

A juz myslalem ze cos powaznego sie dzieje ehhhh potrafi narobic stresu BMW.

Oby to bylo to mocowanie.

 

Dziekuje wszystkim za Aktywnosc w Tym Temacie mysle ze temat bedzie komus przydatny jak bedzie chcial zaczerpnac Info.

 

edit

wiec jednak to bylo pekniete mocowanie

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/uchwyt.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.