Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Osatnio miałem mały wypadek... Stłuczona lampa, trochę zderzak, maska..

Ogólnie nie jest najgorzej bo mozna było spokojnie dojechać do domu :)

 

Jedynym mankamentem było zerwanie silnika z jednej poduszki silnika i minimalne go przestawienie do przodu.. Ale dziś poduszki zrobione, a tu coś nowego :O

 

Gdy wkręcam silniczek powyżej 2300obr/min, mozna usłyszeć w środku pod czas jazdy... SZuuuum, im wyzsze obroty, tym głośniejszy szzzum...

Jadąc w środku, wydaje się ze szum dochodzi z lewej strony.. Ale nie mozna tego określić bo podczas postoju nie syłchać tego szumu tak głośno, jak podczas jazdy :/

 

Auto normalnie się wkręca w obroty.. Tylko ten szum :/

 

Myślicie że to turbo? Co mogło się stać?

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
A czy ten szum jest na zimnym silniku też ? Może wentylator obciera? Turbina z tego co kojarzę jest z prawej strony (strona od akumulatora/pasażera). A która poduszka była zerwana ?
Opublikowano

Na zimnym też..... Niestety...

 

Poduszka od strony kierowcy była zerwana, i silnik przesunął się trochę do przodu.. Okazało się że druga poduszka też była pęknieta dlatego zmieniłem obydwie :) Dlatego pewnie sie przesunął bo poduszki miałem jeszcze oryginalne, a to już 10lat :O

 

ALe ten świst to wielka nie wiadoma.. Ale masz kolego rację, turbo jest po prawej...

 

Najgorsze, ze ten świst słychać tylko podczas jazdy i to ok 2300 obrótów.. A co najciekawsze, jak wciskach pedał gazu w podłogę świst jest coraz głowniejszy proporcjonalnie do obrotów, ale jak puścisz pedał, momentalnie znika.. :/

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

Poduszki skrzyni no to wiem.... Jak :)

 

Ale most? Jest jakiś sposób na jego sprawdzenie? :>

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

Odswieże trochę temat...

 

TO jest jakiś sposób na sprawdzenie mostu? Czy trzeba go rozbierać?

 

Tych poduszek od skrzyni to nie jestem do końca pewien czy je trzeba sprawdzać... Przecież poduszki nie mogą powodować szumienia... ??

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

Musisz wejść do kanału , nakręć wałek napędowy na ręce zrób znak na pionowy(z środka wałka) , żeby sprawdzić wałek nie jest zgięty.Drugi sposób do kanału , podniesiona tył do góry i zapal silnik i sprawdzać gdzie ten Szummm.

Albo do mechanika , wie jak sprawdzać .

Powodzenie.

Opublikowano

A teraz nowość...

Właśnie wróciłem z trasy, owym samochodzikiem i są trochę inne spostrzerzenia.. Myślę że trafne bo całą drogę słuchałem zachowanie silnika :)

 

Na wszystkich obrotach jak jadę tą samą, stałą prędkościach świstania nie ma...

Dopiero jak depniesz pedał do dechy, im dłużej trzymasz tym głośniej.. A dzwięk jest porównywalny, jakby auto zasysało gaz LPG na blosie :D Dla mnie akurat znany bo przedtem korzystałem z tego typu rozwiązania.. Tylko dlaczego to jest w TDSie? Może coś z dopływem powietrza? A turbina na siłę napycha powietrze..

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
hmm, kolego a może warto byłoby przejrzeć węże dolotu i intercooler, może po stłuczce gdzieś dostał i puszcza albo któraś obejma pękła ? kiedyś brat miał coś takiego w 206 jak pękła obejma przy turbinie i połowa powietrza wylatywała bokiem. A zauważyłeś jakieś spadki mocy ? No i jeszcze jedno pytanie, czy na postoju jak depniesz do tych 2300 obr/min to beż słychać ten szum ?
Opublikowano

Hmm...

A więc na postoju trochę słychać szummm, ale tak głośno jak podczas jazdy.. Na postoju jednak silnik jest dużo głośniejszy (oczywiście na wysokich obrotach, szczerze mówiąc trzeba się bardzo wsłuchać żeby go usłyszeć ), a podczas jazdy, szum jest głośniejszy od silnika :/

 

Co do nieszczelności to moze być i prawda, bo zauważyłem że ten plastik przez który wlatuje powietrze (to chyba chłodzenie intercoolera, albo turba) jest pęknięty ale na samym początku (tzn. nie trzyma się przy nadwoziu), a reszta jest cała... I myślę że szczelna :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
wiesz, specem to ja nie jestem ale tak na logikę skoro mówisz ze silnik przesunął sie w lewo, mógł sie naprężyć wąż z turbo do intercoolera, ale mówisz ze układ szczelny a szum z lewej strony wiec to raczej odpada, wentylator też odrzucamy, skoro jest szum to albo coś obciera albo układ dolotowy nieszczelny. Jedyne co jeszcze można sprawdzić to czy w momencie gdy silnik wyrwał sie z łapy pompa wspomagania nie dostała bo ona chyba jest po lewej na dole albo alternator. Może w wyniku tej stłuczki jedno z kółek pasowych dostało strzała i łożysko niedomaga.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązałem :D

Pisze odpowiedz, może ktoś będzie miał taki sam problem.. Otóż :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CJ51&mospid=47453&btnr=11_1462&hg=11&fg=40

W moim przypadku była dziura 0,5cm x 0,5cm zrobiona, pewnie przez wypadek :/ Efekt był taki że auto syczało przy dodawaniu gazu.. I nie miało takie POWERu jak teraz :P A był to element nr. 1, żeby się dostać przy silniku polecam od góry.. Czyli zdjęcie wszystkiego co się DA :)

 

A tak na poważnie części jako zamiennik nie kupimy, a cena w ASO: 149zł (Wa-Wa)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.