Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!!! Od miesiąca stałem się posiadaczem pieknej BMW 318is COUPE!!! Kupiłem je w opłakanym stanie,normalnie płakać się chciało!!! Auto posiada pełne wyposażenie,lecz nic nie działa-tragedia!!! Powoli wychodze na prostą z usterkami,lecz nie moge dojść z ABS-em!!!

Myślałem że to wina klocków,ponieważ nie istniały,wymieniłem i dalej klapa!!! Kontrolka ABS nie swieci się,pedał jest wysoki,wszystko wygląda od strony technicznej dobrze,lecz przy gwałtownym wciśnięciu pedału hamulca koła się blokują!!! Jeżeli ktoś miał podobny przypadek,bądz wie jak usunąć tą usterke to prosze o porade!!! Pozdrawiam :beksa:

Opublikowano
wydaje mi sie ze bedzie to cos z czujnikami abs - najlepiej podjedz na kompa (koszt okolo 50 zł ) powiedza ci co to moze byc - jesli czujnik to powiedza ci dokladnie ktore kolo itd ...
Opublikowano

dziwny problem. Mnie jak w IS-ie padl czujnik ABS z tylu to po odpaleniu wszystko bylo ok ale jak ryszylem to zaraz zapalala sie kontrolka. Jak tobie kontrolka nie swieci to moze najpierw sprawdz czy w liczniku masz dobra zarowke.

Bo to moze byc problem ze nie swieci.

Opublikowano
to ze zarowka nie pali to swoja droga , ale watpie zeby blokowanie kol mialo cos wspolnego z przepalona zarowka - a moglo byc tak ze przed sprzedaza auta ktos ja wyciagnal zeby sie nie swiecila - tak tez potrafia zrobic .
Opublikowano
to ze zarowka nie pali to swoja droga , ale watpie zeby blokowanie kol mialo cos wspolnego z przepalona zarowka - a moglo byc tak ze przed sprzedaza auta ktos ja wyciagnal zeby sie nie swiecila - tak tez potrafia zrobic .

 

pytam o zarowke w celu ustalenia czy to czujnik ABS czy cos innego. Wiem ze jak nie dziala ABS to nie przez zarowke ale dzialajaca zarowka pomoze ustalic przyczyne niedzialania

Opublikowano
Zarówka oczywiście była wyciągnięta!!! Wsadziłem i oczywiście ABS zaświecił się i świeci cały czas!!! Teraz zajme się sprawdzeniem czujników!!! Jak usunę usterke to napisze co było przyczyną!!!
Opublikowano
wyczyściłem czujniki i nadal świeci!!! :cry: teraz czeka mnie wizyta niestety w serwisie!!! trzeba będzie pod kompa podłączyć! Chyba że ktoś ma inną porade sprawdzenia jakiegoś podzespołu,części!?
Opublikowano

Moze nie ma "koła zębatego" pod czujnikiem (ktoś wymieniał łożysko z piastą i założył bez ABSu).

 

Sprawdź czujiki miernikiem - działający poprawnie ma chyba 1000 Omów

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano

Kazdy czujnik powinien miec ok. 1100 ohm +/- 20.

Jak sprawdzisz czujniki to mozesz upewnic się czy idzie kontrola ABS z kompa. W miejsce odlaczonych czujnikow zalóż zworki z cienkiego drutu (rób to z głową żeby nie pogiąc pinów) i włącz zapłon - kontrolka powinna zgasnąc.

Jeżeli stwierdzisz uszkodzone czujniki to zwóc uwage przed zakupem na rodzaj czujnika ( w E-36 sa dwu- lub trzypinowe; dwupinowe mają masę na aluminiowym korpusie doprowadzaną dodatkowym kablem z karoserii, trzypinowe są bodajże całe plastikowe, masę doprowadza trzeci pin? ja trafiłem takie zamienniki HELLA, zwróciłem je i kupiłem używane orginały w Słomczynie - koniecznie sprawdzac miernikiem!!!)

Jeżeli po sprawdzeniu systemu i wymianie czujników kontrolka zgaśnie a będzie się zapalała przy ruszaniu samochodem to masz również uszkodzone ,,koronki" za pomocą których czujnik czyta obroty koła.

