Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam uszkodzony tempomat nie działa tzn. odkąd kupiłem auto to nie działał. Powodem był uszkodzony moduł LCM oraz zamieniony czujnik przy pedale hamulca z trzypinowego na dwa. Teraz przywrócone jest wszystko do stanu pierwotnego, wymieniony LCM oraz czujnik oryginalny na trzy piny i dalej lipa. Co moze byc przyczyną kontrolka na desce sie zapala i poza tym nic sie nie dzieje. Moze są jakieś typowe usterki tego systemu bo nie wiem od czego zacząć. Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

BMW E39 523iA LPG
Opublikowano

Ja mam 520i w manualu i jak ją kupiłem to miała poduszkę bez MFL (zresztą nie podłączoną, bo jakiś bałwan przy naprawie kupił 1 stopniową i nie pasowały podłączenia). A że taśmę miałem jak do 2-stopniowej i w dodatku z gniazdem do MFL, to kupiłem 2-stopniową z MFL (radio/zamknięty obieg powietrza/tempomat). Po podłączeniu nic nie działało. Na forum dowiedziałem się i znalazłem tematy związane z tempomatem i MFL, że trzeba pociągnąć trzy kabelki od taśmy po stronie kolumny do I-bus, zasilania i sterownika silnika, no i pociągnąłem je. Radio z kiery działa, lampka tempomatu po skasowaniu błędów świeci się, a tempomat nie działa. Jeden y Kolegów podał na forum, że muszę sprawdzić czujnik sprzęgła. Postudiowałem jeszcze WDS i rzeczywiście, tempomat nie będzie działać, bez niego. Ja mam ten czujnik, ale w DataLive Carsoftu nie wykazuje działania (w przeciwieństwie do pedału hamulca, wciskanie nie zmienia stanu z ON na OFF i cały czas jest ON)...

 

Zacząłbym od ustalenia wyposażenia auta po VIN-ie, tj. tego, czy miałeś tempomat jak auto wyjeżdżało z fabryki (chyba, że masz przełącznik na desce i wiadomo, że miałeś). Może poprzedni właściciel założył kierę z guzikami a auto nie miało tempomatu???Czy z kiery działa radio/podświetlenie. Podaj więcej info o aucie: silnik/miesiąc i rok produkcji, czy ma MFL itd. może coś poradzimy... oczywiście wspólnie z Kolegami :D

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

VIN mam rozkodowany i wystepuje taki kod 540 CRUISE CONTROL, data prod. 30/05/96 E39 523iA posiadam multifunkcje, podswietlenie działa sterowanie radiem i CD działa co do przycisków po prawej stronie tez podswietlenie działa oraz właczanie zamkniętego obiegu i podgrzewanie kiery choc tego akurat nie jestem pewny bo wyraznych zmian w temperaturze nie odczuwam. Acha przycisk na kierze 0 jest lekko przytarty od uzywania.

He,he jest to liczba prawdopodobnie juz zarejestrowana przez BMW, a ten obrazek to tylko domysły :cool2:

BMW E39 523iA LPG
Opublikowano
A włącza Ci się kontrolka tempomatu, jak naciśniesz I/O??? Zastanawiam się, czy problem nie wynika z wymiany switch'u pedału hamulca... A podłączałae go pod kompa?? Jak będą błędy to tempomat nie będzie działać... Dotyczy silnika i skrzyni biegów też...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jak znajdę trochę czasu to spróbuję zobaczyć na schematach elektrycznych w WDS jaki powinien być switch od pedału hamulca... Może coś jest podpięte nie tak jak powinno być???

U mnie już od dzisiaj tempomat działa, jakich domorosły mechanik odłączył wtyczkę od switcha sprzęgła i dlatego tempomat działał tylko w trybie stand-by...Jakie masz oznaczenie silnika, bo mi się nie chce tego szukać???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie, tempomat naprawiony dzieki pomocy kolegi thenygoos

który naprowadził mnie od czego zaczac poszukiwanie usterki.

Thenygoos jeszcze raz thanks.

Pozdrawiam

BMW E39 523iA LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.