Powodzenia!

Opublikowano
U mnie z kolei był problem z podłaczeniem kabli do sterownika od ABSu, były nie wpięte do końca. A jeśli chodzi o czujniki to najlepiej je sprawdzić na kompie lub spróbowac badać miernikiem. innym problemem może byc zabrudzenie tego czujnika przy którymś z kół i komputer nie wykrywa tego czujnika. Jeżeli komputer nie wykrywałby ABSu to może znaczyć że, którys bezpiecznik może być walnięty lub jeden z dwóch przekaźników.
Opublikowano

Moga to byc przekazniki bezpieczniki walniety czujnik lub komputer no i w najgorszym wypadku pompa.

 

Czujniki maja rezystancje w granicach 1000 - 1500 ohm jak jest walniety najczęściej nie ma wcale albo bardzo niską. Nie zwracaj uwagi na to czy sa dwa lub 3 pinowe i te i będą działały

 

Jeżeli padł tobie sterownik ABS to mam taki do twojego auta

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Normalnie poddaje sie juz powoli!!!! Byłem na kąpie i powiedzieli mi ze pąpa,ale na sto procent nie są pewni,bo może tez okazac sie sam sterownik walniety!!! Komputer pokazał jakies zwarcie w pąpie ABS!!!! Kupiłem na allegro najpierw sterownik,wymieniłem i dalej lipa,wczoraj wyciągnąłem Pąpe ABS,rozebrałem ja i wszystko wygląda dobrze!!!! Prosze o pomoc bo naprawde jestem już normalnie załamany!!!! Tyle czasu,pieniedzy zmarnowane i cały czas lipa :beksa: :beksa: :beksa:
Opublikowano
Mierzyłem wczoraj czujniki,podaje wartosci: tylnie koła lewy 961,prawy974 przód prawy1015,lewy 1020! co sądzicie o tych rezystancjach??
Opublikowano (edytowane)

Dobre są ich rezystancje. Po za tym komp pokazałby problemy z czujnikami a nie pokazał, wiec to nie jest ich wina ani ich obwodów.

 

Nie jest to też wina koronek na półosiach i piastach, czy brud na nich, bo ABS świeci sie cały czas, a nie zapala sie po ruszeniu.

 

Nie jest to też Przekaźnik czy bezpiecznik bo komunikacje z komputerem masz. Zostaje pompa albo sam sterownik ABS, ewentualnie wiązka lub złacza przy komputerze albo pompie

 

 

Ps. Sterownik ABS zmieniłeś bo jak coś mam taki konkretnie z identycznego auta jak twoje

Edytowane przez Dragon240-BMW Klub Polska
Opublikowano
No własnie zmieniłem i dalej lipa,chodz na sto procent nie jestem pewny ze jest dobry,bo kupiłem go z allegro,ale gosc od którego brałem zazeka sie ze jest dobry!!! została mi tylko pąpa ABS
Opublikowano (edytowane)
Jeżeli komunikat na twoim sterowniku ABS i nowym jest identyczny to znaczy ze to raczej nie sterownik. Chyba że wcześniej nie sprawdzałeś kompem i komunikaty mogły być różne. Wtedy może sie okazać ze zmieniłeś sterownik popsuty na uszkodzony albo niewłaściwy. Edytowane przez Dragon240-BMW Klub Polska
Opublikowano
na kopie błąd pokazywał cos z pąpą ABS jakies zwarcie,ale gosc który sprawdzał powiedział mi ze to tez moze dyc sterownik!!!! Więc zacząłem od sterownika,ale sterownik wygląda na dobty,tak mi sie wydaje???
Opublikowano

Po czym oceniasz ze jest dobry ? po wyglądzie ?. Byłeś później na kompie po wymianie sterownika ?. Wygląda na to ze nie wiec właściwie nie wiesz jaki teraz jest komunikat.

 

Czyściłeś złącze (styki) pompy i wtyczki i to samo przy sterowniku ?. Zaglądnij do środka do wtyczki z tyłu pod gumę.

 

 

Sterowniki kupiłeś identyczny jak oryginał ?. Podaj dane ze sterownika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.